Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

Οι Αθηναίοι προτιμούν τα Ι.Χ. αντι των Μέσων Σταθερής Τροχιάς

Τα σκήπτρα στις μετακινήσεις των Αθηναίων συνεχίζει να διατηρεί το Ι.Χ., παρά τις προσπάθειες φορέων για στροφή του κόσμου στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με μία στις πέντε οικογένειες να έχει δύο αυτοκίνητα. 
Αυτά καταδεικνύονται, μεταξύ άλλων, από νέα έρευνα της Public Issue για λογαριασμό της περιβαλλοντικής οργάνωσης WWF Ελλάς, σχετικά με τις αστικές μετακινήσεις στην Αθήνα, η οποία σε συνεργασία με τις Συγκοινωνίες Αθηνών ξεκινά καμπάνια με τίτλο «Panda με μέσα για καλύτερη ζωή στην πόλη» και στόχο τη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου και την αύξηση της επιλογής των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Σύμφωνα με στοιχεία του 2013, στην Ελλάδα κυκλοφορούν 5,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, με τους κατοίκους του κέντρου της Αθήνας να χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο το τρόλεϊ και τον ηλεκτρικό σε σχέση με τους κατοίκους των υπόλοιπων περιοχών της πρωτεύουσας, ενώ στα βόρεια προάστια χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο το αυτοκίνητο και λιγότερο το λεωφορείο και τα πόδια για τις μετακινήσεις τους.

Τα στοιχεία

Ειδικότερα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα εξής ευρήματα:
Το λεωφορείο κονταροχτυπιέται με το Ι.Χ. για τη θέση του συχνότερου μέσου μετακίνησης των Αθηναίων, καθώς το 33% των πολιτών προτιμά το πρώτο έναντι του 34% που επιμένει στο αυτοκίνητο.
Δεύτερος πλέον προσφιλής τρόπος μετακίνησης αναδεικνύεται το μετρό με ποσοστό 31%.
Το 27% των κατοίκων της πρωτεύουσας φαίνεται πως εμπιστεύεται… τα πόδια του για τις καθημερινές του μετακινήσεις.
Ηλεκτρικός, τρόλεϊ και τραμ συγκεντρώνουν το 21% των προτιμήσεων, με τα ποσοστά να κινούνται στο 10%, 9% και 2% αντίστοιχα.
Οι κάτοικοι της Αθήνας δεν χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μετακίνησης διότι, σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, «δεν τα χρειάζονται / είναι όλα κοντά» (38%) και «δεν τους εξυπηρετούν τα δρομολόγια» (34%).
Το 56% των νοικοκυριών της Αττικής δηλώνει ότι κατέχει ένα αυτοκίνητο και το 22% δύο.

Σημαντικές είναι οι διαφοροποιήσεις στις επιλογές μετακίνησης των κατοίκων της Αττικής ανάλογα με την περιοχή κατοικίας. Για παράδειγμα, για το 56% των κατοίκων των βορείων προαστίων το αυτοκίνητο αποτελεί το συχνότερο μέσο μετακίνησης, ενώ το ποσοστό πέφτει στο 21% για τους κατοίκους του Δήμου Αθηναίων. Τέλος, πρωταθλητές στη χρήση λεωφορείου αναδεικνύονται οι κάτοικοι των δυτικών προαστίων και του Πειραιά.

Κάθε μέρα μετακινούνται 1,4 εκατομμύρια επιβάτες και κάθε χρόνο 94 εκατομμύρια με λεωφορεία και τρόλεϊ σε 280 γραμμές, όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ Α.Ε. Γιάννης Οικονόμου.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. Νίκος Παπαθανασίου τόνισε πως οι δημόσιες συγκοινωνίες αποτελούν μία οικονομική, ασφαλή και γρήγορη λύση για μία μεγαλούπολη όπως η Αθήνα, ενώ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Γρηγόρης Δημητριάδης συμπλήρωσε πως ο συνδυασμός «πόδια- ποδήλατο- μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν την πλέον μοντέρνα πρόταση για ένα καθαρότερο περιβάλλον».

Η έρευνα της Public Issue έδειξε επίσης πως το 8% των πολιτών μετακινείται με μοτοσικλέτα, ενώ το 27% των κατοίκων της πρωτεύουσας μετακινείται με τα πόδια, όπως επισήμανε ο διευθυντής του WWF Ελλάς Δημήτρης Καραβέλλας.

Η καμπάνια

Ενα πάντα (σύμβολο της WWF) θα κυκλοφορεί μεταξύ συρμών και λεωφορείων, καλώντας τους επιβάτες να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις και διαγωνισμούς, ξεναγήσεις και φεστιβάλ. Η καμπάνια θα διαρκέσει έως τον Φεβρουάριο του 2015.

Τέλος, η WWF Ελλάς, σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες μαζί με τις Συγκοινωνίες Αθηνών (ΟΑΣΑ Α.Ε.) παρουσίασε και μία διαδικτυακή εφαρμογή, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να υπολογίσουν το κόστος της χρήσης Ι.Χ. σε σχέση με την επιλογή κάποιου μέσου. 

ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ

Πηγή: naftemporiki.gr