Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

Παράνομες κρίνονται οι φορολογικές διευκολύνσεις στην Cosco, από την Κομισιόν.

Κομισιόν: Παράνομες οι φορολογικές ευκολίες στην Cosco –Να επιστραφούν τα ποσά  Απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ζητά ανάκτηση των ποσών που κέρδισε η Cosco από φορολογικά οφέλη που προσφέρθηκαν στην θυγατρική της ΣΕΠ στον Πειραιά. Ζητά να σταματήσουν άμεσα. Εκπληξη από στελέχη της κυβέρνησης.

  Εντολή στην ελληνική κυβέρνηση να ανακτήσει ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις ποσά που προέρχονται από φορολογικά οφέλη τα οποία προσφέρθηκαν στην ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco στον Πειραιά δίνει η Κομισιόν.
  Η ευρωπαϊκή επιτροπή κρίνει ότι αυτές οι ρυθμίσεις προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην εταιρεία κατά παράβαση των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ενωσης για κρατικές ενισχύσεις. Αυτά τα οφέλη περιλαμβάνουν εξαιρέσεις στο φόρο και προνομιακή λογιστική μεταχείριση.
  Για να αποφευχθούν περαιτέρω στρεβλώσεις του ανταγωνισμού, μάλιστα, η Κομισιόν ζητά από τις ελληνικές αρχές να σταματήσουν άμεσα να προσφέρουν αυτά τα πλεονεκτήματα στην Cosco.
  Κυβερνητικά στελέχη εξέφραζαν την έκπληξή τους για την απόφαση. Υψηλόβαθμος παράγων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σημείωνε, ότι η ίδια η Κομισιόν δίνοντας (φθινόπωρο 2014) το πράσινο φως για την ολοκλήρωση του φιλικού διακανονισμού μεταξύ του κινεζικού ομίλου και του ΟΛΠ (για την επέκταση της δυτικής Προβλήτας ΙΙ) έδειξε να κλείνει οριστικά αυτή την εκκρεμότητα.
  Ο ίδιος θύμιζε, πως η υπόθεση απασχολεί την ΕΕ από το 2009, όταν είχε πρωτο εξετάσει τα πιθανά φορολογικά πλεονεκτήματα που παρέχονταν από την Ελλάδα στην Cosco Pacific παρά τα ισχύοντα σε σχετικούς Κανονισμούς της Ευρωπαικής Ενωσης. 
  Το θέμα έφτασε στα ανώτατα όργανα στις Βρυξέλλες (με...υπαιτιότητα των Ολλανδών *) το 2012 με την Κοινότητα να εκφράζει αμφιβολίες για το αν οι κρατικές ενισχύσεις μπορούν να θεωρηθούν συμβατές για να απαντήσει (τότε) η Αθήνα πως οι συγκεκριμένες ενέργειες (φορολογικών ελαφρύνσεων) δν αποτελούν εξαίρεση που ισχύει για την επένδυση της CosCo αλλά σε όλες τις συμβάσεις παραχώρησης έργων υποδομής στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια στις οποίες ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει να κατασκευάσει και μετά να εκμεταλλευτεί τη συγκεκριμένη υποδομή μέσω ΣΔΙΤ.
  Η Κομισιόν επανήλθε αρχές του 2013 για να συντηρήσει το ζήτημα, πολύ ψηλά στην ατζέντα της, όταν τον Απρίλιο του 2014 έστρεψε το μικροσκόπιο της τυχόν παράνομες κρατικές ενισχύσεις όχι μόνο για την σύμβαση ΟΛΠ-CosCo αλλά και σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΛΤΑ, ΔΕΗ +5,79%, Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, ΟΠΑΠ και Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
  Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή επιτροπή κρίνεται ότι αυτές οι ρυθμίσεις προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην εταιρεία κατά παράβαση των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ενωσης για κρατικές ενισχύσεις. Αυτά τα οφέλη περιλαμβάνουν εξαιρέσεις στο φόρο και προνομιακή λογιστική μεταχείριση.
  Πηγές προσκείμενες στην διοίκηση του ΟΛΠ, δήλωναν νωρίτερα πως είναι ενήμερη της νέας... παρέμβασης των Βρυξελλών αλλά το θέμα ανάγεται σε κεντρικό κυβερνητικό επίπεδο. Εκδήλωναν μάλιστα την έκπληξη τους, καθώς αυτή συμπίπτει χρονικά με την επίσκεψη των Νίκου Κοτζιά, Γιάννη Δραγασάκη, Νίκου Παππά στο Πεκίνο. 

(*) κοινό μυστικό εδώ και χρόνια η.... ενόχληση των πανίσχυρων γερμανο-ολλανδο-βελγικών συμφερόντων (λιμένες Αμβούργου, Αμστερνταμ, Αμβέρσας) από την προοπτική αναβάθμισης του Πειραιά και του ενδεχόμενου ανάδειξης του ως μία πολύ κομβική πύλη εισόδου των κινεζικών προιόντων στην Ευρώπη. Μία απλή ματιά (και μόνο ) στο χάρτη της Ευρώπης αρκεί...

Συντάκτης: Μιχαήλ Γελαντάλις
Πηγή: euro2day.gr