Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Μια ακόμη πολυεθνική διακινεί τα προϊόντα της μέσω Πειραιά

Ο αριθμός των μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών που διακινούν τα εμπορεύματά τους με τρένο στην κεντρική Ευρώπη, μέσω του λιμένα του Πειραιά, αυξήθηκε από τα μέσα του έτους, καθώς προστέθηκε και μία τέταρτη ασιατική εταιρεία, ενισχύοντας τον στόχο του να γίνει η κύρια πηγή εισόδου για το εμπόριο στην Ευρώπη, δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ (θυγατρικής της κινεζικής Cosco) Τάσος Βαμβακίδης, σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Bloomberg.
Ο κ. Βαμβακίδης δήλωσε ότι η νέα εταιρεία που προστέθηκε στην ομάδα των τριών που διακινούσαν ήδη τα εμπορεύματά τους μέσω του Πειραιά - της κινεζικής Huawei Technologies, της ZTE και της αμερικανικής Hewlett - Packard - είναι κατασκευάστρια ηλεκτρονικών ειδών και δεν έχει έδρα την Κίνα, σημειώνοντας ότι θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία της, λόγω ανησυχίας της για το ενδεχόμενο κλοπής προϊόντων της. «Μιλάμε για προϊόντα υψηλής αξίας» πρόσθεσε.

Η ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) βασίζεται στη ζήτηση για μεταφορές μέσω θαλάσσης και σιδηροδρομικά για να επεκτείνει τις εργασίες της στον Πειραιά, ο οποίος είναι το πρώτο μεγάλο ευρωπαϊκό λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για τα πλοία που εισέρχονται στη Μεσόγειο από τη διώρυγα του Σουέζ. Το λιμάνι του Πειραιά αύξησε την κίνησή του μετά την είσοδο της Cosco στην αγορά το 2009 και έχει γίνει το 10ο μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας (Eurostat).

Τα προϊόντα των τεσσάρων πολυεθνικών επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες του ΣΕΠ κατευθύνονται στην Αυστρία, την Ουγγαρία, την Τσεχία και τη Σλοβακία, δήλωσε ο κ. Βαμβακίδης. Μέσα στον Νοέμβριο, η ΣΕΠ άρχισε, επίσης, να δέχεται εμπορεύματα που φθάνουν σιδηροδρομικά από την κεντρική Ευρώπη για διανομή τους στην Ελλάδα με φορτηγά ή για την περαιτέρω μεταφορά τους σε εξωτερικούς προορισμούς μέσω θαλάσσης. Πρόκειται για «μία υπηρεσία που προσπαθούμε να επεκτείνουμε» σημείωσε ο κ. Βαμβακίδης, προσθέτοντας ότι στο πλαίσιο αυτό ο Πειραιάς έχει την ευκαιρία να καταστεί κέντρο διανομής για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.

"Εθνος"