Κυριακή 22 Μαρτίου 2015

Σιγή από τη ΣΤΑ.ΣΥ, για το δημοσίευμα της "Αυγής".

Επόμενη στάση... σιωπή!

Photo Copyright - ΕΥΡΩΚΙΝΗΣΗ

  "Ούτε φωνή, ούτε ακρόαση" από τη διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ για το δημοσίευμα της "Αυγής" της Παρασκευής σχετικά με τη δέσμευση 144 συρμών για διαφήμιση με το τίμημα εκμίσθωσης των 60, όπως προκύπτει από το σχετικό τεύχος του διαγωνισμού.
   Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού για "την εκμίσθωση συρμών μετρό, τραμ και ΗΣΑΠ για διαφήμιση", οι συρμοί που τίθενται προς διάθεση ανέρχονται στους 60 για 4 χρόνια, θέτοντας ως ελάχιστο τίμημα τα 6.465.187,50 ευρώ, ήτοι ετήσιο τίμημα 1.616.297. Ωστόσο, όπως προκύπτει από το τεύχος του διαγωνισμού, ο ανάδοχος διαθέτει το προνόμιο αποκλειστικής δέσμευσης πολύ περισσότερων διαθέσιμων συρμών του στόλου της ΣΤΑ.ΣΥ, που στο κείμενο του διαγωνισμού προσδιορίζονται στους 123. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές εντός των εργαζομένων, οι πραγματικοί συρμοί ανέρχονται σε 144, γεγονός που μεγεθύνει το παράδοξο να δεσμεύονται συνολικά 144 με το τίμημα των 60, υποβαθμίζοντας το όφελος του Δημοσίου από την εκμετάλλευσή τους.
  Η παραπάνω δέσμευση προκύπτει από τον όρο, που περιλαμβάνεται στον διαγωνισμό, πως τα υπόλοιπα από τα 60 διαθέσιμα μέσα (σ.σ.: δηλαδή 84 συρμοί), δεν μπορούν να δοθούν για εκμετάλλευση σε άλλους ενδιαφερόμενους, παρά μόνον στον ανάδοχο που θα έχει αναλάβει την εκμίσθωση των 60, χωρίς μάλιστα καμία δέσμευση ότι θα τα χρησιμοποιήσει, άρα και ότι θα εισφέρει στα έσοδα του οργανισμού. Οι συρμοί που βρίσκονται εκτός του διαγωνισμού θα μπορούν να δίνονται, σε περίπτωση που υπάρχει αυξημένη ζήτηση, αποκλειστικά στον ανάδοχο, με τίμημα στη βάση του τρέχοντος τιμοκαταλόγου, με επιπλέον έκπτωση μάλιστα 10%!
  Σημειωτέον, όπως περιγράφεται, το δέλεαρ για την προσέλκυση διαφημίσεων είναι οι συνολικά 800.000 καθημερινοί επιβάτες, με την επιβατική κίνηση μάλιστα να αναλύεται σε 560.000 επιβιβάσεις στο μετρό, σε 220.000 επιβιβάσεις στον Ηλεκτρικό και 52.000 επιβάτες στο τραμ.
   Παρ' όλα αυτά, απορίας άξιο είναι, πώς το μέσο μηνιαίο τίμημα για την εκμίσθωση των συρμών μειώνεται δραματικά για τον ανάδοχο, ξεπερνώντας κάθε εύλογη μείωση που συνοδεύει την ανάληψη για 4 χρόνια εκμίσθωσης των συρμών. Συγκεκριμένα, ενώ το τίμημα για την εκμίσθωση συρμού του μετρό ανέρχεται μηνιαίως σε 10.000 ευρώ, εν τούτοις στον διαγωνισμό για τους 60 (εκ των οποίων οι 30 του μετρό, οι 10 του Ηλεκτρικού και οι 20 του τραμ) καταβαραθρώνεται στις 2.245 ευρώ (1.616.297 ευρώ / 12 μήνες / 60 συρμοί = 2.245 ευρώ). Αντίστοιχα, αν υπολογίσουμε το μέσο μηνιαίο τίμημα για τους 123 συρμούς, αυτό ανέρχεται στα 1.095 ευρώ και για τους 144 στα 935 ευρώ!
   Αξίζει να σημειώσουμε, πως ο διαγωνισμός έχει ημερομηνία έκδοσης τον Δεκέμβριο του 2014 υπό την προηγούμενη πολιτική διαχείριση του υπ. Μεταφορών, ενώ η τελευταία μέρα υποβολής των προσφορών είναι αύριο (!), δύο δηλαδή μόλις μέρες μετά και την επίσημη ορκωμοσία του νέου αναπλ. υπουργού Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη...

Συντάκτης: Νίκος Μορφονιός
Πηγή: avgi.gr