Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

Αντρέας Νίτερ: «Θα φέρουμε υψηλού επιπέδου επενδύσεις στην Ελλάδα»

Ο αντιπρόεδρος της ALSTOM Transport ανοίγει τα χαρτιά του για την ιδιωτικοποίηση της συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού
«Η επένδυσή μας στην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού θα αποτελέσει άλμα για εμάς».αναφέρει ο Senior Vice President Europe της Alstom Transport Αντρέας Νίτερ υπογραμμίζοντας ότι « η Alstom υπήρξε πιστή στην Ελλάδα την περίοδο της κρίσης»

«H Alstom υπήρξε πιστή στην Ελλάδα την περίοδο της κρίσης και προφανώς η επένδυσή μας στην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού θα αποτελέσει ένα άλμα για εμάς». Ο Senior Vice President Europe της Alstom Transport κ. Αντρέας Νίτερμίλησε κατ' αποκλειστικότητα στο «Βήμα της Κυριακής» στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης InnoTrans στο Βερολίνο, για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), στην οποία η Alstom συμμετέχει, διεκδικώντας την εταιρεία.

«Θέλω να είμαι ειλικρινής. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς να μη δούμε την εταιρεία ως μία ακόμη επιπρόσθετη επιχείρηση, αλλά ως κάτι που μακροπρόθεσμα θα αυξήσει την "ορατότητά" μας στην Ελλάδα» σημειώνει.

Ο κ. Νίτερ παρατηρεί ότι υπό φυσιολογικές συνθήκες η ελληνική κυβέρνηση θα ιδιωτικοποιήσει την ΕΕΣΣΤΥ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με συμβάσεις οι οποίες έχουν σαφείς όρους και προϋποθέσεις. Ωστόσο, τι θα γίνει σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει ακόμη ανοιχτό τον φάκελο των κρατικών ενισχύσεων στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ;

Επιχειρηματικός κίνδυνος
«Δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι συμμετέχουμε σε έναν διαγωνισμό στον οποίο θα πρέπει να διαχειριστούμε έναν τέτοιο επιχειρηματικό κίνδυνο. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα αγοράσουμε την ΕΕΣΣΤΥ και την ίδια στιγμή θα σταματήσει να λειτουργεί ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα» λέει.

Ο κ. Νίτερ υπογραμμίζει ότι η συντήρηση τροχαίου υλικού αποτελεί δραστηριότητα-κλειδί για την Alstom, καθώς φτάνει ως και το 25% των εσόδων της και ασκεί αυτή τη δραστηριότητα σε παγκόσμια βάση. «Εχουμε μακρά εμπειρία στις δραστηριότητες συντήρησης. Η ΕΕΣΣΤΥ ταιριάζει απόλυτα στη στρατηγική μας και αποτελεί ένα σημαντικό πρότζεκτ. Εάν πάρουμε την εταιρεία, θα φέρουμε τα υψηλά διεθνή στάνταρντ που χρησιμοποιούμε με σαφείς τεχνικούς και περιβαλλοντικούς όρους. Δεν συμπεριφερόμαστε σε κάθε χώρα διαφορετικά. Θα φέρουμε υψηλού επίπέδου επενδύσεις» εξηγεί ο αντιπρόεδρος της εταιρείας.

Οπως αναφέρει ο κ. Νίτερ, η Alstom παρότι κατασκευάζει δικό της τροχαίο υλικό, έχει την τεχνογνωσία και συντηρεί και τρένα ανταγωνιστών της σε διάφορες χώρες, ενώ δεσμεύεται για την αυστηρή τήρηση των όρων παροχής των υπηρεσιών συντήρησης.

Οι επεκτάσεις του μετρό
Παράλληλα, ο αντιπρόεδρος της Alstom Transport επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον του ομίλου για την πιθανή συμμετοχή του σε κοινοπραξία που θα διεκδικήσει τις επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας ή άλλων έργων που προγραμματίζεται να γίνουν με τη μέθοδο της παραχώρησης.«Ενας από τους πυλώνες μας είναι τα συγκοινωνιακά συστήματα. Πρόσφατα επικυρώσαμε τη συμμετοχή μας σε έργο ΣΔΙΤ για το τραμ του Νότιγχαμ, κατεβαίνουμε σε διαγωνισμό στη Λιέγη, ενώ εγκαθιστούμε συστήματα σηματοδότησης στην Ισπανία» σημειώνει.

Στο μεταξύ, ο κ. Νίτερ παρατηρεί ότι η Ευρώπη θα πρέπει να «τρέξει» ταχύτερα στην ενσωμάτωση και την εφαρμογή του νέου σιδηροδρομικού πακέτου της ΕΕ, που θα φέρει νέο κύμα στο άνοιγμα της αγοράς. Οσο δεν το κάνει, συνεχίζει, το κόστος για τις επιχειρήσεις θα είναι αυξημένο. «Η απελευθέρωση θα φέρει περισσότερο ανταγωνισμό, που είναι καλό για εμάς, διότι θα μπουν νέοι παίκτες, που θα προμηθεύονται περισσότερα προϊόντα. Ο ανταγωνισμός φέρνει νέες δουλειές στην αγορά, η οποία μεγαλώνει» εξηγεί και σχολιάζει ότι ήδη σε χώρες όπως η Σουηδία και η Γερμανία εισέρχονται ιδιωτικές επιχειρήσεις στον σιδηρόδρομο.

Αχιλλέας Χεκίμογλου

ΤΟ ΒΗΜΑ