Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Μετρό Θεσσαλονίκης: Η επέκταση προς Ευκαρπία, το μεγάλο έργο της επόμενης δεκαετίας

Ακόμα και με το καλύτερο σενάριο η λειτουργία οδεύει προς τα μέσα της επόμενης δεκαετίας


Με το βλέμμα στο αύριο προχωρούν οι μελέτες του Μετρό Θεσσαλονίκης για την επόμενη προγραμματισμένη επέκταση που θα είναι προς την Σταυρούπολη/Ευκαρπία. Πρόκειται για μία μεγάλη επέκταση μήκους 5.26 χιλιομέτρων με 5 σταθμούς.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΩΡΑ, ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Το τρίτο έργο Μετρό της πόλης θα έχει ολοκληρωμένες μελέτες το 2015 αλλά η δημοπράτηση του με τα σημερινά κριτήρια και τα πολύ περιορισμένα κεφάλαια του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομές-Περιβάλλον του Νέου ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) 2014-2020 είναι σχεδόν απίθανο να πραγματοποιηθεί σύντομα.

Το σενάριο αυτό ενισχύεται ειδικά αν λάβουμε υπόψη πως τουλάχιστον το 60% του προϋπολογισμού του έργου της επέκτασης προς Καλαμαριάς και το 40% του βασικού έργου θα κληθούν να χρηματοδοτηθούν από το Νέο ΕΣΠΑ, ποσό που συγκεντρωτικά θα πλησιάσει το 1 δις ευρώ.

Το κόστος του έργου υπολογίζεται πως θα φτάσει τα 650εκ.ευρώ και ο χρόνος ολοκλήρωσης δεν θα είναι μικρότερος από 5 χρόνια. Κάποιοι (λίγοι) υποστηρίζουν πως τα έργα Μετρό χρημαδοτούνται από διαδοχικά ΕΣΠΑ και έτσι ίσως το έργο μπορέσει τουλάχιστον προς την ολοκλήρωση του Νέου ΕΣΠΑ να μπορέσει να ξεκινήσει για να καταφέρει να ολοκληρωθεί στα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Πρόκειται για ένα ακόμα κλάδο που θα υποστηρίζεται από τη βασική γραμμή. Θα ξεκινά από τον (υπό κατασκευή) σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και μέσω της οδού Λαγκαδά θα καταλήγε στην Ευκαρπία. Τα έχει μήκος 5,26 χλμ.

Θα διαθέτει 5 υπόγειους σταθμούς (ΝΕΑΠΟΛΗ, ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ), 4 φρεάτια αερισμού, 2 διακλαδώσεις, ένας χώρος στάθμευσης 150 θέσεων, 9 πρόσθετα τρένα. Επίσης, θα χρειαστεί να επεκταθεί το αμαξοστάσιο της Πυλαίας κατά 51 στρέμματα.

Με την επέκταση προς Σταυρούπολη θα εξυπηρετούνται καθημερινάς 61.000 κάτοικοι και 14.000 εργαζόμενοι. Τα έσοδα από τα εισιτήρια έχει υπολογισθεί με σημερινές τιμές πως θα είναι της τάξης των 18 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του έργου θα είναι εξαιρετικά μεγάλο καθώς με τη λειτουργία της γραμμής θα γίνονται 178.000 λιγότερα οχηματοχιλιόμετρα και θα εκλύονται στην ατμόσφαιρα 47 τόνοι λιγότεροι διοξειδίου του άνθρακα.

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ
ΝΕΑΠΟΛΗ: Συμβολή Αγίων Πάντων, Βενιζέλου και Λαγκαδά
ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ: Επί της Λαγκαδά στη νότια πύλη του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά
ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ: Επί της Λαγκαδά στη βόρεια πύλη του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά (δεν είναι οριστική η θέση)
ΠΟΛΙΧΝΗ: Στο ύψος της Λεωφόρου Στρατού
ΕΥΚΑΡΠΙΑ: Στο σημείο που συγκλίνει η Λαγκαδά με την Περιφερειακή

ypodomes.com