Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

«Πράσινο φως» για προαστιακό στην σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα – Πύργος

Μια ακόμα είδηση περιελάμβανε η χθεσινή επίσκεψη του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στον Πύργο. Μετά την συνάντηση του υπουργού με την τρόικα, αποφασίστηκε να ενταχθεί η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρας - Πύργου στις Άγονες Γραμμές. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να λειτουργήσει άμεσα ως Προαστιακός.
Με την προϋπόθεση, όπως είπε, ότι θα αναλάβει ο Απόστολος Κατσιφάρας και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος να εντάξει το κόστος για την αναδιάταξη της γραμμής στο περιφερειακό πρόγραμμα και να το χρηματοδοτήσει. Και να λειτουργήσει άμεσα η γραμμή Πάτρα - Πύργος ως Προαστιακός, εξυπηρετώντας έτσι όλους τους κατοίκους του δυτικού άξονα της Πελοποννήσου.
ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ
Βέβαια, θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία με τους δημάρχους, ώστε να αποφασιστούν ποιες από τις υπάρχουσες ή ενδεχομένως νέες στάσεις θα λειτουργήσουν στην προαστιακή αυτή γραμμή.
Τη λειτουργία του Προαστιακού από την Πάτρα ως το Μετόχι (και όχι ως την Κάτω Αχαϊα όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί) είχε ζητήσει λίγο νωρίτερα ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Χρήστος Νικολάου.
Η εξαγγελία αυτή του υπουργού ξάφνιασε ευχάριστα τους πάντες, γιατί η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής είναι παλαιό αίτημα, αλλά το γεγονός ότι είχε εγκριθεί από την τρόικα η ένταξή του στις Αγονες Γραμμές ήταν νέο δεδομένο.
Το πώς ακριβώς αυτό θα υλοποιηθεί, είναι ζήτημα που θα αναλάβει να τρέξει ο περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας τις επόμενες ημέρες.
Ξεκάθαρος ήταν ο υπουργός Υποδομών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, και στο θέμα των αεροδρομίων της περιοχής.
ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Αρχικά εξήγγειλε πως στα έργα που έχουν προστεθεί στην Πατρών - Πύργου είναι η δημιουργία κόμβου που θα οδηγεί στο αεροδρόμιο του Αράξου, για να εξυπηρετούνται οι επισκέπτες που φθάνουν αεροπορικώς.
Ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Γιώργος Γεωργιόπουλος στην τοποθέτησή του εξέφρασε την ικανοποίηση του και είπε «το αεροδρόμιο του Αράξου είναι δικό μας αεροδρόμιο, αφού το 80% αυτών που φθάνουν με τα αεροπλάνα κατευθύνονται στις δικές μας τουριστικές περιοχές. Ας το αγαπήσουμε, γιατί σε τελική ανάλυση δικό μας είναι, δεν ανήκει σε άλλη χώρα».
Φαίνεται ότι η τοποθέτηση αυτή του αντιπεριφερειάρχη, που ήταν όντως πολύ θετική, θύμισε παλαιούς καημούς σε κάποιους από τους παριστάμενους (Γ. Κοντογιάννης, Γιαν. Κουτσούκος, Διονυσία Αυγερινοπούλου κ.λπ.) που θυμήθηκαν την Ανδραβίδα και την κατάργηση των πτήσεων τσάρτερ το 1985.
Πρότειναν τη λειτουργία του αεροδρομίου ως πολιτικού, για να μεταφέρονται από εκεί τα αγροτικά προϊόντα προς διάφορους προορισμούς στη Δυτική Ευρώπη, τη Μαύρη Θάλασσα κ.λπ.

Ορισμένοι δε έκαναν σύγκριση με το αεροδρόμιο της Τρίπολης, για το οποίο υπήρξε σχετική εξαγγελία προ μερικών ημερών.

pelop.gr