Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2015

Νέος Κινέζικος Κολοσσός στο Παγκόσμιο Σιδηροδρομικό Χάρτη


Οι μετοχές των δύο μεγαλύτερων κατασκευαστών τρένων, συγχωνεύτηκαν έτσι ώστε να δημιουργήσουν ένα παγκόσμιο γίγαντα, ως μέρος της στρατηγικής του Πεκίνου, με σκοπό να ανταγωνιστούν πιο αποτελεσματικά τους Καναδούς, Ευρωπαίους και Ιάπωνες ανταγωνιστές τους.
Οι κρατικές εταιρίες CSR Corp και China CNR είναι ήδη οι μεγαλύτερες κατασκευάστριες τροχαίου υλικού με ετήσια έσοδα 16 δις δολ. η καθεμία, με το συνδυασμένο κεφάλαιο αγοράς τους στα 26 δις δολ. σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg. Πριν μία 10 ετία οι δύο εταιρίες είχαν αποσχιστεί, για να προωθήσουν ανταγωνιστικότητα της Κίνας.


 Σε ανακοίνωσή τους δήλωσαν ότι η μεν CSR θα εκδώσει 1,1 μετοχή για κάθε μία της CNR. Η τιμή της μετοχής της CNR ανήλθε κατά 45% χθες μετά την ανακοίνωση και της CSR κατά 32% στα χρηματιστήρια του Χονγκ Κονγκ και της Σαγκάης.


Η σχεδιαζόμενη συγχώνευση είχε ανακοινωθεί από τον Σεπτέμβριο και έκτοτε είχε ανασταλεί η διαπραγμάτευσή των μετοχών τους στο Χονγκ Κονγκ και στη Σαγκάη. Επισημαίνεται πως οι CSR και CNR αποτελούν τις βασικές προμηθεύτριες κινητήρων σιδηροδρόμων και βαγονιών στο δίκτυο υπερταχειών της Κίνας, το οποίο μέσα στην τελευταία πενταετία έχει αναπτυχθεί τάχιστα και έχει εξελιχθεί στο μεγαλύτερο του κόσμου με έκταση 12.000 χιλιόμετρα.

Ωστόσο, δεν είναι όλα εύκολα για τους δύο κολοσσούς, οι οποίοι διαγκωνίζονται στη διεθνή αγορά για συμβόλαια μεγάλων έργων στο εξωτερικό. Κατά τις εκτιμήσεις της Barclays, οι δύο εταιρείες αναμένεται να έχουν μια αύξηση της τάξεως του 14% στα καθαρά τους κέρδη υπό τη μορφή ενιαίου οργανισμού. Πέρυσι συνολικά παρουσίασαν κέρδη 660 εκατ. δολαρίων. Η CNR, πάντως, εξασφάλισε την πρώτη της παραγγελία για 280 επιβατηγά βαγόνια από τις ΗΠΑ, αναφέρoυν οι FT. Την παραγγελία έκαναν οι σιδηρόδρομοι της Βοστώνης, η οποία αποτιμάται στα 570 εκατ. δολάρια. Στο πλαίσιο της σύμβασης αυτής η κινεζική κατασκευαστική σιδηροδρομική εταιρεία θα ανεγείρει εργοστάσιο για την τελική συναρμολόγηση των βαγονιών στη δυτική Μασαχουσέτη. Το κόστος θα ανέλθει στα 60 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το έργο θα δημιουργήσει 250 θέσεις εργασίας.
Πηγή: kathimerini.gr