Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Στις μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης στο Eurogroup και οι ιδιωτικοποιήσεις

Στον φάκελο με τις μεταρρυθμίσεις, που θα καταθέσει, την προσεχή Δευτέρα, στο Eurogroup, ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Βαρουφάκης εικάζεται ότι θα περιλαμβάνονται και οι αποκρατικοποιήσεις. Η ελληνική πλευρά αναμένεται ότι θα εξειδικεύσει τις προτάσεις της για τις ιδιωτικοποιήσεις, καθώς, μέχρι σήμερα, οι δηλώσεις υπουργών της κυβέρνησης αλληλοσυγκρούονται.

Έπειτα από τις τελευταίες τοποθετήσεις του Γ. Βαρουφάκη φημολογείται ότι στην ατζέντα των αποκρατικοποιήσεων εντάσσονται, μεταξύ άλλων, τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο σιδηρόδρομος και τα λιμάνια.

Για τα περιφερειακά αεροδρόμια, κυβερνητικά στελέχη κάνουν λόγο (γενικόλογα) για τροποποίηση της σύμβασης και ανάγκη εισόδου του δημοσίου (δήμοι, περιφέρειες) στο κοινοπρακτικό σχήμα διαχείρισής τους.

Για το σιδηρόδρομο, ο υπουργός Οικονομικών, με τη δήλωσή του «η είσοδος επενδυτών στον ΟΣΕ είναι απαραίτητη», προανήγγειλε ουσιαστικά τη συνέχιση των διαγωνισμών αποκρατικοποίησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ.

Υπενθυμίζεται ότι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με την προηγούμενη κυβέρνηση, ελλοχεύει ο κίνδυνος «ξαφνικού λουκέτου», εάν δεν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός αποκρατικοποίησης, εξαιτίας παράνομων κρατικών ενισχύσεων.

Για τα λιμάνια, ο κ. Βαρουφάκης δεν έχει ξεκαθαρίσει, εάν προκρίνει την πώληση του 67% των ΟΛΠ και ΟΛΘ, εάν και φαίνεται ότι κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση, αντίθετα με τον αν. υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα που τάσσεται υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα τους. 

metaforespress.gr