Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

«Παγώνουν» οι αποκρατικοποιήσεις έως την εκλογή του Προέδρου

Σε «χειμερία νάρκη» εισέρχεται το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και πλέον οι όποιες ουσιαστικές κινήσεις μεταφέρονται πρακτικά για την άνοιξη, όταν και θα έχει αρθεί η πολιτική αβεβαιότητα με τον όποιο τρόπο.
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει τραβήξει χειρόφρενο στις αποκρατικοποιήσεις εδώ και κάποιες εβδομάδες, παρά τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις προ καιρού ότι το πρόγραμμα θα «τρέξει» και ότι το 2015 θα καλυφθεί το χαμένος έδαφος. Μάλιστα, με τη βοήθεια της τρόικας τέθηκαν και νέοι στόχοι -ποσοτικοί- για τα έσοδα που αναμένεται να αντληθούν τα επόμενα χρόνια.

Οι στόχοι μπορεί να ακούγονται ιδιαίτερα ελκυστικοί, ωστόσο η πραγματικότητα είναι μάλλον ζοφερή και προσγειώνει το υπουργείο Οικονομικών και το ΤΑΙΠΕΔ στην πεζή πραγματικότητα. Και δεν είναι άλλη από την κοινή παραδοχή ότι μέχρι να ξεκαθαρίσει το θέμα του Προέδρου της Δημοκρατίας τον προσεχή Μάρτιο, καμία σοβαρή υπογραφή και σε κανένα project δεν πρόκειται να πέσει.

Τα έσοδα του 2014 από την υλοποίηση του προγράμματος είναι αμελητέα και το μόνο project που ενδεχομένως ολοκληρωθεί είναι αυτό του Αστέρα στη Βουλιαγμένη, που όμως ελάχιστα θα διαφοροποιήσει την κατάσταση, δεδομένου ότι το Δημόσιο θα εισπράξει μόλις το 10%, δεδομένου ότι το υπόλοιπο ανήκει στην Εθνική Τράπεζα. Οι τελευταίες ελπίδες που υπήρχαν ότι θα ολοκληρωνόταν και η πώληση του ΔΕΣΦΑ εξανεμίσθηκαν μετά το μπλόκο που έβαλε στο θέμα η Κομισιόν για πολλοστή φορά, μεταθέτοντας για τον προσεχή Μάρτιο, στην καλύτερη περίπτωση, την οριστική (θετική) έκβαση ολοκλήρωσης του deal.

Θολό είναι το τοπίο και άγνωστες οι ημερομηνίες τόσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και για τον ΟΛΘ, που θεωρητικά τουλάχιστον οι διαγωνισμοί τους βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Οι Ρώσοι είναι από τους βασικούς διεκδικητές των δύο εταιρειών, δηλώνουν σε όλους τους τόνους ότι δεν αποσύρονται από τον διαγωνισμό, αλλά την ίδια ώρα λένε πως «θα έρθουν μόνο εάν τους θέλουν». Να σημειωθεί ότι ανάλογο κλίμα υπήρχε και με τη ΔΕΠΑ πριν αποσυρθεί η Gazprom κυριολεκτικά στο παρά πέντε του διαγωνισμού.

Του Θανάση Παπαδή
imerisia.gr