Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

Βόλτα στην Ευρώπη... ανοίγοντας μόνο μία πόρτα


Η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία της Γαλλίας, SNCF, μας έχει συνηθίσει σε πρωτότυπους και μοναδικούς τρόπους διαφήμισης και προώθησης των υπηρεσιών της. Μιας και έρχεται χειμώνας και τα ταξιδάκια στο εξωτερικό έχουν την τιμητική τους, παρουσιάζουμε την καλύτερή της για να πάρουμε... άρωμα Ευρώπης.


Ενώ στην Ελλάδα προσπαθούμε ανά περιόδους να βγούμε από το αδιέξοδο που συχνά-πυκνά μας φέρνει ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας, στην κοντινή μας Γαλλία, η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία (SNCF) εμπνέεται κάθε χρόνο δημιουργικούς τρόπους για να κάνει αισθητή την παρουσία της και να παρακινήσει τον κόσμο να χρησιμοποιήσει κάποια από τα πιο σύγχρονα τρένα για τα ταξίδια του.

Η μαγεία της περσινής διαφημιστικής καμπάνιας, μας έκανε να την ξαναφέρουμε στο προσκήνιο και μέσω αυτής να κάνουμε μία βόλτα σε χώρες της Ευρώπης. Στηριγμένη στις διαδραστικές εμπειρίες διασκέδασης, η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε τις εξελίξεις της τεχνολογίας και δημιούργησε μία πολυπολιτισμική πλατφόρμα σύνδεσης ανθρώπων διαφορετικών χωρών της Ευρώπης.
Η πράσινη πόρτα σε οδηγούσε στη Στουτγάρδη

Πώς το πέτυχε αυτό; Χρησιμοποίησε πέντε πόρτες με πέντε διαφορετικά χρώματα και ανταποκριτές σε διαφορετικές χώρες της Ευρώπης. Οι πολύχρωμες πόρτες τοποθετήθηκαν σε κεντρικά σημεία του Παρισιού και προκάλεσαν τους περαστικούς να τις ανοίξουν για να μεταφερθούν ως δια μαγείας (μέσω βίντεο) σε κάποια άλλη χώρα της Ευρώπης.
Κι όταν την άνοιγες έκανες μία βόλτα... με ποδήλατο

Όσοι δεν δίστασαν και γύρισαν το χερούλι είχαν την ευκαιρία να παίξουν ζωντανά με έναν μίμο στο Μιλάνο, να δουν το πορτραίτο τους ζωγραφισμένο από έναν καλλιτέχνη στις Βρυξέλλες, να κάνουν μία ρομαντική βαρκάδα στη Λίμνη της Γενεύης ή να κάνουν ποδήλατο στους ποδηλατοδρόμους της Στουτγάρδης.

Στόχος της διασκεδαστικής αυτής δράσης ήταν να έρθουν οι περαστικοί σε επαφή με άλλους πολιτισμούς και κουλτούρες, να επικοινωνήσουν μέσα από μία διαδραστική εφαρμογή και τελικά να καταλάβουν ότι με το κλείσιμο της πόρτας…. η Ευρώπη είναι δίπλα. Άλλωστε το motto της ενέργειας ήταν: «Europe, it' s just next door».

Φέτος, η εταιρεία περιορίστηκε σε μία πιο απλή διαφήμιση, η οποία φέρει τον τίτλο «Ας φύγουμε», και μέσω της οποίας η εταιρεία προσπαθεί να καταρρίψει τον μύθο ότι ένα ταξίδι με τρένο είναι ακριβό.

Οι διαφημίσεις σχεδιάζονται και υλοποιούνται από τη διαφημιστική εταιρεία TBWAParis.

Περσινή Διαφημιστική Ενέργεια:



                                                   Φετινή Διαφήμιση:




Θεοδόσης Λάζαρης
pathfinder.gr