Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Προσδοκά έσοδα 30 εκατ. από τα εμπορεύματα το 2015


Σε εντυπωσιακή αύξηση των εσόδων από τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές αναμένεται ότι θα οδηγήσει η στρατηγική συμφωνία – πλαίσιο που υπέγραψε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την COSCO.

Η συμφωνία, με την οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρίζεται προνομιακός συνεργάτης της COSCO, υπολογίζεται ότι θα της αποφέρει έσοδα 10 εκατομμυρίων την επόμενη χρονιά, ενώ συνολικά στα 30 εκατομμύρια ευρώ αναμένεται ότι θα φτάσουν το 2015 τα έσοδα της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας από τις εμπορευματικές μεταφορές.Πέρασε το τεστ με επιτυχία

Το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών υπεγράφη μετά από μακρά περίοδο ωρίμανσης, αφού τα πιλοτικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκίνησαν λίγο μετά το Πάσχα. Τους τελευταίους μήνες συνολικά έχουν γίνει 31 δρομολόγια με προορισμούς την Ουγγαρία, την Σλοβακία και την Τσεχία. Η επιτυχής ολοκλήρωση των δρομολογίων αυτών οδήγησε τελικά στην υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ των δύο εταιρειών, αφού όλο αυτό το διάστημα η COSCO και οι πολυεθνικές – συνεργάτες της τέσταραν την δυνατότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ανταποκριθεί σε έργα αυτού του μεγέθους.

Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιούνται πέντε δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση, με στόχο να φτάσουν τα 500 δρομολόγια έως το τέλος του 2015.

Ήδη η συχνότητα των δρομολογίων έχει φτάσει στα 3 την εβδομάδα και υπολογίζεται ότι, υπό προϋποθέσεις, μπορεί σε μικρό χρονικό διάστημα να επιτευχθεί ο στόχος των τριών τρένων ανά ημέρα.Οι πελάτες

Οι αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκινούν από το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά με τα προϊόντα τεσσάρων μεγάλων εταιρειών (SONY, HP, HUAWΕI και ZTE), που εξειδικεύονται στην κατασκευή ηλεκτρονικών συσκευών, με κατεύθυνση τη κεντρική Ευρώπη. Τα περισσότερα φορτία διακινεί η SONY, ακολουθεί η HP, ενώ HUAWΕI και ZTE βρίσκονται σε φάση πιλοτικής μεταφοράς προϊόντων. Τα φορτία που καταφτάνουν στο λιμάνι από την Κίνα περιλαμβάνουν κυρίως εξαρτήματα συσκευών υψηλής τεχνολογίας τα οποία μεταφέρονται προς συναρμολόγηση σε εργοστάσια στην Ευρώπη.

Αυτή την εποχή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με πολυεθνικές εταιρείες, μεταξύ αυτών και αυτοκινητοβιομηχανίες, για την σύναψη νέων συμφωνιών συνεργασίας.

Την ίδια ώρα βασικό σημείο για την βέλτιστη εκμετάλλευση των αποστολών που γίνονται στο εξωτερικό είναι η προσέλκυση φορτίων προκειμένου οι συρμοί να επιστρέφουν από τις ευρωπαϊκές χώρες γεμάτοι. Προς την κατεύθυνση αυτή έχουν γίνει ήδη κινήσεις και έχει εξασφαλιστεί φορτίο, το οποίο κατά κύριο λόγο αφορά προϊόντα χημικών και ανταλλακτικών αυτοκινήτων. Ωστόσο τα περιθώρια ανάπτυξης σε αυτή την κατηγορία παραμένουν ιδιαίτερα μεγάλα.Το πλεονέκτημα του χρόνου και οι ρήτρες

Η δυνατότητα να φτάνουν τα προϊόντα σε μικρότερο χρόνο στον τελικό τους προορισμό συγκριτικά με τους παραδοσιακούς δρόμους αποτελεί βασικό πλεονέκτημα της διακίνησής τους μέσω της χώρας μας. Οι συμφωνίες που έχει υπογράψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπουν ότι τα εμπορεύματα θα φτάνουν στον προορισμό τους σε πέντε μέρες.

Πολύ σημαντικό επίτευγμα αποτελεί το γεγονός ότι έως τώρα τα δρομολόγια φτάνουν στον προορισμό τους σε χρόνους καλύτερους από τους συμφωνημένους. Αυτό δεν έχει γίνει τυχαία, αλλά είναι το αποτέλεσμα των συμφωνιών που έχει καταφέρει να επιτύχει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με επικεφαλής τον κ. Ζηλιασκόπουλο, με τις σιδηροδρομικές αρχές των χωρών από τις οποίες διέρχονται τα τρένα. Η σύναψη των συμφωνιών αυτών έχει ως αποτέλεσμα τη γρήγορη διέλευση των συρμών, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις τους δίνεται προτεραιότητα αντίστοιχη με αυτή των επιβατικών συρμών.

Με βάση τις συμφωνίες που έχουν υπογραφεί, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανά πάσα στιγμή να κάνει χρήση ενός πολύ μεγάλου μέρους του δικτύου των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων. Ειδικότερα συμφωνίες έχουν υπογραφεί με τους διαχειριστές των δικτύων σε: Σκόπια, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.ά.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι η τήρηση των συμβατικών χρόνων είναι απαραίτητη προϋπόθεση ώστε η εταιρεία να δραστηριοποιηθεί με επιτυχία στο απαιτητικό κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών. Σε διαφορετική περίπτωση τα συμβόλαια που υπογράφουν οι μεγάλες πολυεθνικές προβλέπουν την ενεργοποίηση δυσβάσταχτων όρων σε βάρος του μεταφορέα για αθέτηση συμβατικών υποχρεώσεων.

euro2dey