Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

Στις 20 Μαρτίου ορκίζεται ο κ. Σπίρτζης.

Οι αρμοδιότητες του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη
  Στις 20 Μαρτίου αναμένεται να ορκιστεί ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος, δύο σχεδόν μήνες μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, παραμένει εκτός κυβερνητικού σχήματος, λόγω νομοθετικού κενού.
Πάντως, μέχρι την επόμενη Παρασκευή αναμένεται να έχει ψηφιστεί και να έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η νομοθετική ρύθμιση που αυξάνει τον αριθμό των αναπληρωτών υπουργών και δίνει το «πράσινο φως» στον πρόεδρο του ΤΕΕ να αναλάβει κι επίσημα την κυβερνητική θέση.
  Ο κ. Σπίρτζης αναλαμβάνει να διαχειριστεί το κρίσιμο χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών, των Δημοσίων Έργων και των Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, έχοντας μπροστά του σημαντικές προκλήσεις, παρά το γεγονός ότι το βαρύ φορτίο των μνημονιακών υποχρεώσεων αποτελεί εν γένει παρελθόν για το «αρχηγείο» του Παπάγου.

Οι κρατικές ενισχύσεις

  Η καρέκλα του υπουργείου αναμένεται να γίνει «ηλεκτρική» σε περίπτωση που υπάρξει εμπλοκή στο πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων και δεν προχωρήσει ο διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Και αυτό διότι, η Κομισιόν έχει ανοιχτά προειδοποιήσει ότι σε αντίθετη περίπτωση, θα ζητηθεί η ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων ύψους 800 εκατ. ευρώ από την εταιρία, κάτι που θα την οδηγήσει άμεσα σε «λουκέτο».
  Τυχόν ανατροπή της υπόθεσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται ότι θα συμπαρασύρει ταυτόχρονα και τον φάκελο κρατικών ενισχύσεων (ύψους 2 δισ. ευρώ) του ΟΣΕ, ο οποίος υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να είχε κλείσει, καθώς το υπουργείο Υποδομών πέρασε και εφήρμοσε όλες τις νομοθετικές παρεμβάσεις που είχαν ζητήσει οι Βρυξέλλες, στην κατεύθυνση ενός ουδέτερου ΟΣΕ που δεν θα δημιουργήσει εκ νέου χρέη.
  Παράλληλα, το υπουργείο αναμένεται να ορίσει νέες διοικήσεις στους εποπτευόμενους φορείς, οι οποίοι στην πλειονότητά τους υπολειτουργούν τους τελευταίους μήνες, λόγω της πολιτικής κατάστασης, όμως ο χρόνος λειτουργεί εναντίον τους, καθώς πρέπει να προχωρήσουν οι δημοπρατήσεις των έργων.

Μεγάλα δημόσια έργα

  Το επιτελείο του υπουργείου θα κληθεί να διαχειριστεί, επίσης, το ακανθώδες και άκρως προβληματικό έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο οποίο καταγράφονται έριδες τόσο μεταξύ δημοσίου κι έργολάβου όσο και ανάμεσα στους μετόχους της κοινοπραξίας.
Επίσης, πρέπει να σπεύσει για την τεχνική, οικονομική και νομική ωρίμανση των έργων νέας γενιάς προκειμένου να πάρουν τον δρόμο τους στη νέα προγραμματική περίοδο, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, αλλά και άλλα σημαντικά δημόσια έργα. 
  Παράλληλα, η επιστροφή της ύφεσης και η γενικότερη χαλάρωση έχει επιδεινώσει τα οικονομικά των αστικών συγκοινωνιών, οι οποίες, όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη, ενδεχομένως να χρειαστούν μία σοβαρή «ένεση» πολλών εκατ. ευρώ, προκειμένου να «βγει» το 2015.
  Άγνωστος παράγων θα είναι η επιστροφή της Τρόικας, ειδικά δε του ΔΝΤ, το οποίο είχε διαφωνήσει με την μείωση του κομίστρου, που έγινε την 1η Σεπτεμβρίου 2014. Επίσης, ενδιαφέρον θα έχουν και οι σχέσεις του υπουργείου με τους συνδικαλιστές των αστικών συγκοινωνιών.

Πηγή: tovima.gr