Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Ερώτηση βουλευτή, με αίτημα τη διακοπή των απολύσεων στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

  Ερώτηση σχετικά με τις εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης, κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής. Με την ερώτησή του ο βουλευτής ζητά να υπάρξει η άμεση επανεκκίνηση και η απρόσκοπτη πλέον συνέχιση των εργασιών στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, σε κάθε τμήμα του έργου (ΤΒΜ, αρχαιολογικές ανασκαφές, τεχνικές εργασίες), καθώς και να σταματήσουν τώρα οι απολύσεις, να γίνει ανάκληση των απολύσεων και διασφαλιστεί η εργασία, με πλήρη δικαιώματα, για όλους τους εργαζομένους.
  Αναλυτικά, η ερώτηση, η οποία απευθύνεται στους υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, έχει ως εξής: 
  Η απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου, που δικαιώνει την Ανάδοχο Κοινοπραξία κατασκευής του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, κρίνοντας ότι έχει το δικαίωμα να εγκαταλείψει αμέσως το έργο χωρίς να εκπέσουν οι εγγυητικές της, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου». 
  Οι εργασίες κατασκευής του ΜΕΤΡΟ έχουν σταματήσει για μια ακόμα φορά. Η Κοινοπραξία ήδη έκανε αίτηση διάλυσης της σύμβασης, η ΑΕΓΕΚ αποχώρησε από το κατασκευαστικό κομμάτι του ΜΕΤΡΟ, ενώ απολύθηκαν πενήντα και κλήθηκαν να συναινέσουν στην απόλυση τους οι εκατοντάδες εναπομείναντες εργαζόμενοι.
  Την ίδια ώρα, η ολιγοήμερη παράταση που δόθηκε εκπνέει στις 20 Φλεβάρη, ενώ η επιτροπή διαβούλευσης διαπιστώνει την πρόθεση της Κοινοπραξίας για συνέχιση των απολύσεων. Η αρνητική αυτή εξέλιξη για το ίδιο το έργο, που καρκινοβατεί εδώ και οκτώ χρόνια, φέρνει με τραγικό τρόπο στην επιφάνεια το γεγονός ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων μέσα στην οποία εντάσσεται και η ανάθεση των δημόσιων έργων σε ιδιώτες εργολάβους αλλά και συνολικότερα η οργάνωση της οικονομίας με σκοπό το καπιταλιστικό κέρδος δεν θέλει και δεν μπορεί να εξασφαλίσει τη κατασκευή τους χωρίς το κόστος τους να εκτιναχθεί στα ύψη, χωρίς να υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις, χωρίς να βάζουν σε κίνδυνο την εργασία και τα δικαιώματα των εργαζόμενων σ' αυτά.
  Είναι γνωστό πως η έως τώρα κατασκευή του έργου εξελίχθηκε μέσα από διαρκείς εκβιασμούς της Αναδόχου Κατασκευάστριας Κοινοπραξίας για επιπρόσθετα ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ (ξεκίνησαν το 2009 με την απαίτηση 113 εκατομμύρια ευρώ και μέχρι πριν λίγο διάστημα είχαν φθάσει στο ύψος των 560 εκατομμυρίων ευρώ).
  Επιβεβαιώνεται η αναγκαιότητα και ρεαλιστικότητα της πρότασης του ΚΚΕ για ενιαίο κρατικό φορέα κατασκευών που θα κατασκευάζει και θα υλοποιεί τα έργα υποδομής προς όφελος των εργαζόμενων και της ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών.
  Να σημειωθεί επίσης πως οι έως τώρα καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στη πόλη, όχι μόνο στη συγκοινωνία αλλά και με κλείσιμο πολλών μικρών επιχειρήσεων που έτυχε να βρεθούν στο δρόμο του ΜΕΤΡΟ και οι οποίες δεν δικαιολογούνται από την ανεύρεση αρχαιολογικών μνημείων που είναι μεγάλης αξίας και πρέπει να προστατευτούν στο τόπο που βρέθηκαν.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση, ώστε:

- Να υπάρξει η άμεση επανεκκίνηση και η απρόσκοπτη πλέον συνέχιση των εργασιών στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, σε κάθε τμήμα του έργου (ΤΒΜ, αρχαιολογικές ανασκαφές, τεχνικές εργασίες).

- Να σταματήσουν τώρα οι απολύσεις, να γίνει ανάκληση των απολύσεων και διασφαλιστεί η εργασία, με πλήρη δικαιώματα, για όλους τους εργαζομένους.

Πηγή: metaforespress.gr