Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

Η άπνοια ύπνου των μηχανοδηγών η αιτία ατυχημάτων στο μετρό της Νέας Υόρκης και του Κονέκτικατ

 Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών  των ΗΠΑ, συνήλθε στην Ουάσιγκτον και ενέκρινε το σύνολο των συμπερασμάτων και των συστάσεων που κατέθεσε  η ειδική επιτροπή  υπηρεσιών για τα πέντε ατυχήματα που συνέβησαν στο μετρό της  Νέας Υόρκης και στο  μετρό του Κονέκτικατ το 2013 και το 2014.

"Σημειώσαμε μια αυξανόμενη τάση των ατυχημάτων και συμβάντων στον τομέα των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, δήλωσε ο Christopher Hart, ασκών την προεδρία του NTSB. «Με τις σημερινές συστάσεις  έχουμε τη δυνατότητα να αντιστρέψουν αυτή την τάση." υπογράμμισε
Ο Πρόεδρος Metro-North Joseph Giulietti δήλωσε: « ο σιδηρόδρομος έχει ήδη αναλάβει δράση για καθεμία από τις συστάσεις του NTSB.  Εμείς θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για συνεχείς βελτιώσεις - όπως η εγκατάσταση καμερών στα τρένα, τα προγράμματα διαχείρισης της κόπωσης, και σημαντικά βελτιωμένες επιθεωρήσεις», είπε.
Μεταξύ των ατυχημάτων στην έκθεση αναφέρεται στο ατύχημα που συνέβη  την 1Η Δεκεμβρίου του 2013 στο Μπρονξ,  όπου από τον εκτροχιασμό τρένου του Μετρό είχαν σκοτωθεί τέσσερις επιβάτες. Στο συμβάν αυτό, αναφέρει η έκθεση, ο μηχανοδηγός αποκοιμήθηκε στα χειριστήρια επειδή είχε μια σοβαρή αδιάγνωστη περίπτωση άπνοιας ύπνου.
Σε πολλά σημεία της έκθεσης αναφέρεται και οι συνθήκες εργασίας  κάτω από τις οποίες συμβαίνουν αυτά τα περιστατικά και ιδιαίτερα της κόπωσης και του άγχους προκειμένου να  ολοκληρώσουν την αποστολή τους.


«Σ.Ν» Μήπως είναι καιρός και στην Ελλάδα να δούμε και τις συνθήκες εργασίας κάτω από τις οποίες εργάζονται οι μηχανοδηγοί . Μήπως η υπερεργασία των μηχανοδηγών και όχι μόνο, μας οδηγήσουν σε δυσάρεστα γεγονότα πολύ πιο σοβαρά από αυτά που είδαμε τον τελευταίο καιρό στον σιδηρόδρομο;  Η ευθυνη είναι πολύ μεγάλη για όλους…