Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2015

Επιστολή μεταταγμένου σιδηροδρομικού στον Υπουργό Μεταφορών κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη

Ζητά να αρθεί η αδικία στην χορήγηση σιδηροδρομικών ταυτοτήτων

Επιστολή προς τον Υπουργό Μεταφορών, Δικτύων και Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη απέστειλε μεταταγμένος σιδηροδρομικός ο οποίος ζητά την παρέμβαση του ώστε να σταματήσει η αδικία που γίνεται σε βάρος αυτής της κατηγορίας σιδηροδρομικών με την μη χορήγηση σιδηροδρομικών ταυτοτήτων.
Στην μακροσκελή επιστολή του ο μεταταγμένος σιδηροδρομικός, αναφέρεται σε πραγματικά γεγονότα και κάτω από τις συνθήκες που έγιναν οι υποχρεωτικές μετατάξεις των σιδηροδρομικών.

 Παραθέτουμε αυτούσια ολόκληρη την επιστολή του μεταταγμένου σιδηροδρομικού προς τον κ. Χρυσοχοϊδη:

«Κύριε Χρυσοχοϊδη,
Εργαζόμουν στο σιδηρόδρομο (Ο.Σ.Ε) από το 1981 έως το 2011 δηλαδή 30 περίπου χρόνια. Στις 28/12/2010 έκανα αίτηση για μετάταξη για κάποια θέση σε κάποιο φορέα του δημοσίου αφού εφαρμοζόταν τότε το σχέδιο περί εξυγίανσης των Ελληνικών σιδηροδρόμων βάση του ν. 3891/2010. Ένας νόμος που ήθελε να μειώσει υποχρεωτικά το προσωπικό κατά 1600 περίπου άτομα. Το κακό είναι  ότι η μείωση βάση του νόμου άρχιζε από τους πιο παλιούς δηλαδή τους υπαλλήλους που είχαν τα περισσότερα χρόνια. Με δεδομένο λοιπόν ότι είχα πολλά χρόνια και βλέποντας ότι μάλλον θα μετατασσόμουν αναγκάστηκα και έκανα την αίτηση για μετάταξη επιλέγοντας εγώ κάποια θέση. Στην πραγματικότητα δεν ήθελα να φύγω από τον Ο.Σ.Ε είχα 30 χρόνια εργαζόμουν στο σιδηρόδρομο από 16 χρονών δηλαδή μια ζωή.
Το καλοκαίρι του 2014 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς και ο ΟΣΕ αποφάσισαν να χορηγηθούν ταυτότητες σιδηροδρομικών και στους μεταταχθέντες του  ν. 3891/2010 όταν συνταξιοδοτηθούν αλλά όχι σε όλους.
Αποφάσισαν να χορηγηθούν ταυτότητες μόνο στους 300 υποχρεωτικά μεταταχθέντες παρότι ο νόμος υποχρέωνε για υποχρεωτική μείωση προσωπικού κατά 1600 εργαζόμενους.
Θέλω να εκφράσω το παράπονό μου για το διαχωρισμό ανάμεσα στους μεταταχθέντες στο θέμα της χορήγησης των ταυτοτήτων και  να υπογραμμίσω ότι όσοι σιδηροδρομικοί φύγαμε “οικειοθελώς” το 2011 δεν φύγαμε ξαφνικά επειδή έτσι μας ήρθε. 

Α)Γιατί το 2010 αρκετοί σιδηροδρομικοί έχοντας υπηρετήσει πάρα πολλά χρόνια στο σιδηρόδρομο και μάλιστα ξαφνικά τη συγκεκριμένη εβδομάδα του Δεκεμβρίου από 20/12/2010 έως τις 28/12/2010 υπογράψαμε “οικειοθελώς”  να μεταταχθούμε;         Β)Ποιος ήταν ο λόγος;          Γ)Γιατί δεν το κάναμε πιο πριν;                                                                                

Όσον αφορά τις  περίπου 1300 αιτήσεις  “οικειοθελώς”.                  

Μεγάλος αριθμός υπαλλήλων (με 30 περίπου χρόνια προϋπηρεσίας)“οικειοθελώς”  μεταταγμένων είχαμε δει μέσα από το νόμο τη φωτογραφία μας διότι είχαμε πάρα πολλά χρόνια στο σιδηρόδρομο. Κάναμε αίτηση για μετάταξη με μεγάλο πόνο για την αποχώρησή μας από το σιδηρόδρομο αλλά με την ελπίδα ότι τα τελευταία χρόνια της επαγγελματικής μας πορείας να τα υπηρετήσουμε κοντά στο σπίτι μας και στις οικογενειακές μας υποχρεώσεις και όχι κάπου τυχαία όπως και έγινε με όσους δεν αιτήθηκαν για μετάταξη.                  

Θέλω να θυμίσω  το νόμο περί εξυγίανσης των Ελληνικών Σιδηροδρόμων(3891/2010).     Ένα νόμο που  ανάγκαζε τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μετατάξουν κάποιο αριθμό υπαλλήλων υποχρεωτικά (περίπου 1600) αν δεν υπήρχαν καθόλου αιτήσεις.                         Ένα νόμο που ξεκαθάριζε ότι θα μεταταχθούν αυτοί που έχουν τα περισσότερα χρόνια όπως πραγματικά έτσι και έγινε με τους περίπου 300 υποχρεωτικά μεταταχθέντες οι οποίοι ήταν αυτοί που είχαν περισσότερα χρόνια σε σχέση με τους υπόλοιπους που τελικά δεν μετατάχθηκαν.                                                                                                                        Άρα οι μετατάξεις  του  ν. 3891/2010 ήταν όλες υποχρεωτικές.                                                                                                                Και τώρα τι;                                                                                                                                     
  Όσοι αιτηθήκαμε τιμωρούμαστε γι αυτό;  

Μια ταυτότητα σιδηροδρομικού και μάλιστα όταν συνταξιοδοτηθούμε έχοντας υπηρετήσει  30 περίπου χρόνια στο σιδηρόδρομο δεν την αξίζουμε εμείς;          

   Την έχουν πάρει άνθρωποι που εργάστηκαν πολύ λιγότερα χρόνια. Και να σκεφτείτε ότι τα παιδιά των περισσοτέρων από εμάς από τη στιγμή που χορηγείτε μόνο σε συνταξιούχους μεταταγμένους δεν θα την δικαιούνται διότι θα έχουν περάσει το όριο ηλικίας των 18 χρόνων. 

Πραγματικά κύριε Υπουργέ ελπίζω να μου δώσετε μία απάντηση και αν μπορείτε να βοηθήσετε για την επίλυση αυτής της αδικίας, είναι ένα θέμα που έχει να κάνει κυρίως με το συναίσθημα και την ψυχολογική ανταμοιβή για όσους εργαστήκαμε στο σιδηρόδρομο επί σειρά δεκαετιών και αναγκαστήκαμε στο τέλος να φύγουμε αφού ο νόμος επέλεγε τους παλιούς.»                                                                                                                                                

  Σας ευχαριστώ».
Μεταταγμένος σιδηροδρομικός

«Σ.Ν».  Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο θέμα και η πάγια θέση μας είναι να δοθούν σιδηροδρομικές ταυτότητες σε όλους τους μεταταγμένους σιδηροδρομικούς. Είμαστε βέβαιοι  ότι το Υπουργείο Μεταφορών, που διαβάζει την ιστοσελίδα μας, θα δει με πολύ σοβαρότητα την επιστολή του μεταταγμένου σιδηροδρομικού και θα πράξει τα δέοντα.  Ίδωμεν