Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Τι πραγματικά συνέβη με τον 15 χρονο στο Κιλκίς;

  Μαθητής γυμνασίου κάηκε ζωντανός από ηλεκτροπληξία στο Πολύκαστρο Κιλκίς, όταν πλησίασε καλώδια της ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ υπερυψηλής τάσης, που φτάνει τα 25.000 Volt. Ο άτυχος 15χρονος ανέβηκε για να παίξει στην οροφή μηχανής του ΟΣΕ, που είναι εγκαταλειμμένη και ακινητοποιημένη στον κλειστό σιδηροδρομικό σταθμό.
      Τη σκηνή του θανάτου είδε ο επιστήθιος φίλος του 15χρονου, μαζί με τον οποίο πήγαν να παίξουν στον “παλιό σταθμό”, όπως πλέον αποκαλούν τον κλειστό σιδηροδρομικό σταθμό του Πολυκάστρου. Στην ίδια εγκαταλειμμένη μηχανή τα παιδιά παίζουν διαρκώς χωρίς να γνωρίζουν τον άμεσο κίνδυνο που διατρέχουν από τα ενεργά καλώδια υπερυψηλής τάσης της ηλεκτροκίνησης που περνούν πάνω από τις γραμμές, σε ύψος περίπου πέντε μέτρων από το έδαφος.
   Ο μαθητής της τρίτης γυμνασίου, που ζούσε με την οικογένειά του στην Αξιούπολη Κιλκίς, δεν γνώριζε επίσης ότι πρέπει να βρίσκεται σε απόσταση ασφαλείας από τέτοια καλώδια. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της αστυνομίας, που αναφέρει ότι ο 15χρονος “πλησίασε τα καλώδια”, αλλά και σύμφωνα με όσα είπε ο φίλος του, το θύμα δεν ακούμπησε ποτέ τα καλώδια αυτά. “Πώς να γνωρίζει ο καθένας ότι είναι τόσο επικίνδυνα; Υπάρχουν πινακίδες με τον κεραυνό, αλλά δεν σημαίνει ότι μπορούμε να αντιληφτούμε τον μεγάλο κίνδυνο. Όλοι γνωρίζουμε ότι η ηλεκτροπληξία προκαλείται από την επαφή”, τόνιζαν κάτοικοι του Πολυκάστρου, οι οποίοι επανειλημμένως περνούν από το σημείο και έρχονται σε επαφή με τη μηχανή του τρένου, αγνοώντας τους κινδύνους.
   Το δυστύχημα έγινε λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι της Κυριακής. Ο 15χρονος κεραυνοβολήθηκε από το ρεύμα των καλωδίων και ο φίλος του τον είδε να πέφτει νεκρός χωρίς να μπορεί να βοηθήσει. Το άψυχο σώμα του έπεσε πάνω στη μηχανή του τρένου. Χρειάστηκε όμως να περάσουν δύο ώρες για να μεταφερθεί από το σημείο, καθώς οι τραυματιοφορείς του ΕΚΑΒ ζήτησαν να διακοπεί η ηλεκτροδότηση για τον κίνδυνο να υποστούν και οι ίδιοι ηλεκτροπληξία. Έτσι χρειάστηκε να διακοπεί η σύνδεση, προκειμένου να απομακρυνθεί η σορός του.
    Στο σημείο όπου είναι ακινητοποιημένη η μηχανή χρησιμοποιείται ως πάρκιγκ βαγονιών και μηχανών στο σιδηροδρομικό σταθμό. Η γραμμή ηλεκτροκίνησης είναι ενεργή και παρόμοια καλώδια υπάρχουν και στις γειτονικές γραμμές για την κίνηση του δρομολογίου Λάρισας - Θεσσαλονίκης - Ειδομένης.

ΔΕΥΤΕΡΟ ΘΥΜΑ

   Σύμφωνα με εκπροσώπους του ΟΣΕ, ο 15χρονος μαθητής από την Αξιούπολη Κιλκίς είναι το δεύτερο θύμα των καλωδίων υπερυψηλής τάσης. Το ίδιο συνέβη και στη Λάρισα με θύμα έναν νεαρό, που έκανε γκράφιτι σε βαγόνια, όπως είπαν. Το δυστύχημα όμως αυτό επανέφερε το θέμα της προστασίας και της ασφάλειας των εγκαταστάσεων του ΟΣΕ που πλέον δεν λειτουργούν, ειδικά των σιδηροδρομικών σταθμών, οι οποίοι δεν είναι ενεργοί, έχουν εγκαταλειφτεί και ρημάζουν.        
   Εκπρόσωποι του ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι δεν είναι δυνατόν να φυλαχτούν οι εγκαταστάσεις και ειδικά για την περίπτωση του δυστυχήματος του Πολυκάστρου ανέφεραν πως “δεν μπορούμε να εποπτεύουμε όλη τη γραμμή της ηλεκτροκίνησης, που είναι δεκάδες χιλιόμετρα”. Από την άλλη όμως τοπικοί παράγοντες σημειώνουν πως παλιά βαγόνια βρίσκονται εγκαταλειμμένα και πάνω σ’ αυτά παίζουν συχνά παιδιά με κάθε κίνδυνο που διατρέχουν, καθώς δεν υπάρχει καμία απολύτως φύλαξη, ούτε περίφραξη των χώρων των σταθμών, έστω και στην είσοδό τους.

Συντάκτης: Κώστας Καντούρης
Πηγή: makthes.gr