Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Μετρό: Το Άλσος Βεϊκου-Γουδή της γραμμής 4, φέρνει επανάσταση στις μετακινήσεις σε κέντρο-ανατολικά

Σε λίγους μήνες η έναρξη της δημοπράτησης

Προετοιμάζεται ο μεγάλος διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι το Γουδή μέσω του κέντρου της Αθήνας. Σημειολογικά πρέπει να αναφέρουμε πως το έργο αυτό με τη δημοπράτηση του αυτόματα θα γίνει το μεγαλύτερο δημόσιο συγκοινωνιακό έργο της χώρας, παίρνοντας τα σκήπτρα από το έργο της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Το έργο με κόστος 1,2 δις ευρώ αναμένεται να δημοπρατηθεί στις αρχές του 2015 και τα πρώτα έργα να ξεκινήσουν (με πολύ φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα) ένα χρόνο αργότερα, το 2016. Χωρίς καμία καθυστέρηση το έργο θα μπορούσε να λειτουργήσει το 2023.

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ
Αυτή η νέα γραμμή θα αλλάξει τις συνήθεις μετακίνησεις στις πιο βαριά πυκνοδομημένες (άρα και πυκνοκατοικημένες) περιοχές της Αθήνας. Περιοχές όπως η Κυψέλη, του Γκύζη, τα Εξάρχεια, τα Ιλίσια, του Ζωγράφου και της Καισαριανής θα ευεργετηθούν λόγω της έλευσης του Μετρό.

Σε σημερινούς χρόνους ένας κάτοικος της Κυψέλης ήθελε ως και 30 λεπτά για να φτάσει στην Ακαδημίας. Με τη λειτουργία του Μετρό θα χρειάζεται περίπου 8 λεπτά. Από τη λειτουργία του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 ο Δήμος Αθηναίων αναμένεται να δει ραγδαία βελτίωση στις καθημερινές μετακινήσεις εντός των διοικητικών του ορίων.

Σήμερα για παράδειγμα μεγάλο μέρος των μετακινήσεων προς και από τα Δικαστήρια στην περιοχή του Γκύζη, γίνεται με ι.χ οχήματα και ταξί. Με τη λειτουργία της γραμμής από τα Δικαστήρια μέχρι τον Ευαγγελισμό θα απαιτούνται μόλις 10 λεπτά ενώ χάρι στη διασύνδεση της γραμμής 4 στους σταθμούς ΑΚΑΔΗΜΙΑ (με το σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ της γραμμής 2) και ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ (με τη γραμμή 3) τα δικαστήρια θα μπορούν να είναι προσβάσιμα από περιοχές αρκετά μακρινές όπως το Περιστέρι, το Ελληνικό, το Χαλάνδρι κ.α.

Εξαιρετικής σημασίας είναι και η επίδραση που θα έχει η λειτουργία γραμμής Μετρό από τα ανατολικά προάστια που σήμερα για να βρεθούν στο κέντρο απαιτούνται έως και 30 λεπτά λόγω πυκνής κίνησης. Με τη λειτουργία της γραμμής η απόσταση ΖΩΓΡΑΦΟΥ-ΑΚΑΔΗΜΙΑ θα απαιτεί περίπου 10 λεπτά ενώ με μία μετεπιβίβαση στον ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ θα μπορεί μέσα σε λιγότερο από 30 λεπτά να βρίσκεται στο λιμάνι ή το κέντρο του Πειραιά (η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά προβλέπεται να λειτουργήσει το 2018).

Η Πανεπιστημιούπολη θα είναι πλέον δίπλα στο σταθμό Ιλίσια που θα εδράζεται στην Πλατεία Κύπρου ενώ ένα βήμα από το σταθμό Μετρό ΓΟΥΔΗ θα είναι και η Πολυτεχνειούπολη.

ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ
Η λειτουργία του τμήματος Άλσος Βεϊκου-Γουδή με 14 σταθμούς, θα έχει και πολλές διασυνδέσεις. Εκτός από τους σταθμούς ΑΚΑΔΗΜΙΑ και ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ αναμένεται να υπάρχει σύνδεση και με το Τραμ στο σταθμό ΑΚΑΔΗΜΙΑ (μέσω της σχεδιαζόμενης επέκτασης του Τραμ από το Σύνταγμα στην Πατησίων).

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 δεν θα συνδέεται με τη γραμμή 1 καθώς αυτό προβλέπεται να γίνει μελλοντικά (στους σταθμούς ΠΕΡΙΣΣΟΣ, ΜΑΡΟΥΣΙ) και με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο (στο σταθμό ΚΗΦΙΣΙΑΣ).

Σε κάθε περίπτωση σε κάθε σταθμό Μετρό θα υπάρχει μεγάλη σύνδεση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς του ΟΣΥ (λεωφορεία-τρόλεϊ). Όπως και στο παρελθόν η λειτουργία του τμήματος Άλσος Βεϊκου-Γουδή θα φέρει πολλές ανακατατάξεις στις συγκοινωνίες και διακοπή αρκετών λεωφορειακών γραμμών.

ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΩΝ
1. Σταθμός 'Aλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων –ΓΑΛΑΤΣΙ
2. Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου-ΓΑΛΑΤΣΙ
3. Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης-ΑΘΗΝΑ
4. Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη-ΑΘΗΝΑ
5. Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη-ΑΘΗΝΑ
6. Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων-ΑΘΗΝΑ
7. Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα-ΑΘΗΝΑ
8. Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου-ΑΘΗΝΑ
9. Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου-ΑΘΗΝΑ
10. Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως-ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ
11. Σταθμός Νήαρ Ηστ, Εθν. Αντιστάσεως-ΖΩΓΡΑΦΟΥ
12. Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου-ΖΩΓΡΑΦΟΥ
13. Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια-ΖΩΓΡΑΦΟΥ
14. Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας-ΖΩΓΡΑΦΟΥ

ypodomes.com