Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

ΠΡΟΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Του Χάρη Καρολίδη

«Όταν λέμε προαστιακός σιδηρόδρομος εννοούμε την σύνδεση μιας μεγαλούπολης όπως η Θεσσαλονίκη με περιφερικές μικρότερες πόλεις στα πέριξ της και ποιες είναι αυτές οι πόλεις γύρω από την Θεσσαλονίκη;  η Καβαλά, η Σέρρες, η Έδεσσα-Φλώρινα, Βέροια και η Λάρισα.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗ
Όταν λέμε αστική συγκοινωνία εννοούμε τα διάφορα κομμάτια και περιοχές μιας πόλης που συνδέονται με ένα συγκοινωνιακό φορέα όπως ο ΟΑΣΘ στην Θεσσαλονίκη , Άρα ο ΟΑΣΘ είναι φορέας αστικών συγκοινωνιών σε διάφορες συνοικίες της Θεσσαλονίκης . Και εδώ τώρα φαίνετε η τέχνη της άπατης των λέξεων και η διαστρέβλωση της έννοιας τους λες και απευθύνονται σε ανόητους
Το συγκοινωνιακό σιδηροδρομικό έργο των δυτικών συνοικιών της Θεσσαλονίκης κάτι αντίστοιχο και ίδιο με αυτό που κάνει ο ΟΑΣΘ με τα λεωφορεία του το βαπτισανε άκουσον , άκουσον προαστιακός σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης , ΟΧΙ με τίποτα προαστιακός σιδηρόδρομος είναι αυτός που κάνει δρομολόγια από Αθήνα για Χαλκίδα η από Αθήνα για Κόρινθο η Κιάτο
ΑΝ θέλουμε όντως να έχουμε προαστιακό σιδηρόδρομο στην Θεσσαλονίκη αυτός πρέπει να συνδέεται με δρομολόγια για Καβάλα-Έδεσσα-Φλώρινα-Βέροια-Λάρισα που σημαίνει γρήγορη και φθηνή μετακίνηση των επιβατών Λοιπόν για να γίνει αυτό απαιτείται νέα νότια σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα, νέα χάραξη διπλά στον κάθετο οδικό άξονα Θεσσαλονίκης Προμαχώνα για την νέα χάραξη την σιδηροδρομική για Σέρρες , αν θέλουμε προαστιακό για Έδεσσα-Φλώρινα πρέπει να γίνει νέα χάραξη από Πλατύ για Γιαννιτσά έως Σκύδρα . ΤΟ ΜΟΝΟ σήμερα που λειτουργεί προς όφελος των επιβατών είναι η γραμμή Θεσσαλονίκη-Λάρισα , ΟΛΕΣ ΟΙ άλλες ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ Θεσσαλονίκης με τις περιφερικές της πόλεις με την υπάρχουσα σιδηροδρομική χάραξη είναι τριπλάσιος χρόνος ταξιδίου από ότι με τον οδικό άξονα
Αυτές οι πόλεις στην περιφέρεια ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟ
ΚΑΤΕΡΙΝΗ  60.000, ΛΑΡΙΣΑ 162.000
ΒΕΡΟΙΑ 50.000 ,ΚΑΒΑΛΑ 55.000 , ΣΕΡΡΕΣ 75.000, ΦΛΩΡΙΝΑ 22.000 , ΕΔΕΣΣΑ 30.000
Αυτός ο πληθυσμός είναι μόνο αυτοί που μένουν στις πόλεις αυτές και όχι στην περιφέρεια των Νομών τους , ΤΟ ΔΕ ΣΥΝΟΛΟΝ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ τους ΕΙΝΑΙ 454.000 ΣΧΕΔΟΝ ΜΙΣΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΚΟΣΜΟΣ
ΑΛΗΘΕΙΑ αξίζει αυτή η συμπεριφορά της κεντρικής διοίκησης στο μεγάλο αυτό κομμάτι των κατοίκων της Βορείου ΕΛΛΑΔΟΣ που στερούνται εδώ και αιώνα έργα υποδομών και ανάπτυξης σιδηροδρομικά . Ας μην νοθεύουμε λοιπόν την ερμηνεία κάποιων λέξεων και να λέμε η Θεσσαλονίκη θα έχει προαστιακό σιδηρόδρομο που θα περνά από τις συνοικίες της Ν. Κορδελιό, Μενεμένη, Εύοσμος ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ αν κάποιοι τον βάφτισαν προαστιακό τότε μιλάμε για σιδηρόδρομο προ αστ(ε)ιακο
Πρόσφατα ανακοινώθηκε η τέταρτη γραμμή μετρό στην ΑΘΗΝΑ μεταξύ δάσους Βεϊκου και Γουδί πολύ καλά , αλλά δεν αξίζει λίγο προσοχής ο όγκος αυτός του πληθυσμού της Κεντρικής Μακεδονίας είναι αμελητέα ποσότητα για …..κάποιους ???».

Με εκτίμηση
Χάρης Καρολίδης