Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Στην τελική ευθεία το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Σε διάλυση οδηγείται ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, με τις ελλείψεις σε προσωπικό να μεγαλώνουν, ενώ επί τέσσερα χρόνια δεν έχει γίνει σοβαρή συζήτηση σε τρένα και γραμμές.

«Σε απαξίωση και διάλυση προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων οδηγείται εντέχνως ο σιδηρόδρομος» προειδοποιεί με χθεσινή ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), στην οποία εκφράζει την ανησυχία της για την «εσπευσμένη και έναντι πινακίου φακής» πώληση δύο βασικών εταιρειών του ομίλου του ΟΣΕ.

Πρόκειται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έχει την αρμοδιότητα για την υλοποίηση των δρομολογίων και την ΕΕΣΣΤΥ, γνωστότερη ως Rosco, η οποία διαχειρίζεται όλες τις επισκευαστικές βάσεις του συστήματος.

Η πρώτη φάση του διαγωνισμού, που έχει προκηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ, έγινε τον Σεπτέμβριο του 2013. Ενα χρόνο μετά, η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών πηγαίνει από αναβολή σε αναβολή, λόγω ενστάσεων από την πλευρά των Βρυξελλών, αλλά και της… κρίσης στην Ουκρανία.


Σύμφωνα με τελευταίες διαρροές, προγραμματίζεται για τον Δεκέμβριο, ενώ έγινε γνωστό ότι το ΤΑΙΠΕΔ είχε αναθέσει σε Βέλγους μελετητές την αποτίμηση των δύο εταιρειών.

Στην τελική ευθεία του διαγωνισμού για τις δύο εταιρείες του ΟΣΕ έχουν επιλεγεί οι γαλλικοί και οι ρωσικοί κρατικοί σιδηρόδρομοι, καθώς και η ιδιωτική εταιρεία που διαχειρίζεται το δίκτυο της Ρουμανίας.

«Προικίζονται με συμβόλαια αγνώστου τιμήματος, σκορπώντας χαμόγελα στους επίδοξους αγοραστές», αποκαλύπτει η ομοσπονδία σιδηροδρομικών και κάνει λόγο για υπογραφή πολύχρονων συμβάσεων, με τις οποίες το ελληνικό Δημόσιο θα πληρώνει δεκάδες εκατ. ευρώ στους αγοραστές για τη συντήρηση των τρένων.

Ανεπίσημες πληροφορίες αναφέρουν ότι το τίμημα πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται στο εξευτελιστικό ποσό των 30 εκατ. ευρώ, με το Δημόσιο να καταβάλλει επί μία πενταετία 170 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση των τρένων. Τα κονδύλια αυτά θα καταλήξουν στους ιδιώτες που θα πάρουν τη Rosco!

Χ.Τζ.
efsyn.gr