Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

Βουλγαρία: Εις βάρος της BDZ, η απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών.

  Η απελευθέρωση της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών στη Βουλγαρία έγινε σε άκαιρη στιγμή , παρεμποδίζοντας την ιδιωτικοποίηση του κρατικού οργανισμού σιδηροδρόμου της χώρας (BDZ), παραδέχθηκε σε συνέντευξή του ο υπουργός Μεταφορών της χώρας Ivaylo Moskovski.

Μιλώντας στην κρατική βουλγαρική τηλεόραση ο Moskovski δήλωσε ότι σε καμία περίπτωση η BDZ δεν θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τους υπόλοιπους 8 «παίκτες» της βουλγαρικής αγοράς.
  Όσο για τη αποκρατικοποίηση του οργανισμού, ο ίδιος κατέστησε σαφές ότι η εν λόγω πρόταση ουδέποτε ζητήθηκε από τον Οργανισμό Αποκρατικοποιήσεων, τουναντίον αποτελεί μέρος του 7ετούς στρατηγικού πλάνου της Holding BDZ.
Ο οργανισμός σιδηροδρόμων βρίσκεται σε δυσμενή θέση και πρακτικά σε καθεστώς χρεοκοπίας, οπότε ο Βούλγαρος υπουργός δήλωσε αισιόδοξος ότι μια επιτυχημένη αποκρατικοποίηση θα μειώσει το σύνολο των οφειλών της εταιρείας.

Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τη BDZ

  Στα μέσα της Μεγάλης Εβδομάδας, ο υπουργός θα παρουσιάσει στην Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής το 7ετές πλάνο στρατηγικής και ανάπτυξης της BDZ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, στόχος είναι το πλάνο να υποβληθεί σε δημόσια συζήτηση και να εγκριθεί από όλες τις παρατάξεις του κοινοβουλίου, ώστε να διασφαλιστεί η βιώσιμη ανάπτυξη της BDZ, ανεξαρτήτως σύνθεσης της Βουλής.
Όπως αποκάλυψε ο Moskovski, στο 400 σελίδων αναπτυξιακό πλάνο προβλέπονται:
-επενδύσεις 210 εκατ. λέβ σε νέο τροχαίο υλικό,
-400 εκατ. για νέα τρένα και αυτοκινητάμαξες,
-περικοπές προσωπικού τόσο από το τμήμα των εμπορευματικών μεταφορών, όσο και από των επιβατικών,
-εξόφληση χρεών ύψους 130-300 εκατ. λέβ.

Συντάκτης: Β.Β
Πηγή: metaforespress.gr