Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

Επέκταση στα logistics για την RZD. Η Gefco και ο ρόλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Μεγαλεπήβολα σχέδια έχουν οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD). Σε δηλώσεις τους σε διεθνή μέσα, τόσο ο πρόεδρος Vladimir Yakunin, όσο και ο αντιπρόεδρος Valentin Gapanovich, αναφέρονται στον εκσυγχρονισμό του στόλου, αλλά και στην επέκταση των δραστηριοτήτων στις εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics.
Ειδικότερα, η RZD σκοπεύει να μετατραπεί σε μια multi-modal εταιρεία logistics, με έμφαση την αγορά της Ευρασίας. Αυτό θα επιτευχθεί, μέσα από την περαιτέρω ανάπτυξη των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών και, μεταξύ άλλων, την ενίσχυση της θυγατρικής εταιρείας, Gefco.

Ήδη, η Ρωσία, μαζί με την Λευκορωσία και το Καζακστάν ένωσαν δυνάμεις, συστήνοντας τηνUnited Transport & Logistics Co (OTLK). Στην εταιρεία αυτή, θα εισφέρουν περιουσιακά στοιχεία οι κρατικοί σιδηρόδρομοι της Ρωσίας, του Καζακστάν και της Λευκορωσίας.

Σύμφωνα με την RZD (έχει εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ), η OTLK αποτελεί «απάντηση στον αυξανόμενο ανταγωνισμό που υπάρχει στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, ειδικά από την ΕΕ και την Κίνα».


Παράλληλα, η RZD σχεδιάζει να προβεί σε πρόσθετες επενδύσεις για την ανάπτυξη τηςθυγατρικής εταιρείας logistics, της Gefco. Μάλιστα, σε συνέντευξή του, τον Ιούλιο, στην «Ναυτεμπορική», ο κ. Γιακούνιν είχε αποκαλύψει ότι σκέφτεται να εντάξει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Gefco. 

«Οι δυνατότητες και προοπτικές της Gefco μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη της μεταφοράς εμπορευμάτων, μέσω των διαδρόμων διεθνούς μεταφοράς, με τη συμμετοχή των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Επιπλέον, η εταιρεία μας έχει μοναδική εμπειρία στην ανάπτυξη σιδηροδρομικών γραμμών που συνδέουν θαλάσσιους λιμένες, καθώς και στη δημιουργία δεσμών με ναυτιλιακές και φορτοεκφορτωτικές εταιρείες, διαδραματίζοντας θεμελιώδη ρόλο στο ολοκληρωμένο σύστημα μεταφορών «θάλασσα - λιμένας - επίγειες μεταφορές».

Υπό αυτό το πρίσμα, εξετάζουμε τη δυνατότητα να συνεργαστούμε με τους μεγαλύτερους διαμεταφορείς της Ευρώπης και κατασκευαστές από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και την Ασία, καθώς επίσης και εταιρείες μεταφορών και logistics, για να προσφέρουμε τις υψηλότερης ποιότητας μεταφορικές υπηρεσίες στους δυνητικούς πελάτες», ανέφερε ο κ. Γιακούνιν.

Το επενδυτικό πλάνο του 2015

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας Valentin Gapanovich, για το σύνολο του 2015, η RZD θα διαθέσει 2,5 δισ. δολ. για την ανανέωση του στόλου, την αγορά 886 σιδηροδρομικών μηχανών έλξης και 750 νέων επιβατικών αμαξοστοιχιών.

Όπως σχολιάζει ο ίδιος, οι συνολικές επενδύσεις των Ρωσικών Σιδηροδρόμων θα αυξηθούν σημαντικά το νέο έτος, από τα 360 δισ. ρούβλια, μέχρι στα 385 δισ., ενώ από τα, εν λόγω κεφάλαια, ένα σημαντικό μέρος θα επενδυθεί στον εκσυγχρονισμό της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής γραμμής της Ρωσίας, που ενώνει τη Βαϊκάλη με το Αμούρ.

Στην περίπτωση των νέων μηχανών έλξης, τα τελευταία χρόνια η RZD έχει λάβει σημαντικές προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού στόλου, μέσω των αγορών ρωσικής κατασκευής οχημάτων και υψηλής τεχνολογίας μηχανών από τη Δυτική Ευρώπη.

Για παράδειγμα, στις 19 Ιουνίου, η RZD κατέληξε σε συμφωνία με τη γαλλική Alstom και την τοπική Transmasholding για την προμήθεια 1.000 και πλέον μηχανών διαφόρων τύπων, το διάστημα 2015 - 2017.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τους όρους της πρότερης συμφωνίας που υπεγράφη μεταξύ των εταιρειών, πριν από 3 χρόνια, προχωρά κανονικά η προμήθεια έως και 200 εμπορευματικών μηχανών, με τις τελευταίες να παραδίδονται το 2020. Οι, εν λόγω μηχανές, θα χρησιμοποιούνται για τα δρομολόγια του Υπερσιβηρικού Σιδηροδρόμου.

Παράλληλα, ο ρωσικός σιδηροδρομικός κολοσσός στοχεύει στην ανάπτυξη του στόλου για τις επιβατικές μεταφορές Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία υπέγραψε συμφωνία με τις Siemens και Transmasholding για την προμήθεια 200 κλιναμαξών.

Της Βάσως Βεγιάζη
metaforespress.gr