Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Σύννεφα γύρω από το διαγωνισμό για το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο

Από τον… επεκτατισμό της Cosco, αλλά και της Eurobank Properties εξαρτάται η τύχη του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στο Θριάσιο Πεδίο. Στον εν λόγω διαγωνισμό, η ΓΑΙΑΟΣΕ δεν παραχωρεί μονάχα εκτάσεις για το εμπορευματικό κέντρο, αλλά και το σιδηροδρομικό terminal.
Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, δηλαδή στην κατάθεση μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος - και έπειτα από νεότερη ενημέρωση από τη ΓΑΙΑΟΣΕ - ενδιαφέρον εκδήλωσαν εφτά σχήματα:Cosco, Goldair, Foodlink, Sarmed, MedLog, Eurobank Properties και Redeplan.

Ωστόσο, από τις ανωτέρω εταιρείες, άλλες εκδήλωσαν ενδιαφέρον, τόσο για το εμπορευματικό κέντρο (αποθήκες), όσο και το σιδηροδρομικό terminal κι άλλες, μόνο για το εμπορευματικό.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ βρίσκεται σε δίλημμα σχετικά με την διαμόρφωση των όρων του τελικού διαγωνισμού. Αυτό, γιατί η Cosco έχει εκδηλώσει πρώιμο ενδιαφέρον και για τα δυο κομμάτια και, σχεδόν, όλες οι άλλες εταιρείες μόνο για το εμπορευματικό, με κυριότερο διεκδικητή την Eurobank Properties.

«Τι θα γίνει στην περίπτωση που η Cosco καταθέσει δελεαστική προσφορά και για τα δυο;Υπάρχει πιθανότητα να την αγνοήσει η ΓΑΙΑΟΣΕ;», διερωτώνται στελέχη της σιδηροδρομικής αγοράς. 

Από την άλλη, οι ελληνικές εταιρείες logistics φοβούνται ότι «εάν οι Κινέζοι, πάρουν όλο το Θριάσιο και δεν γίνει κατάτμηση της έκτασης, θα οδηγηθούμε σε μονοπώλιο». Με άλλα λόγια, οι Κινέζοι θα κάνουν ότι θέλουν, χρησιμοποιώντας μεν (κάποιες) ελληνικές εταιρείες σαν υπεργολάβους, αλλά με τους δικούς τους όρους. Ίσως, σε αυτό το σημείο εκδηλωθούν και δικαστικές εμπλοκές.

Πέρα από την Cosco, ενδιαφέρον και για τα δυο κομμάτια του διαγωνισμού επέδειξε η Goldair, ωστόσο δεν ζητά όλο το Θριάσιο, αλλά περίπου 100 στρέμματα. Αντίθετα, μονάχα για το εμπορευματικό ενδιαφέρονται οι Eurobank Properties, Sarmed και Foodlink, ενώ Medlog και Redeplan έχουν περιοριστεί σε ρόλο συμβούλου. 

Έως το τέλος του έτους, η ΓΑΙΑΟΣΕ φιλοδοξεί ότι θα έχει στα χέρια της τις δεσμευτικές προσφορές, με στόχο να καταστεί το Θριάσιο ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο, ελέω και της γιγάντωσης του Πειραιά. Το διαγωνισμό «παρακολουθεί» η ΕΕ, αφού έχει συγχρηματοδοτήσει τις υποδομές. 

Φώτης Φωτεινός 
metaforespress