Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Αμερικανική εταιρεία μπαίνει στην μάχη της διεκδίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ!

Με έδρα το Πίτσμπουργκ στο Κάνσας και με ευρύ 
πεδίο δραστηριοτήτων, η Watco Companies 
ειδικεύεται στον τομέα εμπορευματικών μεταφορών 
από τους λιμενικούς σταθμούς.
 Μία αμερικανική εταιρεία διεκδικεί μετ' επιτάσεως τους ελληνικούς σιδηρόδρομους, αλλάζοντας άρ­δην τα δεδομένα στην υπόθεση ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
   Με έδρα το Πίτσμπουργκ στο Κάνσας και με ευρύ πεδίο δραστηριοτήτων, η Watco Companies ειδικεύεται στον τομέα εμπορευματικών μεταφορών από τους λιμενικούς σταθμούς.
   Με την πώληση της εταιρείας σιδηροδρόμων να έχει ενταχθεί στο κυβερνητικό σχέδιο των αποκρατικοποιήσεων που θα συνδεθούν με τη διαπραγμάτευση του Ιουνίου με τους Ευρωπαίους εταίρους, η εμφάνιση ακόμη ενός μνηστήρα αμερικανικής προέλευσης ανεβάζει στα ύψη το θερμόμετρο των εξελίξεων.
   Την ίδια ώρα που οι Κινέζοι αναζητούν τρόπους για να διεκδικήσουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο, εκφράζοντας με εμφατικό τρόπο προ ημερών το ενδιαφέρον τους στον Ελληνα υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη, μία αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία ανατρέπει τα δεδομένα στην υπόθεση, έχοντας καταφέρει ήδη να εξασφαλίσει τη συμμετοχή της στη διεκδίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.Πρόκειται για την εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών Watco Companies, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες shortline (γραμμές μικρών αποστάσεων) στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, με 32 θυγατρικές εταιρείες σιδηροδρόμων σε ΗΠΑ και Καναδά και δύο τερματικούς λιμενικούς σταθμούς στον κόλπο του Μεξικού και έναν στην Αυστραλία. Με έδρα το Πίτσμπουργκ στο Κάνσας και με ευρύ πεδίο δραστηριοτήτων, ειδικεύεται στον τομέα εμπορευματικών μεταφορών από τους λιμενικούς σταθμούς. Αυτό ακριβώς που φιλοδοξεί να πράξει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ανάδειξη του Πειραιά σε πύλη εισόδου των ασιατικών φορτίων στην Κεντρική Ευρώπη.

Με «όχημα» τους Ρουμάνους 

  Σύμφωνα με πληροφορίες της «Οικονομίας» του «Εθνους της Κυριακής», κορυφαία στελέχη της αμερικανικής εταιρείας βρίσκονται σε προχωρημένες επαφές με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, έχοντας πραγματοποιήσει αλλεπάλληλες επαφές με θεσμικούς παράγοντες, παρουσία μάλιστα του Αμερικανού πρέσβη στην Ελλάδα David Pearce.
  Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι οι Αμερικανοί έχουν εξασφαλίσει τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό αποσπώντας συμφωνία με τη ρουμανική ιδιωτική εταιρεία Grup Fevoriar Roman, που είχε τεθεί εκτός μάχης λόγω ενός σκανδάλου στο οποίο είχε εμπλακεί ο ιδιοκτήτης της, Γκρούια Στόικα.
   Προ εβδομάδων έφτασε στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ μία επιστολή υπογεγραμμένη από τη ρουμανική εταιρεία, στην οποία αναφέρει ότι συμφώνησε με την εταιρεία Watco για την από κοινού συμμετοχή στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τη δημιουργία κοινοπρακτικού σχήματος στο οποίο η αμερικανική εταιρεία θα έχει τον πρώτο λόγο συμμετέχοντας με ποσοστό 66%. Δυνατότητα που απορρέει από τους όρους συμμετοχής στον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
  Προ ημερών, πάντως, η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη έδωσε εντολή στο ΤΑΙΠΕΔ να παγώσει τις διαδικασίες για τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι τον Ιούνιο, γεγονός το οποίο συμβαδίζει με τις πληροφορίες ότι η κυβέρνηση θα τις εντάξει στο σχέδιο των αποκρατικοποιήσεων με άξονα την ανάπτυξη, που θα συνδέονται με τις διαπραγματεύσεις στην Ευρώπη τον Ιούνιο.
  Χωρίς κανείς να μπορεί να προδικάσει τις εξελίξεις, οι Αμερικανοί φαίνεται πως αναδεικνύονται σε φαβορί για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεδομένου ότι το ενδιαφέρον των υπολοίπων δύο παιχτών έχει ατονήσει.
   Οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι (SNCF) έχουν βγει εκτός παιχνιδιού, οι δε ρωσικοί σιδηρόδρομοι RDZ που συμμετέχουν στον διαγωνισμό με τη ΓΕΚ Τέρνα, παρότι συνεχίζουν να εκφράζουν ενδιαφέρον, αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις ευρωπαϊκές κυρώσεις κατά της Ρωσίας.

Συντάκτης: Κώστας Νάνος
Πηγή: ethnos.gr