Κυριακή 22 Μαρτίου 2015

Στην Αγγλία, 33 χρονος προάγεται ως ο νεότερος οδηγός ατμήλατης! Στην Ελλάδα; Δείτε τα βίντεο!!!

   Ο 33 χρονος Jim Clarke προάχθηκε σε μηχανοδηγός ατμήλατης, μετά από το δρομολόγιο που πραγματοποίησε με τον ατμήλατο συρμό Belmond British Pullman, από το Λονδίνο Βικτώρια στο Γκίλντφορντ του Surrey.
  Ο 33 χρονος πιστεύεται, ότι είναι ο νεότερος οδηγός που πιστοποιείτε από το 1968, δηλαδή μετά από 47 χρόνια, ακολουθώντας τα βήματα του πατέρα του, Don Clarke, ο οποίος ξεκίνησε να οδηγεί της ατμήλατες την δεκαετία του 60, αλλά σήμερα έχει συνταξιοδοτηθεί.  
Jim Clarke (right) with his father Don (left)
  Ο Jim Clarke από το Haywards Heath του δυτικού Sussex, είπε ότι παρακολουθούσε, άκουγε και μάθαινε από τον πατέρα του, ο οποίος ξόδεψε 49 χρόνια δουλεύοντας στον σιδηρόδρομο. Επίσης επισήμανε ότι πρέπει πρώτα να γίνεις θερμαστής, να δουλέψεις για καιρό, να υποβάλλεις το αίτημά σου για μηχανοδηγός, να περάσεις την εκπαίδευση και τελικά να περάσεις τις εξετάσεις εφόσον πήγαν όλα καλά.  
   Ο ατμήλατος συρμός Belmond British Pullman, περιλαμβάνει βαγόνια που χρονολογούνται από 1925, ελκόμενη από μια ατμήλατη μηχανή Clan Line.


Τι γίνεται στην Ελλάδα;
  Το πρόβλημα της έλλειψης ανταλλακτικών, μαζί με τη έλλειψη τεχνικού προσωπικού για ατμήλατες μηχανές, είχε επισημανθεί στο σιδηροδρομικό περιοδικό μας "Ενημέρωση" το 2003, σε σχετικό αφιέρωμα για την Λβ 964. Τότε που οι μηχανοδηγοί με του τεχνίτες την κρατούσαν ακόμα "ζωντανή", πραγματοποιώντας αξέχαστα ταξίδια, όπως στις περιοχές του Νέστου και του Πηλίου.  Στο περιοδικό γράφαμε:
     Το σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ατμήλατες, είναι αυτό των ανταλλακτικών. Ό­πως μας είπε ο κ. Νίκος Φουτζόπουλος, ορι­σμένα από τα ανταλλακτικά, τα κά­νουν οι ίδιοι τους σε τόρνους στα μηχανουργία, γιατί δεν υπάρχουν αλλού. Όταν σκέφτονται ότι στο μέλλον μπορεί να σταματήσει αυτή η προσπάθεια, τους πιάνει μελαγχο­λία. Είναι πράγματι θλιβερό αν συμ­βεί κάτι τέτοιο. Πρέπει η πολιτεία, η δι­οίκηση του ΟΣΕ και οι φίλοι που α­γαπούν τον σιδηρόδρομο να συ­σπειρωθούν και να βοηθήσουν ώ­στε να μην χαθεί αυτή η ιστορική μας κληρονομιά. 
  Σε πολλά κράτη υ­πάρχουν ατμήλατες μηχανές που λειτουργούν και χρηματοδοτούνται είτε στο σύνολο τους, είτε συμμετέχο­ντας στο κόστος συντήρησης τους. Τώρα είναι η στιγμή να γίνει μια προσπάθεια οι μηχανές αυτές μαζί μετά βαγόνια που υπάρχουν να ε­νταχθούν σε κάποιο πρόγραμμα ανακατασκευής και συντήρησης. Τώ­ρα που ακόμα υπάρχουν τεχνίτες στον τομέα αυτό και ακόμα να δο­θούν ισχυρά κίνητρά σε νέους μη­χανοδηγούς και τεχνίτες να ειδικευ­τούν στην τεχνολογία της ατμήλα­της. Δεν πρέπει να χαθεί αυτή η ευκαιρία και αυτός ο θησαυρός!


Επιμέλεια: Γιαννακίδης Βασίλης
Διαχειριστής "Σιδηροδρομικών Νέων"
Πηγές: 
  • bbc.com
  • Περιοδικό "Ενημέρωση"-Έκδοση 2003 του πρώην "Συλλόγου Προβολής και Ενημέρωσης των Σιδηροδρομικών Μακεδονίας-Θράκης" 
  • Κανάλι "Σιδηροδρομικών Νέων" στο Youtube