Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Στο ΣΕΣ 2014-2020 θα ενταχθεί η επέκταση του Προαστιακού, Πάτρα-Δυτική Αχαΐα!

Το πρώτο έργο που θα ενταχθεί στο ΣΕΣ 2014-2020 είναι η επέκταση του Προαστιακού από Πάτρα μέχρι τη Δυτική Αχαΐα θα περιλαμβάνει την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των αποβαθρών στην υφιστάμενη μετρική σιδηροδρομική γραμμή  Την προτεραιότητα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας να ενταχθεί πρώτο το έργο της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου από την Πάτρα στην Δυτική Αχαΐα στο Σ.Ε.Σ. 2014-2020, καθώς είναι πλήρως ώριμο, ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος, κατά την ομιλία του σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε χθες στην Κάτω Αχαΐα.
  
  Η ημερίδα με τίτλο «Προαστιακός - Ένα ισχυρό αναπτυξιακό εργαλείο στην υπηρεσία των πολιτών», διοργανώθηκε από τον Δήμο Δυτικής Αχαΐας και ομιλητές εκτός από τον κ. Αλεξόπουλο, ήταν ο Δήμαρχος Χρήστος Νικολάου, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Θανάσης Γιανναδάκης, ο συγκοινωνιολόγος Νίκος Μηλιώνης, ενώ εκτός άλλων συμμετείχαν οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Διονύσης Μαυρόγιαννης, Δημήτρης Δριβίλαςκαι Κώστας Πετρόπουλος, αντιδήμαρχοι και εκπρόσωποι φορέων.
«Από την πρώτη μέρα ως Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι καταγεγραμμένος ο διεκδικητικός μας αγώνας για την χρήση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο μήκος που καλύπτει σήμερα και στην επέκτασή του Νότια μέχρι την Κάτω Αχαΐα. Το φθινόπωρο του 2013 σε σύσκεψη που οργανώθηκε από τονΠεριφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απ. Κατσιφάρα με την παρουσία εκπροσώπων του Δήμου Πατρέων και του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Δ.Σ. του ΟΣΕ συμφωνήθηκε η σύνταξη σχετικού τεχνικού δελτίου έργου για την χρηματοδότηση της επέκτασης του σιδηροδρόμου από την νέα προγραμματική περίοδο» επεσήμανε ο κ. Αλεξόπουλος, συμπληρώνοντας: «Από τότε μέχρι σήμερα με την στενή συνεργασία μας με τους ΟΤΑ Α βαθμού καταφέραμε και ωριμάσαμε πλήρως, όλοι μαζί, το έργο αυτό, ώστε σήμερα, να μπορούμε να δεσμευτούμε ότι θα είναι το πρώτο έργο που θα εντάξουμε ως Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας 2014-2020. Ευελπιστούμε εντός του επόμενου διμήνου να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την ένταξη στο Σ.Ε.Σ.».
  Το έργο αυτό θα περιλαμβάνει την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των αποβαθρών στην υφιστάμενη μετρική σιδηροδρομική γραμμή του προαστιακού σιδηροδρόμου Πατρών στο τμήμα από Σ.Σ. Αγ. Ανδρέα έως τον Σ.Σ. Κάτω Αχαΐας συνολικού μήκους 20,8 χλμ, ενώ μέρος του έργου αποτελεί η ενίσχυση της λειτουργίας των τεχνικών της γραμμής και κυρίως η ενίσχυση των βάθρων της Γέφυρας Πείρου.
  Στο πλαίσιο εκτέλεσης του έργου θα γίνει προμήθεια και εγκατάσταση νέων αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) καθώς και αποκατάσταση της λειτουργίας των υφιστάμενων ΑΣΙΔ στο μήκος του υπό αναβάθμιση τμήματος.
  Οι στάσεις που θα κατασκευαστούν θα είναι οι: Κεντρικός Σταθμός Άγιος Ανδρέας, Ανθείας, Άγιος Γεώργιος (Ιτιές), Παραλία Πατρών - 25ης Μαρτίου, Τσαούση -Μιντιλόγλι, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Αλισσός, Κάτω Αχαΐα. Η διαδρομή θα καλύπτεται σε περίπου μία ώρα και εκτιμάται ότι θα διπλασιάσει την επιβατική κίνησή του.
«Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του θα επιδιώξουμε να αναπτυχθούν, σε συνεργασία με το Αστικό και Υπεραστικό ΚΤΕΛ και δευτερεύουσες μετακινήσεις (διαμεταφορές) από τα δημοτικά διαμερίσματα των τέως Καποδιστριακών δήμων προς τα κέντρα αυτών (π.χ. από Τσουκαλέικα για Βραχνέικα), καθώς και ενδοαστικές αστικές μετακινήσεις (Αγυιά – Οδός Ανθείας κλπ.), στους εργαζόμενους στο ΒΙΟΠΑ Πάτρας (μέσα από την στάση στις Ιτιές) καθώς και την ΒΙΠΕ Πατρών (από την στάση στα Τσουκαλέϊκα). Τέλος η στάση Ανθείας θα εξυπηρετήσει εργαζόμενους και επιβάτες με το νέο λιμάνι της Πάτρας» κατέληξε ο Αντιπεριφερειάρχης Γρ. Αλεξόπουλος, ο οποίος δεσμεύτηκε και για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος που θέτει η Περιφέρεια.

Πηγή: thebest.gr