Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014

ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ. Ψηφίστηκε επί της αρχής από την κοινοβουλευτική Επιτροπή

Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων έχει ήδη ψηφιστεί επί της αρχής από τα κόμματα της συγκυβέρνησης στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ενώ χτες έγινε η συζήτηση επί των άρθρων του. ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΔΗΜΑΡ και «Ανεξάρτητοι Βουλευτές» επιφυλάχθηκαν, ενώ η ΧΑ δεν τοποθετήθηκε.
Μόνο το ΚΚΕ τάχθηκε ξεκάθαρα κατά του νομοσχεδίου καθώς, όπως ανέφερε ο ειδικός αγορητής, Σπ. Χαλβατζής, πρόκειται για ένα αντιλαϊκό πολυνομοσχέδιο - σκούπα που πατάει στο θεσμικό πλαίσιο της απελευθέρωσης των μεταφορών, όπως έχει διαμορφωθεί από τις οδηγίες και τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης, εξασφαλίζοντας νέα πεδία κερδοφορίας στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Ενδεικτικά, το νομοσχέδιο προωθεί την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του σιδηρόδρομου, παραδίδει την έκδοση και τον έλεγχο των εισιτηρίων σε ιδιώτες, αυξάνει από το 40πλάσιο της αξίας του εισιτηρίου που είναι σήμερα στο 60πλάσιο το πρόστιμο αν κάποιος δεν έχει να πληρώσει εισιτήριο, με ό,τι σημαίνει αυτό για τους ανέργους, ενώ όσοι δεν πληρώσουν στο διάστημα που προβλέπεται, το πρόστιμο πάει στην εφορία!

Ακόμα, το νομοσχέδιο ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, χωρίς να υπάρχουν, όπως σημείωσε ο Σπ. Χαλβατζής, αυταπάτες για τον αντιλαϊκό της ρόλο, ενώ φτάνει να αυξάνει το όριο ηλικίας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) από τα 15 χρόνια που είναι σήμερα στα 20, ρύθμιση που σε συνδυασμό με την υποσυντήρησή τους μειώνει κατακόρυφα την ασφάλεια της μεταφοράς επιβατών.

Για το σιδηρόδρομο

Ειδικά για τον σιδηρόδρομο, προβλέπει τον παραπέρα τεμαχισμό του καθώς παραδίδει στη ΓΑΙΟΣΕ τη διαχείριση του τροχαίου υλικού, ενώ όσον αφορά την υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της αναθέτει την «παροχή υπηρεσιών», δηλαδή τη διαχείριση των «επιδοτούμενων σιδηροδρομικών γραμμών και της εξασφαλίζει 50 εκατομμύρια ευρώ επιδότηση το χρόνο έως το 2019, με άλλα λόγια την προσφέρει στους επίδοξους επενδυτές, δηλαδή τους επιχειρηματικούς ομίλους και με προίκα». Οι «αναδιαρθρώσεις» αυτές θα συνοδευτούν και με νέο χτύπημα σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων στο σιδηρόδρομο. Ο υπουργός Μεταφορών, Μ. Χρυσοχοΐδης, ανέφερε: «Ο ΟΣΕ είναι μία υπόθεση που αυτή τη στιγμή δημιουργεί τεράστια ακόμα ελλείμματα στον κρατικό προϋπολογισμό, παρά το γεγονός ότι μίκρυνε, έφυγαν αρκετοί υπάλληλοί του (...) Ομως δεν είναι δυνατόν και πάλι ο κρατικός προϋπολογισμός να σηκώνει τόσο πολύ μεγάλες δαπάνες».

Ο Σπύρος Χαλβατζής τόνισε ότι «έχουμε τοποθετηθεί πολλές φορές και παλεύουμε για ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο που να ικανοποιεί αποκλειστικά και μόνο τις λαϊκές ανάγκες».

Διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπουν τη σύσταση «Ανεξάρτητης Αρχής» για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Προβλέπεται πως ο διορισμός των μελών της «ανεξάρτητης» Αρχής θα γίνεται από την κυβέρνηση. Από τα 12 άτομα που θα προσληφθούν χωρίς μόνιμη σταθερή εργασία, μόλις οι 4 θα είναι ειδικοί επιστήμονες, ενώ θα μπορεί να «αξιοποιεί» ιδιώτες για τη διερεύνηση!

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ακόμα ρυθμίσεις που αφορούν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, τα συνεργεία αυτοκινήτων, τα ΚΤΕΛ, τους υπαίθριους χώρους στάθμευσης, ακόμα και τα αεροδρόμια.

ΠΗΓΗ: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ