Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

Ετοιμάζεται η μελέτη για τραμ στη Λευκωσία

Σε τρεις μήνες θα είναι έτοιμο το πόρισμα βιωσιμότητας
Η Λευκωσία, με έναν πληθυσμό κοντά στις 250.000, είναι μια μεσαίου μεγέθους πόλη και ως τέτοια θα μπορούσε να εξυπηρετείται από ένα μεικτό σύστημα δημόσιων μεταφορών, ανέφερε ο Υπουργός Συγκοινωνιών Μάριος Δημητριάδης

Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, στο πλαίσιο της ανάπτυξης του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας, διερεύνησε σε επίπεδο προ-τεχνοοικονομικής μελέτης, τη δυνατότητα δημιουργίας συστήματος τραμ και αφού τα πορίσματα ήταν θετικά, προχώρησε πέρυσι με την ανάθεση πλήρους τεχνο-οικονομικής μελέτης για ένα τέτοιο σύστημα, τα πορίσματα της οποίας θα είναι έτοιμα σε τρεις περίπου μήνες, είπε ο αρμόδιος Υπουργός Μάριος Δημητριάδης. Σε χαιρετισμό του χθες σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης, ο Υπουργός Συγκοινωνιών ανέφερε ότι το Υπουργείο του οφείλει να διερευνά και μελετά την περαιτέρω ανάπτυξη των δημοσίων μεταφορών, με τη συμπληρωματική προσθήκη και άλλων μέσων δημόσιας μεταφοράς.

«Η Λευκωσία, με έναν πληθυσμό κοντά στις 250.000, είναι μια μεσαίου μεγέθους πόλη και ως τέτοια θα μπορούσε να εξυπηρετείται από ένα μεικτό σύστημα δημόσιων μεταφορών, στο οποίο το λεωφορείο να αποτελεί μεν τη βάση, αλλά στους άξονες με την πιο πυκνή κυκλοφορία να υπάρχει ένα μέσο μεταφοράς πιο μαζικό. Τέτοιο μπορεί να είναι ένα σύστημα λεωφορείων ταχείας διέλευσης (bus rapid transit ή BRT όπως είναι γνωστό παγκοσμίως) ή ένα σύστημα τραμ», σημείωσε.

Μας χαροποιεί ιδιαίτερα, συνέχισε, που οι Δήμοι της ευρύτερης αστικής περιοχής Λευκωσίας στηρίζουν ως σύνολο αυτήν την προσπάθεια και αντικρίζουν θετικά το ενδεχόμενο της εισαγωγής ενός συστήματος τραμ, εφόσον αυτό αποδειχθεί βιώσιμο.

«Για εμάς το λεωφορείο και το τραμ δεν είναι ανταγωνιστικά μέσα μεταφοράς. Δεν γνωρίζω καμιά πόλη στον κόσμο όπου να λειτουργεί ένα μεταφορικό σύστημα αποκλειστικά με τραμ. Το πρώτιστο που θα πρέπει να διερευνήσουμε με κάθε σοβαρότητα είναι, αν το τραμ είναι οικονομικά βιώσιμο και, αν ναι, κατά πόσο μια τέτοια επένδυση είναι η καλύτερη που μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της πόλης και των ανθρώπων της», πρόσθεσε.

Επιπρόσθετα, συνέχισε, χρειάζεται να σταθμίσουμε και άλλες σημαντικές παραμέτρους, όπως είναι η ενεργειακή απόδοση και βιωσιμότητα, η μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων, η συμβολή στη δημιουργία ενός ελκυστικού αστικού περιβάλλοντος και η επίδραση στην ανταγωνιστικότητα και οικονομική ανάπτυξη της πόλης. Αυτά ακριβώς τα ερωτήματα, είπε, αναμένουμε να απαντηθούν από την τεχνο-οικονομική μελέτη.

Αρκετά μεγάλη επένδυση
Η ΑΡΧΙΚΗ επένδυση είναι αρκετά μεγάλη, ανέφερε χθες ο Υπουργός Συγκοινωνιών Μάριος Δημητριάδης, όμως, αν τα οφέλη στην κοινωνία είναι πολλαπλάσια και, κυρίως, αν ένα σεβαστό μέρος της επένδυσης μπορεί να αναληφθεί από ιδιώτες επενδυτές, τότε δεν θα πρέπει να διστάσουμε να προχωρήσουμε για το καλό της πόλης. Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, είπε ο κ. Δημητριάδης, είναι δεσμευμένο στην περαιτέρω ανάπτυξη των δημοσίων μεταφορών, προς όφελος της διαρκούς και βιώσιμης ανάπτυξης και με γνώμονα την εξυπηρέτηση του πολίτη.

Πηγή: ΚΥΠΕ