Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Θεσσαλονίκη. Σε κομβικό σημείο το έργο του μετρό

Σε τέλμα φαίνεται να οδηγείται το πολύπαθο μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς κανείς από τους εμπλεκόμενους φορείς δεν είναι σε θέση να δώσει σαφείς και συγκεκριμένες απαντήσεις στα ανοικτά ζητήματα του έργου, υποστηρίζει το σωματείο εργαζομένων εκθέτοντας τα προβλήματα που κατά την εκτίμησή του αντιμετωπίζει το έργο.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr

Οι εκπρόσωποι του συνδικαλιστικού οργάνου ολοκλήρωσαν σειρά επαφών με φορείς, κόμματα και παράγοντες του έργου και δημοσιοποίησαν ερωτήματα, όπως “γιατί υποβόσκει μία έντονη φημολογία περί αποχώρησης του εργολάβου το Δεκέμβριο, οπότε λήγει η διετής επέκταση της συμπληρωματικής σύμβασής του; Ποιον ωφελεί αυτή η ομιχλώδης κατάσταση; Ποια θα είναι η τύχη του έργου, αν συμβεί αυτό; Υπάρχει κανείς που μπορεί να διαψεύσει ή να επιβεβαιώσει τη φημολογία αυτή ή βολεύει ορισμένους και αποτελεί μία χρήσιμη δικαιολογία για απολύσεις;”. “Οι περισσότεροι φορείς που συναντήσαμε δεν γνώριζαν τις βασικές παραμέτρους του έργου. Ακόμη και ο ίδιος ο γ.γ. Δημοσίων Έργων είναι θύμα πλημμελούς ενημέρωσης. Ενώ κάνει προσπάθειες για το έργο, του τραβούν το χαλί κάτω από τα πόδια και μαζί τραβούν το χαλί όλης της πόλης”, αναφέρει στη “Μ” ο Δημήτρης Παππάς, γ.γ. του σωματείου.
Το σωματείο αναρωτιέται ακόμη γιατί, ενώ είναι έτοιμα προς εργασία, δεν ανοίγονται τα εργοταξιακά μέτωπα στις βόρειες εισόδους των σταθμών Αγίας Σοφίας και Δημοκρατίας, ενώ παράλληλα η πληθώρα των αρχαιολογικών μετώπων αυξάνεται ακόμη και σε τμήματα του έργου όπου δεν αναμενόταν να βρεθούν αρχαιότητες βάσει του αρχικού σχεδιασμού; Η τεχνική δυνατότητα υπάρχει, το προσωπικό υπάρχει και οι καιρικές συνθήκες ευνοούν. Ποιος ευθύνεται για το χαμένο ουσιαστικά χρονικό αυτό διάστημα; “Θα μπορούσε εδώ και δύο μήνες να ανοίξουν τα μέτωπα. Δικαιολογούνται οι αρμόδιοι ότι δεν υπήρχαν τα κονδύλια. Υπήρξε όμως καθυστέρηση επτά μηνών, για να γίνουν οι ενέργειες, ώστε να εξασφαλιστούν τα χρήματα”, επισήμανε ο κ. Παππάς.
Το σωματείο υποστηρίζει ότι, ενώ υπάρχει μέτωπο και αντικείμενο εργασίας στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, δεν ανανεώνονται οι συμβάσεις 44 εργαζομένων, που λήγουν αυτές τις ημέρες. “Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για την παραπάνω κατάσταση; Φταίει πάλι μόνο ο Μπουτάρης; Ο κακός εργολάβος; Οι αστοχίες της διοίκησης του έργου; Οι παλινωδίες σχετικά με την τροποποίηση της χάραξης του έργου το 2012; Όλοι μαζί και κανένας ταυτόχρονα;”, καταλήγει η ανακοίνωση του σωματείου. Η διοίκηση της “Αττικό Μετρό Α.Ε.” πάντως, με την οποία επικοινώνησε η “Μ”, απάντησε “Ουδέν σχόλιον” για τα ερώτημα των εργαζομένων.