Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Μετρό Θεσσαλονίκης: Επτά ερωτήματα θέτουν οι εργαζόμενοι για το έργο

Αιχμηρή ανακοίνωση εξέδωσε εχθές το Σωματείο Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης που βάλει κατά παντός. Θέτει τα (κατά την άποψη του) 7 σοβαρά ερωτήματα γύρω από την εκτέλεση του έργου και ζητά ανάληψη ευθυνών για την κατάσταση του έργου.

Το ypodomes.com με γνώμονα την πολυφωνία και την ελεύθερη έκφραση λόγου, ανεξάρτητα με τα πιστεύω του, δημοσιεύει το σύνολο του κειμένου και των ερωτημάτων που θέτει το Σωματείο.

"Σε τέλμα φαίνεται να μπαίνει το πολύπαθο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς κανείς από τους εμπλεκόμενους φορείς του έργου δεν είναι σε θέση να δώσει σαφής και συγκεκριμένες απαντήσεις. Το Σωματείο Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ύστερα και από έναν κύκλο επαφών με φορείς, κόμματα και παράγοντες του έργου (την ηγεσία του ΚΚΕ, κλιμάκιο βουλευτών Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, τον Γ.Γ. Δημοσίων Έργων, κο. Σιμόπουλο, τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και βουλευτή Θεσσαλονίκης κο. Καλαφάτη και τον Υπουργό Μακεδονίας-Θράκης κο. Ορφανό), στους οποίους εξέθεσε τη δική του άποψη σχετικά με τα προβλήματα και την τύχη του έργου, συνεχίζει να θέτει τα παρακάτω ερωτήματα, στα οποία δεν έλαβε ξεκάθαρες απαντήσεις:

1. Γιατί ενώ είναι έτοιμα προς εργασία, δεν ανοίγονται τα εργοταξιακά μέτωπα στις βόρειες εισόδους των σταθμών Αγίας Σοφίας και Δημοκρατίας, ενώ παράλληλα το πλήθος των αρχαιολογικών μετώπων αυξάνεται ακόμα και σε τμήματα του έργου που δεν αναμενόταν να βρεθούν αρχαιότητες, βάση του αρχικού σχεδιασμού;

2. Η τεχνική δυνατότητα υπάρχει, το προσωπικό υπάρχει και οι καιρικές συνθήκες ευνοούν; Ποιος ευθύνεται για το χαμένο ουσιαστικά χρονικό αυτό διάστημα;

3. Γιατί, ενώ έχει σταματήσει η σωστική ανασκαφή στο Σταθμό Αγίας Σοφίας, χρειάστηκαν τρεις εβδομάδες για να συμπεριληφθεί στην Ημερήσια Διάταξη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου; Αυτή είναι η άμεση προτεραιότητα του έργου;

4. Γιατί, ενώ υφίσταται μέτωπο και αντικείμενο εργασίας στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, υπάρχουν συμβάσεις 44 εργαζομένων που λήγουν αυτές τις ημέρες, για τις οποίες δεν υπάρχει καμία ενημέρωση ως προς την ανανέωσή τους;

5. Γιατί υποβόσκει μια έντονη φημολογία, περί αποχώρησης του εργολάβου το Δεκέμβριο, οπότε και λήγει η διετής επέκταση της συμπληρωματικής του σύμβασης; Ποιον ωφελεί αυτή η ομιχλώδης κατάσταση; Ποια θα είναι η τύχη του έργου αν συμβεί αυτό;

6. Υπάρχει κανείς που μπορεί να διαψεύσει ή να επιβεβαιώσει τη φημολογία αυτή ή βολεύει ορισμένους και αποτελεί μια χρήσιμη δικαιολογία για απολύσεις;

7. Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για την παραπάνω κατάσταση; Φταίει πάλι μόνο ο Μπουτάρης; Ο κακός εργολάβος; Οι αστοχίες της διοίκησης του έργου; Οι παλινωδίες σχετικά με την τροποποίηση της χάραξης του έργου το 2012; Όλοι μαζί και κανένας ταυτόχρονα;"

ypodomes.com