Δευτέρα 6 Απριλίου 2015

Υπό αξιολόγηση το έργο των διοικήσεων, του ομίλου Ο.Σ.Ε

 Μετά την ολοκλήρωση του χτισίματος της «οροφής» του Υπουργείου Υποδομών και την τοποθέτηση των Γενικών Γραμματέων Υποδομών και Μεταφορών, έρχεται η ώρα για το ξεκαθάρισμα στις ουκ ολίγες ΔΕΚΟ του Υπουργείου.
  Η επόμενη μέρα βρίσκει κάποιες από τις ΔΕΚΟ ακέφαλες και κάποιες άλλες ένα βήμα πριν από την αλλαγή διοικήσεων. Αν και η πληροφόρηση βγαίνει με το σταγονόμετρο από το ΥΠΟΜΕΔΙ υπάρχει η αίσθηση ότι θα τοποθετηθούν κομματικά στελέχη στις σημαντικές ΔΕΚΟ. Ωστόσο σε αυτή τη χρονική στιγμή τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί.
 Αυτή την εποχή χωρίς Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο είναι η Εγνατία Οδό μετά την παραίτηση του Γ.Σκόδρα. Επίσης η ΕΡΓΟΣΕ είναι με εκλεγμένο πρόεδρο τον κο Βαρελά μετά την αποχώρηση του Κ.Σπηλιόπουλου. Σε αυτές τις 2 εταιρείες αναμένεται η τοποθέτηση νέων διοικήσεων άμεσα καθώς επί της ουσίας μένουν ακέφαλες και δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν διοικητικά συμβούλια που αφορούν σοβαρά ζητήματα αλλά και θέματα καθημερινής φύσεως.
  Στις υπόλοιπες εταιρείες του Υποδομών οι «κρίσεις» αναμένονται το αμέσως επόμενο διάστημα: ανάμεσα στους πετυχημένους Προέδρους ξεχωρίζει ο Γρηγόρης Δημητριάδης του ΟΑΣΑ που κατάφερε σε μικρό χρονικό διάστημα να αναμορφώσει το σχεδόν διαλυμένο σύστημα των ΜΜΜ της Αθήνας, κατάφερε να μειώσει τις τιμές των εισιτηρίων, να φέρει σύγχρονες υπηρεσίες, να βάλει στις ράγες δύο δύσκολα έργα ΣΔΙΤ υπηρεσιών για τα ΜΜΜ, να ενώσει υπό την σκέπη του τις ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ και να δημιουργήσει μία καλύτερη βάση για να αντιμετωπιστούν τα δομικά προβλήματα των συγκοινωνιών της Αθήνας.
  Το ίδιο πετυχημένος θεωρείται και ο Πρόεδρος στις Κτιριακές Υποδομές, Ηρακλής Δρούλιας, που συγχωνεύοντας πολλές μικρές κατασκευαστικές εταιρείες δημοσίων κτιρίων, έφτιαξε ένα πολύ καλό brand name, χρησιμοποιώντας όλες τις διαθέσιμες μορφές χρηματοδοτικών πηγών. Αποτέλεσμα αυτών ήταν η διεθνής βράβευση της ΔΕΚΟ στο εξωτερικό αλλά και μία διεθνής υποψηφιότητα. Στα επιτεύγματα του ήταν και το γεγονός πως κατάφερε να βάλει μπρος σε ένα ξεχαρβαλωμένο διαγωνισμό ΣΔΙΤ για σχολεία.
  Πετυχημένος θεωρείται και ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος που παραλαμβάνοντας την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με πολύ μεγάλα λειτουργικά προβλήματα κατάφερε να κάνει μικρά θαύματα με τα δρομολόγια, να εκσυγχρονίσει τον τρόπο λειτουργίας του ticketing και να εφαρμόσει πολιτικές που στο πρόσφατο ακόμα παρελθόν φαίνονταν ..επιστημονική φαντασία. Στα μειονεκτήματα του θεωρείται η αποτυχία να λειτουργήσει ικανοποιητικά ο Προαστιακός της Αθήνας.
  Στις υπόλοιπες ΔΕΚΟ έχουμε την Αττικό Μετρό και τον Χρήστο Τσίτουρα που έχει να μετρά επιτυχίες αλλά και αποτυχίες. Επιτυχίες στο Μετρό της Αθήνας με την επέκταση προς Πειραιά αλλά και την επέκταση προς Καλαμαριά. Αποτυχίες στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης που στην καλύτερη περίπτωση θα το δούμε να λειτουργεί το 2019 εάν και εφόσον λυθεί ο γόρδιος δεσμός που υπάρχει σήμερα. Στις αποτυχίες και η επέκταση του Τραμ που θα κάνει παγκόσμιο ρεκόρ καθυστέρησης καθώς μία μονή γραμμή 5,4χλμ θα απαιτήσει σχεδόν 4 χρόνια για να λειτουργήσει.
  Στον ΟΣΕ ο Παναγιώτης Θεοφανόπουλος έχει στο ενεργητικό του επιτυχίες καθώς προσπάθησε και κατάφερε να κρατήσει ζωντανό τον Οργανισμό που το 2010 κυριολεκτικά απορρυθμίστηκε αλλά και αποτυχίες καθώς η συνεχιζόμενη κόντρα με την ΕΡΓΟΣΕ και την επιμονή του ΟΣΕ να πραγματοποιεί κατασκευαστικό αντικείμενο σε βάρος της θυγατρικής του ξένισε ακόμα και τους πιο μετριοπαθείς.
 Αποφάσεις αναμένονται και για πολλές ακόμα εταιρείες με διοικήσεις που είχαν μικρότερο αντικείμενο μεταξύ των οποίων η ΓΑΙΑΟΣΕ (Σχίζας), και ο ΟΑΚ (Ροκαδάκης). Οι αποφάσεις αναμένονται σύντομα…

Πηγή: ypodomes.com
Επιμέλεια φωτογραφίας: "Σιδηροδρομικά Νέα"