Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τα έργα συνεχίζονται αλλά με νομιμότητα

Άνοιξε σήμερα για το κοινό το εργοτάξιο του Μετρό στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Τι δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας για την απειλή της διακοπής του έργου

της Άννης Καρολίδου

Παρά την ανησυχία που υπάρχει για την πορεία του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, η Αττικό Μετρό Α.Ε. άνοιξε σήμερα για το κοινό, ανήμερα της Αγίας Βαρβάρας που γιορτάζουν οι εργαζόμενοι στα υπόγεια έργα, το εργοτάξιο στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Στο χώρο του εργοταξίου, βρίσκονταν τα μέλη της διοίκησης, από την Αθήνα είχε έρθει και ο πρόεδρος του δσ Χρήστος Τσίτουρας, ενώ στην εκδήλωση παρών ήταν και ο μητροπολίτης Νεαπόλεως- Σταυρουπόλεως κ.κ. Βαρνάβας, οι ευχές του οποίου και οι παρακλήσεις όλων, είθε να βοηθήσουν να δοθεί λύση (!) , στις διαφορές μεταξύ Αττικό Μετρό ΑΕ και της ανάδοχης κοινοπραξίας.

Οι εργασίες, ωστόσο, προχωρούν παρότι το ενδεχόμενο και η απειλή της διακοπής του έργου αιωρείται πάνω από την πόλη.
O γ.γ. Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, που παρέστη στην εκδήλωση, δήλωσε ότι το έργο εκτελείται, θα συνεχίσει να εκτελείται και μάλιστα με ταχύτερους ρυθμούς.
Η δήλωση Τσίτουρα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ήταν ουσιαστικά επανάληψη των δηλώσεών του των προηγούμενων ημερών. Τόνισε ότι το έργο δεν σταμάτησε, ενώ επανέλαβε με έμφαση ότι η Αττικό Μετρό και η Πολιτεία θέλουν τη συνέχιση του έργου αλλά με νομιμότητα.

«Όπως βλέπετε τα έργα του μετρό συνεχίζονται. Εμείς θέλουμε να συνεχιστεί το έργο(σ.σ από τον ανάδοχο που είναι εγκατεστημένος) οπωσδήποτε όμως κάτω από νόμιμες διαδικασίες. Διαχειριζόμαστε δημόσιο χρήμα και πρέπει να είμαστε όλοι προσεκτικοί. Εμείς συνεχίζουμε το έργο, πιστεύουμε ότι οι διαφορές με την ανάδοχο κοινοπραξία είναι οικονομικού περιεχομένου. Έχουμε προχωρήσει, δηλαδή η Πολιτεία και η Αττικό Μετρό, στη διαδικασία της Διαιτησίας, η Διαιτησία θα αποφασίσει επί αυτών των αιτημάτων και όπως έχουμε δηλώσει, θα σεβαστούμε τα αποτελέσματα. Άρα, εμείς νομίζουμε ότι πρέπει οπωσδήποτε να συνεχιστούν τα έργα και οι όποιες διαφορές να λυθούν από τη Διαιτησία.  Η Αττικό Μετρό και η Πολιτεία θέλουν τη συνέχιση του έργου αλλά με νομιμότητα».

Όλα να λυθούν στη Διαιτησία

Η Voria.gr, από πηγές μέσα στην Αττικό Μετρό Α.Ε. πληροφορείται ότι η εταιρεία θέλει να μείνει ο ανάδοχος και να τελειώσει το έργο που εκτελεί, τεχνικά και ποιοτικά άψογα. Η Αττικό Μετρό δεν κατανοεί γιατί η κοινοπραξία απειλεί με αποχώρηση, όταν αυτή ζήτησε τη Διαιτησία και οι αποφάσεις των σχετικών επιτροπών, σε διάστημα το πολύ 3-4 μηνών θα έχουν εκδοθεί. Άλλωστε, όπως υπογραμμίζουν, ο ανάδοχος είχε προτείνει (σ.σ αλλά όχι αιτηθεί), από το 2012, το χρονοδιάγραμμα να μεταφερθεί για το 2016, πρόταση που είχε δεχθεί η Αττικό Μετρό.

Στη Διαιτησία οι δύο πλευρές, συμφώνησαν να πάνε για τα οικονομικά αιτήματα και όχι για την οριακή προθεσμία, λένε οι της Αττικό Μετρό. Σε περίπτωση που η Διαιτησία αποφασίσει  ότι πρέπει να δοθούν επιπλέον χρήματα στον εργολάβο, θα διατεθούν από τις επιλέξιμες δαπάνες.

Η Αττικό Μετρό πάντως, σαν κύριος του έργου, έχει υποχρέωση να προετοιμαστεί για την περίπτωση που ο ανάδοχος τελικά αποφασίσει να αποχωρήσει( θα ζητήσει τη διάλυση της σύμβασης;), προκειμένου να κερδηθεί χρόνος στην περίπτωση που θα αναγκαστεί να πάει σε επαναδημοπράτηση του υπόλοιπου έργου.

Βέβαια, ο ανάδοχος, θα πρέπει να ολοκληρώσει τις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, κυρίως αυτές που αφορούν θέματα ασφαλείας. Ίσως όμως να μπορεί να υπάρξει συνεννόηση με τον ανάδοχο για την εκτέλεση κάποιων εργασιών, όπως π.χ αυτών που αφορούν τα αρχαιολογικά ή και την ολοκλήρωση της διάνοιξης των σηράγγων οπότε θα περπατήσει και η επέκταση προς Καλαμαριά. Οι πηγές της Αττικό Μετρό διαβεβαιώνουν , πάντως, ότι το έργο, παρά τα προβλήματα, θα γίνει, το μετρό θα κυλήσει στις ράγες, για να φύγουν και οι λαμαρίνες από την πόλη.

Σε περίπτωση διάλυσης της σύμβασης, η Αττικό Μετρό θεωρεί ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την Κοινότητα ( σ.σ είναι συγχρηματοδοτούμενο). Θα μπορέσουν, εκτιμάται, να πάρουν κάποια παράταση ή ακόμη θα εξασφαλιστεί κάποια περίοδος χάριτος. Η Κοινότητα άλλωστε παρακολουθεί την πορεία του έργου.

Οι τρεις σταθμοί που «ανοίγουν»
Στο «Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό», που έχει δύο επίπεδα η κατασκευή έχει ολοκληρωθεί μέχρι το «-2» και μένει, στα έργα πολιτικού μηχανικού η κατασκευή της νότιας εισόδου. Μάλιστα μέσα στο χώρο του «-1» επιπέδου, βρίσκονται συσκευασμένες οι κυλιόμενες σκάλες.
Στο σταθμό «Συντριβάνι», που έχει τρία επίπεδα, γίνονται οι εργασίες καθαρισμού του δαπέδου για τις πλατφόρμες των επιβατών και, η κατασκευή των εισόδων.
Στο σταθμό «Ανάληψη», γίνεται η διαμόρφωση της τελικής στάθμης θεμελίωσης για να εδρασθούν οι αποβάθρες.

voria