Τρίτη 7 Απριλίου 2015

Ένσταση κατέθεσαν οι Ιταλοί, κατά της "ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ", για το έργο Ψαθόπυργος-Ρίο.

Με πολύ ενδιαφέρον συνεχίζεται η διαγωνιστική διαδικασία
  Ακόμα ένα επεισόδιο γράφτηκε εχθές στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ για το σιδηροδρομικό διαγωνισμό για το μεγάλο έργο αναβάθμισης του σιδηροδρομικού τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο. 
  Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com η -άγνωστη σε εμάς- Ιταλική εταιρεία Infrastuture που αρχικά μειοδότησε στη διαγωνιστική διαδικασία με το εντυπωσιακό ποσοστό έκπτωσης 45%, κατέθεσε ένσταση κατά του αποτελέσματος του διαγωνισμού όπου αποκλείστηκε κατά τη διάρκεια ελέγχου των νομιμοποιητικών με αποτέλεσμα να κηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος η τεχνική εταιρεία ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ (μέλος του ομίλου της ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ) που έδωσε την αμέσως επόμενη μεγαλύτερη έκπτωση με 36,7%.
  Η συνέχεια της διαγωνιστικής διαδικασίας αναμέενται συναρπαστική καθώς πλέον πάμε για την εκδίκαση που σημαίνει πως θα πρέπει να περιμένουμε περίπου 2 μήνες. Στο έργο συμμετείχαν όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας: ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ, J&P ΑΒΑΞ, ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το εντυπωσιακό ποσοστό έκπτωσης δεν άφησε περιθώρια αντίδρασης στους συμμετέχοντες που προσήλθαν με πολύ χαμηλότερες εκπτώσεις που ξεκινούσαν από το 19% και έφταναν μέχρι το 36%. Συγκεκριμένα: ΤΕΡΝΑ 19,2%, ΜΕΤΚΑ 25,7%, ΑΚΤΩΡ 32,3%,ΙΝΤΡΑΚΑΤ 33,2%, J&P 35,7%, ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ 36,7%, ενώ αρχικά η Ιταλική INFRASTRUTTURE είχε μειοδοτήσει με 45,2%. 
  Την ίδια ώρα άγνωστο παραμένει ποιος θα είναι ο νέος Πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ με τα χαρτιά του Υπουργείου να παραμένουν κλειστά. Το κόστος του έργου είναι 214εκ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) ενώ η διάρκεια των έργων έχει υπολογισθεί σε 36 μήνες. Επι της ουσίας αν υπολογίσουμε τη μέση διάρκεια των δημοπρατήσεων της ΕΡΓΟΣΕ, το έργο θα ολοκληρωθεί το 2019. Το μήκος των έργων είναι συνολικά 10,5χλμ ξεκινώντας από τον Ψαθόπυργο έως την ευρύτερη περιοχή του Ρίου. Ωστόσο προς το παρόν ερώτημα αποτελεί η διεξαγωγή της δημοπράτησης αν μέχρι τότε δεν έχει πιάσει δουλειά ο νέος Πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ, κίνηση που αναμένεται να γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα.
  Η εργολαβία περιλαμβάνεται στο ευρύτερο έργο της κατασκευής της νέας διπλής σιδ/κής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο της νέας σιδ/κής γραμμής Αθήνα – Πάτρα το οποίο, έως 31-12-2015, χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Η συγκεκριμένη εργολαβία θα χρηματοδοτηθεί από τη Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» 2014-2020 – “Connecting Europe Facility” (CEF) στο πλαίσιο της 5ης Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020 όπως και οι λοιπές εργασίες του Ροδοδάφνη (X.Θ. 91+500) - Ψαθόπυργος (Χ.Θ. 113+000).
  Πρόκειται για τη κατασκευή της υποδομής της διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις και αποσκοπεί στον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου ως προς τα άλλα μεταφορικά μέσα και την υποβοήθηση της οικονομικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου αλλά και της Εθνικής Οικονομίας γενικότερα. 
  Με την ολοκλήρωση αυτής της εργολαβίας από τον ΠΑΘΕΠ μένει μόνο το τμήμα Ρίο-Λιμάνι Πάτρας που προς το παρόν δεν έχει ολοκληρωμένες μελέτες. Ωστόσο χρηματοδοτικά το έργο αναμένεται να καλυφθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

ΤAYTOTHTA TOY ΕΡΓΟΥ

 Το παρόν έργο, που αφορά στην κατασκευή της υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Κορίνθου – Πατρών αποτελεί τη συνέχεια της ήδη μελετημένης και κατασκευασμένης νέας γραμμής Αθηνών-Κορίνθου. Το τμήμα, μήκους περίπου 10,5 km, αρχίζει από τα Αραχωβίτικα (ΧΘ 113+000), καταλήγοντας στη ΧΘ 123+500 στην περιοχή του Ρίου. Στο έργο περιλαμβάνονται και οι παρεμβάσεις για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου και των λοιπών δικτύων, στα σημεία που θίγονται από τις κατασκευές.
Το φυσικό αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου αφορά:
1. Την κατασκευή της υποδομής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου - Πάτρας από ΧΘ 113+000 έως τη ΧΘ 123+500, περίπου. Την κατασκευή ή/ και αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου, το οποίο ακολουθεί παράλληλα, ανάντη ή/ και κατάντη τη ΝΣΓ αποκαθιστώντας την επικοινωνία μεταξύ οικισμών και των παράπλευρων ιδιοκτησιών.
2. Την κατασκευή του συνόλου των απαιτουμένων υδραυλικών έργων για την προστασία της σιδηροδρομικής γραμμής.
3. Την κατασκευή οδικών και σιδηροδρομικών γεφυρών (ΣΓ).
4. α) Την κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Cover and Cut Αγίου Βασιλείου, από τη ΧΘ 115+879,802 έως τη ΧΘ 116+505,777 και
β) Την κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Cover and Cut Ρίου από τη Χ.Θ. 119+718,60 έως τη Χ.Θ. 120+110,80.
5. Την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης των παράπλευρων και κάθετων οδών.

Πηγή: ypodomes.com