Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Σε 2 χρόνια ολοκληρώνεται ο σιδηροδρομικός άξονας Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Πόσο κοντά είμαστε στην απόκτηση ενός σοβαρού σιδηροδρομικού δικτύου; Αυτό το ερώτημα έρχεται πολλές φορές να δημιουργήσει απορίες σχετικά με τα έργα τα οποία δείχνουν να μην τελειώνουν ποτέ.
Τα έργα δεν τελειώνουν ποτέ; Εδώ και πολλά χρονιά το τμήμα Δομοκός-Θεσσαλονίκη έχει ολοκληρώσει τα έργα εκσυγχρονισμού και η ηλεκτροκίνηση είναι πραγματικότητα.

Το νότιο τμήμα Δομοκός-Αθήνα έχει εν μέρει ηλεκτροκίνηση, η οποία όμως δε λειτουργεί προς το παρόν. Θα χρειαστεί να περιμένουμε περίπου 5 μήνες ακόμα μέχρι να ολοκληρωθούν τα εργα από την πρωτεύουσα μέχρι την Τιθορέα που αφορούν την "επιδιόρθωση" της κατεστραμμένης ηλεκτοκίνησης που εγκαταστάθηκε την προηγούμενη δεκαετία αλλά λεηλατήθηκε στα χρόνια της κρίσης.

Από το καλοκαίρι και μετά το υπόλοιπο έργων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονικη θα είναι στο τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός μήκους 106χλμ. Αυτά τα 106χλμ ουσιαστικά χωρίζουν την Αθήνα από τη Θεσσαλονίκη σε επίπεδο εκσυγχρονισμού.

Με τις σημερινές συνθήκες το 2017 και αυτά τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί και πλέον ο μοντέρνος σιδηρόδρομος θα έχει φτάσει και στην Ελλάδα σε μία ενιαία διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή που θα επιτρέπει σε σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα να διασχίζουν την απόσταση των 500χλμ σε περίπου 3 ώρες και 30 λεπτά.

Αυτό το ρέκβιεμ των έργων στο βασικό ελληνικό σιδηροδρομικό διάδρομο θα έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών διαδρομών σε επιβατικό και εμπορικό επίπεδο.

Ειδικά στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να υπάρξει booming κυρίως λόγω του λιμανιού του Πειραιά αλλά και λόγω άλλων σημαντικών λιμανιών που θα έχουν σύνδεση με το σιδηρόδρομο όπως η Αλεξανδρουπολη, η Θεσσαλονίκη και πιθανότατα ο Βόλος.

Ωστόσο θα πρέπει να περιμένουμε να επιβεβαιωθεί η χρονική προθεσμία των 2 ετών από σήμερα.

ypodomes.com