Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

Πάτρα - Παλαιό αμαξοστάσιο ΟΣΕ: Ένας θησαυρός 15.000 τ.μ παραμένει αναξιοποίητος

Εικόνες εγκατάλειψης στο παλαιό αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στην οδό Αθηνών αλλά και στον Αγ. Ανδρέα. Το φωτορεπορτάζ απο τις εγκαταστάσεις στο ύψος του επιβατικού σταθμού Π. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ δεν αφήνει και πολλά στην φαντασία μας. Ο χώρος έχει αφεθεί στο έλεος του χρόνου. Αναξιοποίητος παρά το γεγονός οτι πριν από λίγα χρόνια απομακρύνθηκαν απο εκεί εγκαταλελειμένα αμαξίδια του ΟΣΕ στην κατεύθυνση αξιοποίησής του.

Κάνετε κλικ στην παρακάτω πανοραμική φωτογραφία για να την δείτε σε μεγέθυνση


Τι έχει γίνει απο τότε μέχρι σήμερα;

2009 και δελτίο τύπου το οποίο προβάλλεται στα ΜΜΕ κάνει τους οδηγούς να πάρουν μια βαθιά ανάσα. Η δέσμευση του Μιχάλη Μπεκίρη για 400 θέσεις στάθμευσης στην Πάτρα γίνεται πράξη, τουλάχιστον στην φάση της συμφωνίας με τον δήμο και τη διοίκηση του ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ. Διαβάστε τι ανέφερε τότε το δελτίο τύπου και κάνετε σύγκριση με το τι υπάρχει σήμερα στο σημείο!

"Απόλυτα συνεπής στις δεσμεύσεις του απέναντι στους πολίτες της Πάτρας είναι ο Υφυπουργός Μεταφορών & ΕπικοινωνώνΜιχάλης Μπεκίρης, τηρώντας την υπόσχεση του για 400 θέσεις στάθμευσης στις περιοχές του Αγίου Ανδρέα και του Αγίου Διονυσίου στην Πάτρα, σε χώρους ιδιοκτησίας του ΟΣΕ. Αυτό προκύπτει από την υπογραφή της σύμβασης του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της διοίκησης του ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ και του Δήμου Πατρέων, με το οποίο ρυθμίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις κατασκευής των δυο χώρων στάθμευσης".


2012 και φοιτητές Αρχιτεκτονικής του Πολυτεχνείου της Καλιφόρνιας, αφού μελέτησαν τον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό της Πάτρας προτείνουν την αξιοποίησή του με διατήρηση των παλαιών στοιχείων, αλλά και τη δημιουργία κατοικιών και κέντρων αναψυχής.

Η πρόταση των ξένων φοιτητών παρουσιάστηκε στις 30 Ιουλίου του 2012 στη διοίκηση του ΟΣΕ και σε τοπικούς φορείς, οι οποίοι είδαν με θετικό μάτι κάποια από τα σημεία που περιελάμβανε.

Μέσω της μελέτης τους οι ξένοι φοιτητές επιδιώκουν να μετατρέψουν τον χώρο αυτό σε σημείο αναφοράς για την πόλη και να του δώσουν ζωή στεγάζοντας δραστηριότητες που θα προσελκύουν το ενδιαφέρον των ντόπιων αλλά και των επισκεπτών της περιοχής.


Οκτώβριος του 2013 και ρεπορτάζ για τις διαθέσεις της ΓΑΙΟΣΕ βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα ρεπορτάζ πριν απο έναν χρόνο, "Η ΓΑΙΑΟΣΕ ύστερα από σχετική μελέτη αξιοποίησης βρίσκεται στη φάση διαπραγματεύσεων με τον Δήμο Πατρών για την ένταξη στο σχέδιο πόλεως της εκτάσεως ιδιοκτησίας ΟΣΕ στην περιοχή του Αγ. Διονυσίου Πατρών μέσω της διαδικασίας τοπικού ρυμοτομικού. Εκτιμάται ότι με την ολοκλήρωση των απαραίτητων ενεργειών θα δοθεί η δυνατότητα στον ΟΣΕ της αξιοποίησης 15.000 τ.μ. H κεντρική θέση του οικοπέδου αναμένεται να προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του ακινήτου σε συνεργασία με εταιρείες του ιδιωτικού τομέα".


2014 και αυτή είναι η εικόνα του παλαιού αμαξοσταστιου του ΟΣΕ. Εκεί όπου έγιναν μελέτες επι μελετών, εκεί όπου είχαν προταθεί θέσεις στάθμευσης για να πάρει ανάσες η Πάτρα από το κυκλοφοριακό, εκεί όπου φοιτητές αρχιτεκτονικής πρότειναν να γίνει σημείο αναφοράς της πόλης με πλήθος δραστηριοτήτων.

Το ερωτήματα που τίθενται είναι τα εξής: 

Θα αξιοποιηθεί ο χώρος; Ο δήμος θα ανατρέξει στην τότε συμφωνία, είτε για να την επικαιροποιήσει, είτε για να κάνει μια καινούρια ώστε να πετύχει τουλάχιστον μια προσωρινή λύση για χώρους στάθμευσης στην πόλη; Ποια είναι η διάθεση του ΟΣΕ για το κομβικό αυτό σημείο της πόλης;


Γιάννης Πομώνης
thebest.gr