Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

ΜΕΤΡΟ Κονδύλια τέλος για αρχαιολογικές ανασκαφές, διαμαρτύρονται οι εργαζόμενοι

“Με τα ψέματα δεν γίνεται μετρό. Όχι στις απολύσεις. Όχι στον εμπαιγμό” ήταν το σύνθημα που ακουγόταν για άλλη μία φορά χθες στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των εργαζομένων στο αρχαιολογικό τμήμα του μετρό Θεσσαλονίκης.


Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Οι διαμαρτυρόμενοι, που συγκεντρώθηκαν στη 1 μετά το μεσημέρι στο εργοτάξιο στο σταθμό Αγίας Σοφίας, διεκδικούν ανανέωση των συμβάσεων και διάθεση του εγκεκριμένου ποσού για το αρχαιολογικό έργο.
Το σωματείο εργαζομένων στο μετρό Θεσσαλονίκης, που κήρυξε χθες τρίωρη στάση εργασίας, από τις 12.30 μ. μέχρι τη λήξη της βάρδιας, επισημαίνει ότι ο ανάδοχος του έργου αρνείται να ανανεώσει τις συμβάσεις 42 εργατών που έληξαν και άλλες 112 που λήγουν εντός Νοεμβρίου, επικαλούμενος την εξάντληση των πιστώσεων για αρχαιολογική έρευνα. “Επιπλέον ετοιμάζεται να αρχίσει και τη διαδικασία των ομαδικών απολύσεων για το υπόλοιπο σύνολο του επιστημονικού προσωπικού στο αρχαιολογικό τμήμα. Την ίδια στιγμή η ‘Αττικό Μετρό’ απαντά πως η χρηματοδότηση είναι σε καλό δρόμο, αλλά δεν δίνει ξεκάθαρη εντολή για ανανέωση συμβάσεων, πόσο μάλλον για ανάπτυξη των εργασιών και στα υπόλοιπα μέτωπα, ειδικά αυτά του κέντρου της πόλης”, τονίζει το σωματείο.
“Το επόμενο βήμα είναι να πάμε στο ελεγκτικό συνέδριο και να μάθουμε σε ποιο σημείο βρίσκεται η χρηματοδότηση, διότι αμφισβητούμε τα λεγόμενα της ‘Αττικό Μετρό Α.Ε.’”, ανέφερε στη “Μ” ο Δημήτρης Παππάς, γ.γ. του σωματείου, και πρόσθεσε: “Το υπουργείο Πολιτισμού διαπίστωσε ότι χρειάζονται επιπλέον 42 εκατ. ευρώ για τις αρχαιολογικές ανασκαφές. Η πρώτη φάση της χρηματοδότησης, που αφορά περίπου 25 εκατ. ευρώ, εγκρίθηκε το Σεπτέμβριο από την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων και επρόκειτο να κατατεθεί στο ελεγκτικό συνέδριο, να πάρει γνωμοδότηση και στη συνέχεια να κυρωθεί από τη Βουλή. Τα χρονικά περιθώρια είναι στενά, εάν δεν έχουν ενεργοποιηθεί αυτές οι διαδικασίες”.
Οι εργαζόμενοι διένειμαν χθες φυλλάδια στους περαστικούς στη συμβολή των οδών Αγίας Σοφίας και Εγνατίας, στα οποία περιγράφουν την κατάσταση. Παράλληλα απηύθυναν έκκληση στους φορείς της πόλης “πέρα από κάθε κομματική, παραταξιακή ή επαγγελματική προέλευση να καθίσουν επιτέλους σε ένα τραπέζι, τουλάχιστον για μία φορά με ειλικρίνεια, χωρίς ιδιοτέλεια προσωπικής προβολής και σκοπιμότητες και να λύσουν το γόρδιο δεσμό του έργου”. “Ελπίζουμε τέλος πως ο υπουργός Υποδομών και η διοίκηση της ‘Αττικό Μετρό’ θα καταδεχθούν επιτέλους να έρθουν στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να δουν από κοντά την κατάντια του έργου, το οποίο από πνοή έχει γίνει πληγή!”, καταλήγει η ανακοίνωσή τους.

Φωτογραφία από
metro-thessalonikis