Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

Ανακοίνωση του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου

"Ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου προασπίζοντας τα συμφέροντα των εργαζομένων αλλά και την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρόμου για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των επιβατών, πραγματοποίησε συναντήσεις με διευθυντικά στελέχη όλων των κλάδων των εταιρειών του Ομίλου ΟΣΕ (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ), κάνοντας παρεμβάσεις για ζητήματα που έχουν προκύψει λόγω της σοβαρής έλλειψης προσωπικού που οδηγεί στην εντατικοποίηση της εργασίας (υπεραπασχόληση, συνεχή ωράρια χωρίς αναπαύσεις).

Θέλοντας να αναδείξουμε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο σιδηρόδρομος και οι σιδηροδρομικοί μετά την εγκατάλειψη του Δικτύου Πελοποννήσου, το Σωματείο μας ξεκίνησε σειρά επαφών με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς, τους οποίους και καλέσαμε να συμβάλλουν στην κοινή μας προσπάθεια για την επαναλειτουργία και ανάπτυξη του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο.
Στα πλαίσιο αυτό και με πρωτοβουλία του Παραρτήματος του Σ.Σ.Πελοποννήσου στην Πάτρα, το Σωματείο μας μαζί με τα άλλα τοπικά παραρτήματα των Σωματείων της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης ΠΑΤΡΑΣ πραγματοποιήσαμε κοινή συνάντηση με το Δήμαρχο Πατρέων, τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος και το Γενικό Διευθυντή Αποκεντρωμένης Διοίκησης κάνοντάς τους γνωστό ότι:
α) Ζητάμε την επαναλειτουργία της μετρικής γραμμής του Περιφερειακού Δικτύου της
     Πελοποννήσου.
β) Ο Προαστιακός πρέπει να επεκταθεί στην Κάτω Αχαγιά.
γ) Με το πρόσχημα των έργων για την ΣΓΥΤ, να μην ανασταλεί η λειτουργία ούτε για μία
     ημέρα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.
δ) Ζητάμε το άνοιγμα της γραμμής Πατρών – Πύργου και ένταξή της στο ΕΣΠΑ.
ε) Βασική προϋπόθεση όλων των παραπάνω είναι οι προσλήψεις εργαζομένων στο σιδηρόδρομο
     που σήμερα λόγω της έλλειψης προσωπικού βρίσκεται σε οριακή λειτουργία.
Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για άνοιγμα γραμμών Πάτρας – Αχαγιάς και Κόρινθος – Ναύπλιο μας βρίσκουν απολύτως σύμφωνους, εάν συνοδεύονταν με χρονοδιάγραμμα και άμεση πρόσληψη με μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά την έλλειψη μηχανοδηγών, σταθμαρχών, εργατών γραμμής, φυλάκων ανισόπεδων διαβάσεων. Άμεση συντήρηση αμαξοστοιχιών μετρικής γραμμής. Για όλα αυτά δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός.
Ο Δήμαρχος Πατρέων μας είπε ότι είναι σύμμαχός μας στην προσπάθεια που κάνουμε να επεκταθεί ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος που ήδη εξυπηρετεί καθημερινά 3.000 επιβάτες και σε μελλοντική ενημερωτική συνάντηση των αρμόδιων φορέων σχετικά με το σιδηρόδρομο θα καλέσει και το Σωματείο μας.
Τόνισε ότι ο σιδηρόδρομος πρέπει να είναι δημόσιος, να καλύπτει τις κοινωνικές ανάγκες, να πρωτοστατεί στις μεταφορές και να είναι βασικό εργαλείο ανάπτυξης. Επισήμανε τον κύριο ρόλο των εργαζομένων, που παρόλο το διωγμό που υπέστησαν όπως όλοι οι εργαζόμενοι, προσπαθούν καθημερινά με αυταπάρνηση και φιλότιμο να κρατήσουν ανοιχτό το σιδηρόδρομο.
Στη συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, απαιτήσαμε την ένταξη της προέκτασης του Προαστιακού Σιδηρόδρομο Πάτρας στην Κάτω Αχαγιά, διότι όπως ενημερωθήκαμε αυτό δεν έχει γίνει έως σήμερα. Υποσχέθηκε να το εντάξει στο πρώτο 3μηνο του 2015. Επίσης και την ένταξη της κανονικοποίησης της γραμμής Πάτρας – Πύργου που πρέπει όμως να υπάρξει πρώτα οικονομοτεχνική μελέτη από τον ΟΣΕ, όπως μας ανέφερε.
Συνάδελφοι,
Το Σωματείο μας πρωτοστατεί ΠΑΝΤΑ στην προσπάθεια για άνοιγμα των γραμμών και την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου."

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

     Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                          Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
       ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΕΧΟΥΡΙΤΗΣ                                  ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΟΚΛΑΣ