Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Επανέρχονται δυναμικά για ΟΛΘ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι Ρώσοι

Η Ρωσία διατηρεί αμείωτο το επενδυτικό της ενδιαφέρον όχι μόνο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επισήμανε ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Μαξίμ Σοκολόφ, σε συνάντησή του με τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη... με την Μόσχα να αναζητά διέξοδο στην Μεσόγειο, ωστόσο το πρόβλημα έγκειται στο κατά πόσον η Κομισιόν θα αφήσει ανεπηρέαστους τους διαγωνισμούς και δεν θα βάλει προσχώματα όπως και στο διαγωνισμό της ΔΕΠΑ.

Η δεινή δημοσιονομική θέση της χώρας μας και οι αποκρατικοποιήσεις δίνουν την ευκαιρία στο Κρεμλίνο να προωθήσει ολοκληρωμένο σχέδιο, που περιλαμβάνει την εξαγορά του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και των σιδηροδρόμων (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) από μεγάλες ρωσικές επιχειρήσεις, οι οποίες ελέγχονται άμεσα ή έμμεσα από το κράτος.

Η Μόσχα επιδιώκει να εξαγοράσει «πακέτο» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΛΘ και να εντάξουν τις δύο εταιρίες σε επιχειρησιακό σχήμα με ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό. Η εξαγορά επιδιώκεται να γίνει μέσω της κρατικής Εταιρίας Ρωσικών Σιδηροδρόμων (Rossiyskie Ζheleznye Dorogi-RZD), που είναι η μεγαλύτερη του κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο και μέσω θυγατρικών ελέγχει τα σιδηροδρομικά δίκτυα επτά χωρών. Η μητρική εταιρία του ομίλου μετέφερε πέρυσι 980 εκατομμύρια επιβάτες και 1,2 δισ. τόνους εμπορεύματα.

Ο ΟΛΘ θα αποτελέσει τη βάση και για τη δημιουργία μεγάλου διεθνούς διαμετακομιστικού κέντρου και κέντρου logistics για τη διακίνηση εμπορευμάτων από/προς τη Ρωσία, τις βαλκανικές χώρες και την κεντροανατολική Ευρώπη. Το δεύτερο σκέλος του σχεδίου περιλαμβάνει την πραγματοποποίηση επενδύσεων για επέκταση-εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και διασύνδεση του με τα δίκτυα Βουλγαρίας-Ρουμανίας-Ουκρανίας-Ρωσίας.

Για να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός και να επιτευχθεί ο στόχος της καθόδου στο Αιγαίο, οι Ρώσοι θεωρούν ως αναγκαία προϋπόθεση να αναλάβουν και τον έλεγχο των ελληνικών σιδηροδρόμων. Οι Ρώσοι εμφανίζονται πρόθυμοι να αγοράσουν το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ - αντί να το μισθώσουν, όπως προβλέπεται στην προκήρυξη του διαγωνισμού. Έτσι το ελληνικό δημόσιο θα έχει άμεσα σημαντικά έσοδα.

Όσον αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόθεση του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση να έχει ολοκληρωθεί όσο πιο γρήγορα γίνεται και οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο ότι οι τρεις κοινοπραξίες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό θα πρέπει να υποβάλλουν προσφορές μέσα στο καλοκαίρι.

Αυτή τη στιγμή, οι τρεις διεκδικητές διενεργούν due diligence διαδικασία.Όπως είναι γνωστό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι τρεις κοινοπραξίες που έχουν περάσει την τελική φάση του διαγωνισμού είναι η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD-ΓΕΚΤΕΡΝΑ), η SNCF Participations, θυγατρική της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων της Γαλλίας (SNCF) και η SC Grup Feroviar Roman (GFR), ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία της Ρουμανίας.

sofokleousin.gr