Δευτέρα 20 Απριλίου 2015

Αναζητείται η λύση για τις ιδιωτικοποιήσεις. Τα σενάρια για ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

   Μια κατ' αρχήν συμφωνία μεταξύ Αθήνας και εταίρων ως προς το πρωτογενές πλεόνασμα και τις ιδιωτικοποιήσεις φαίνεται ότι επιτεύχθηκε κατά τις διαπραγματεύσεις στο Brussels Group το Σαββατοκύριακο.
  Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Mega, το Σάββατο επήλθε συμφωνία των δύο πλευρών, ως προς το πρωτογενές πλεόνασμα, που υπολογίζεται στο 1,2% έως 1,5%.
 Παράλληλα, την Κυριακή συζητήθηκε το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων και σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες υπάρχει συμφωνία για διατήρηση της συμμετοχής του κράτους. Ωστόσο, οι δανειστές ζητούν τα κέρδη να πηγαίνουν στο χρέος, ενώ η κυβέρνηση να πηγαίνουν στην ανάπτυξη.
  Ειδικότερα, για τον ΟΛΠ ακούγεται έντονα ότι προκρίνεται η πώληση του 51%, αντί του 67%. Το 51% φέρεται να είναι δεδομένο, ενώ εξετάζεται και η συμπερίληψη εκχώρησης δικαιωμάτων πρώτης άρνησης ή άλλης option αγοράς για το υπόλοιπο 23% περίπου, που θα διατηρήσει το Δημόσιο, στον επενδυτή που θα ανακηρυχθεί πλειοδότης.
  Παράλληλα, ο επενδυτής θα δεσμευτεί με τη νέα σύμβαση παραχώρησης, για συγκεκριμένες επενδύσεις και για εργασιακά κι άλλα θέματα δημοσίου και κοινωνικού ενδιαφέροντος. 
  Για τα περιφερειακά αεροδρόμια εξετάζεται η συμμετοχή του δημοσίου (π.χ. περιφέρειες) στο κοινοπρακτικό σχήμα εκμετάλλευσής τους και πιθανότατα, μείωση του χρόνου παραχώρησης. Το ζητούμενο εδώ είναι ότι οι Περιφέρειες δεν έχουν τα χρήματα για να εισέλθουν στο μετοχικό ποσοστό της εταιρείας, που θα διαχειρίζεται τα περιφερειακά αεροδρόμια.
  Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ακούγονται ποικίλα σενάρια: Από ακύρωση του διαγωνισμού έως διατήρηση ποσοστού του δημοσίου και εκχώρηση σε ιδιώτες του management και πλειοψηφικού ποσοστού.
  Τέλος, για τον ΟΛΘ πιθανολογείται η υιοθέτηση του μοντέλου των επιμέρους παραχωρήσεων (σταθμός εμπορευματοκιβωτίων, κρουαζιέρα, κ.α.).

Πηγή: metaforespress.gr