Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Καταγγελίες για παραλείψεις στα έργα του σιδηρόδρομου


ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ ΧΘΕΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΤΗΣ ΠΟΣ


* «Προκαλούμε όποιον θέλει να μας πει: Γιατί η ιδιωτικοποίηση είναι καλύτερη;»

«Ζητάμε ενιαίο και δημόσιο ΟΣΕ», διακήρυξε χθες από τη Λάρισα, κλιμάκιο της διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, με επικεφαλής τον πρόεδρο κ. Παναγιώτη Παρασκευόπουλο. Οι συνδικαλιστές ενημέρωσαν το προσωπικό της Λάρισας, ενόψει και της πανελλαδικής απεργίας στις 27 Νοεμβρίου. Ο πρόεδρος της ΠΟΣ μιλώντας στην «Ε», τάχθηκε κατά των ιδιωτικοποιήσεων και υπογράμμισε ότι με τη μείωση του προσωπικού «είναι αδύνατο να οδηγηθεί σε ασφαλή λειτουργία ο σιδηρόδρομος». Ακόμα, μίλησε για τα σιδηροδρομικά έργα, όπως αυτό της γραμμής Λάρισας - Βόλου και υποστήριξε ότι «σε πολλές περιπτώσεις γίνονται πασαλείμματα. Σε όλα τα έργα που γίνονται υπάρχουν σοβαρές παραλείψεις…».

Αναλυτικά ανέφερε τα εξής: «Βασικό πρόβλημα οι επερχόμενες ιδιωτικοποιήσεις. Οι εταιρείες του ΟΣΕ οδεύουν προς τα εκεί και αν όχι τον Δεκέμβριο, θα γίνουν τον Ιανουάριο του 2015. Εμείς καταθέσαμε την άποψή μας πάνω σε αυτό. Προκαλούμε όποιον θέλει, να κάτσουμε σε τραπέζι και να μας πει γιατί η ιδιωτικοποίηση είναι καλύτερη κι ότι θα βοηθήσει τη χώρα να βγει από την κρίση. Οι εταιρείες πωλούνται σε ξένα μονοπώλια κρατικά ή ιδιωτικά. Αυτό δεν προάγει τον ανταγωνισμό, είναι ξεπούλημα.

Ζητάμε ενιαίο, δημόσιο ΟΣΕ. Δεν λέμε ότι είμαστε ικανοποιημένοι από το δημόσιο που υπάρχει σήμερα. Ζητάμε δημόσιο σιδηρόδρομο υπέρ του μετακινούμενου πολίτη, υπέρ των εμπορευμάτων, υπέρ της σωστής ανάπτυξης του σιδηροδρόμου. Αλλά αυτό, συνειδητά απαξιώνεται για να πουληθεί φθηνά. Ο διαχωρισμός του σιδηρόδρομου δημιούργησε τεράστια προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία του σιδηροδρόμου. Μάλιστα «προικίζουν» τις εταιρείες για να γίνουν ελκυστικές και ο λογαριασμός θα έρθει στον Ελληνα φορολογούμενο.

Ένα άλλο βασικό είναι η σημερινή λειτουργία του σιδηροδρόμου. Έδιωξαν από το 2010 και σήμερα παρά την αύξηση των δραστηριοτήτων από 3.710 που κράτησαν προ τριετίας, υπηρετούν χίλια άτομα λιγότερα, είναι αδύνατο να οδηγηθεί σε ασφαλή λειτουργία ο σιδηρόδρομος. Βάζουμε πλάτη, για να μην μειωθούν τα θέματα ασφαλείας. Οι διοικήσεις προσπαθούν κάθε τρόπο, να δώσουν χώρο σε ιδιωτικές εταιρίες, μας πετάνε έμμεσα από έξω…. Όπου μπήκαν οι ιδιώτες, έγιναν τεράστια ατυχήματα. Ρισκάρουν σε βάρος των επιβατών, στο όνομα του κέρδους.

Επίσης, με το θέμα των έργων, που καρκινοβατούν, να γίνονται σωστά. Υπάρχει κι εδώ ένα μεγάλο θέμα. Σε πολλές περιπτώσεις γίνονται πασαλείμματα. Οι ιδιώτες επιζητούν το κέρδος. Κι εδώ στη Λάρισα γίνονται έργα. Ήδη γίνεται το έργο της υποδομής στη γραμμή Λάρισα- Βόλος. Μετά θα βγει διακήρυξη για την ηλεκτροκίνηση. Εμείς επιμένουμε, τα έργα πρέπει να γίνονται σωστά. Κάθε έργο έχει και τις ανάλογες απαιτήσεις. Αυτές τις απαιτήσεις, εμείς θεωρούμε ότι δεν τις καλύπτει πλήρως το έργο. Σε όλα τα έργα που γίνονται υπάρχουν σοβαρές παραλείψεις και μετά καλούμαστε να πληρώσουμε τον λογαριασμό ξανά εμείς. Να πούμε για το έργο του σταθμού της Κατερίνης, ας απολογηθούν αυτοί που το έφτιαξαν. Ας γίνει κάτι σωστό σε αυτή τη χώρα».

Στη συγκέντρωση συμμετείχε και ο πρόεδρος του «Λαρισαϊκού» κ. Νίκος Τσικαλάκης και εκ μέρους του ΠΑΜΕ ο κ. Πέτρος Παναγούλης αναπληρωτής γραμματέας της ΠΟΣ.

ΤΟ ΠΑΜΕ

Σε ανακοίνωση του ΠΑΜΕ υπογραμμίζονται και τα εξής: «Διεκδικούμε Ενιαίο Δημόσιο Σιδηρόδρομο - εργαλείο ανάπτυξης και ικανοποίησης των κοινωνικών αναγκών. Καμία ιδιωτικοποίηση σε Σιδηρόδρομο - Μεταφορές. Άμεση πρόσληψη προσωπικού με πλήρη δικαιώματα. Επαναλειτουργία όλου του σιδηροδρομικού δικτύου. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων… ΣΣΕ για όλους τους εργαζόμενους… Μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%.. Κάλυψη όλων των ανέργων όσο διαρκεί η ανεργία… Δωρεάν μετακίνηση ανέργων, φοιτητών, μαθητών, ΑΜΕΑ.

Ε. Ρ.
eleftheria.gr