Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Με αύξηση τζίρου και κέρδη κλείνει το 2014

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Με αύξηση τζίρου και κέρδη κλείνει το 2014Με οριακή αύξηση του τζίρου της και κέρδη αναμένεται ότι θα κλείσει η χρονιά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Κατά κύριο λόγο το πέρασμα της εταιρείας σε κέρδη οφείλεται στην πολύ μεγάλη μείωση του κόστους προσωπικού, το οποίο διαμορφώνεται πλέον περίπου στα 30 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένο κατά 75% σε σχέση με τα 120 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, που ήταν πριν ξεκινήσουν οι περικοπές σε προσωπικό, μισθούς αλλά και την δραστηριότητα.

Χαρακτηριστικό είναι ότι πλέον η εταιρεία απασχολεί περίπου 800 άτομα ενώ πριν την εφαρμογή του προγράμματος εξυγίανσης το προσωπικό ανέρχονταν σε 1.700 άτομα.

Σοβαρά ζημιογόνα δραστηριότητα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Αθήνας που εμφανίζει κύκλο εργασιών 15 εκατομμύριων ευρώ και ισόποσες ζημιές.

Μάλιστα προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και να ενισχυθεί την επιβατική κίνηση του συγκεκριμένου μέσου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ, τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ υλοποιούν πρόγραμμα 12 παρεμβάσεων.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η αποκατάσταση των βραδυποριών, η επιδιόρθωση ζημιών που υπάρχουν στις υποδομές (σκάλες, ανελκυστήρες, καθίσματα, πωλητές εισιτηρίων κλπ). Πολλά από αυτά τα προβλήματα οφείλονται σε βανδαλισμούς τους οποίους για να αποφύγει μελλοντικά η εταιρεία προχωρά και στην φύλαξη των σταθμών.

Όφελος 10 εκατομμύρια το χρόνο από την ηλεκτροκίνηση

Σημαντική βελτίωση στις υπηρεσίες που παρέχει ο προαστιακός θα προσφέρει η πλήρης λειτουργία της ηλεκτροκίνησης. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, που ανέφερε η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε δημοσιογραφική συνάντηση χθες, τον ερχόμενο Μάρτιο θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενη η γραμμή του Προαστιακού Αθήνα – Χαλκίδα, ενώ με ηλεκτροκίνητα τρένα θα πραγματοποιείται στο σύνολό του, χωρίς μετεπιβίβαση το δρομολόγιο ως το αεροδρόμιο.

Όταν η γραμμή γίνει ηλεκτροκινούμενη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπολογίζει ότι θα εξοικονομήσει περί τα 10 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, καθώς η κίνηση των συρμών με χρήση ντίζελ είναι σημαντικά ακριβότερη, ενώ, να σημειωθεί, σημαντικό θα είναι το όφελος σε επίπεδο ποιότητας.

Προσέλκυση φορτίου με προορισμό τον Πειραιά

Η ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση του δικτύου θα έχει υπολογίσιμα οφέλη και για την εμπορευματική δραστηριότητα της εταιρείας.

Σύμφωνα με την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την επόμενη χρονιά αναμένεται σημαντική αύξηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας κατά περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ, φτάνοντας στο επίπεδο των 30 εκατομμύριων ευρώ. Κατά κύριο λόγο η εμπορευματική δραστηριότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι συνδεδεμένη με την Cosco, την θυγατρική της στην Ελλάδα PCT και το λιμάνι του Πειραιά.

Από τις 26 Απριλίου, οπότε και δρομολογήθηκε το πρώτο τρένο από το λιμάνι του Ικονίου ως και χθες είχαν δρομολογηθεί 61 αμαξοστοιχίες, με προορισμό την Ουγγαρία (Gyor, Budapest), την Σλοβακία (Bratislava) και την Τσεχία (Ceska Trebova, Pardubice).

Τα φορτία που μεταφέρονται, μέχρι στιγμής, είναι των Εταιρειών «HUAWEI», «SONY» και «HP», με μέσο όρο containers ανά αμαξοστοιχία 31 containers περίπου.

Σημαντική εξέλιξη αποτελεί και το γεγονός ότι η εταιρεία έχει καταφέρει να προσελκύσει και φορτίο με προορισμό τον Πειραιά. Ήδη έχουν γίνει τα πρώτα δρομολόγια τρένων με έμφορτα containers από την Κεντρική Ευρώπη προς το Ικόνιο, δηλαδή τα τρένα αυτά διακινήθηκαν έμφορτα και προς τις δύο κατευθύνσεις.

Η αύξηση της εμπορευματικής δραστηριότητας θεωρείται κρίσιμης σημασίας για την επιτυχή προσπάθεια αποκρατικοποίησης της εταιρείας. Ωστόσο κάτι τέτοιο θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο για τον διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη καθώς παραμένει ως ενδιαφερόμενος επενδυτής μόνον η ρωσική RZD.

Η καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση δεσμευτικών προφορών που ατύπως είχε τοποθετηθεί στο τέλος του έτους, φαίνεται ότι παίρνει πλέον παράταση για τον Φεβρουάριο.

Πηγή: euro2day.gr