Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

Η ΕΕ χρηματοδοτεί τη διασύνδεση των δικτύων μεταφορών

Πρόσκληση στα κράτη μέλη να προτείνουν μέχρι τις 26 Φεβρουαρίου σχέδια για την αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων ύψους 11,9 δισ. ευρώ με σκοπό τη βελτίωση των ευρωπαϊκών μεταφορικών συνδέσεων, απηύθυνε σήμερα η Κομισιόν.

Η Ελλάδα και η Κύπρος μπορούν να επωφεληθούν κοινοτικών κονδυλίων στο πλαίσιο του ανατολικού διαδρόμου που ξεκινάει από το βόρεια Γερμανία και φτάνει στον Πειραιά και την Κύπρο.

Η πρωτοβουλία της Κομισιόν εντάσσεται στο πλαίσιο του νέου χρηματοδοτικού μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη», όπου η χρηματοδότηση της ΕΕ για τις μεταφορές έχει τριπλασιαστεί φθάνοντας τα 26 δισ. ευρώ για την περίοδο 2014-2020.

Η χρηματοδότηση θα είναι επικεντρωμένη σε 9 κύριους διαδρόμους μεταφορών, οι οποίοι στο σύνολό τους θα συνθέτουν ένα κεντρικό δίκτυο μεταφορών που θα δώσει νέα πνοή στην οικονομία της ενιαίας αγοράς. Η χρηματοδότηση θα στοχεύει στην εξάλειψη των σημείων κυκλοφοριακής συμφόρησης, στη ριζική αλλαγή των συνδέσεων Ανατολής-Δύσης και στον εξορθολογισμό των διασυνοριακών μεταφορών, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους πολίτες όλης της ΕΕ.

Η Κύπρος και η Ελλάδα εντάσσονται στον ανατολικός διάδρομο/διάδρομος Ανατολικής Μεσογείου, που θα συνδέει τους γερμανικούς λιμένες της Βρέμης, του Αμβούργου και του Ροστόκ μέσω της Τσεχίας και της Σλοβακίας, ενώ μία διακλάδωση θα διέρχεται από την Αυστρία, κατόπιν μέσω της Ουγγαρίας έως τον ρουμανικό λιμένα της Κωνστάντας, το βουλγαρικό λιμένα του Πύργου, με συνδέσεις στην Τουρκία, στους ελληνικούς λιμένες της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά και σύνδεση μέσω «θαλάσσιας αρτηρίας» με την Κύπρο. Περιλαμβάνει σιδηροδρομικό δίκτυο, οδικό δίκτυο, αερολιμένες, λιμένες, ταχείς αστικούς σιδηροδρόμους (RRT) και τις εσωτερικές πλωτές μεταφορές του ποταμού Έλβα.

Το νέο κεντρικό δίκτυο, που πρέπει να υλοποιηθεί έως το 2030, θα συνδέει:

-94 μεγάλους ευρωπαϊκούς λιμένες με το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο,

-38 κύριους αερολιμένες με σιδηροδρομικές συνδέσεις με μεγάλες πόλεις

-15.000 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου αναβαθμισμένου σε γραμμές υψηλής ταχύτητας

-35 διασυνοριακά έργα για τη μείωση των κυκλοφοριακών συμφορήσεων.

Τα σχέδια θα χρηματοδοτηθούν με ευρωπαϊκά κονδύλια, αλλά παράλληλα πρέπει να συνεισφέρουν και τα κράτη μέλη στην υλοποίησή τους. Οι επιλεγείσες προτάσεις και τα ποσά που θα διατεθούν ανά σχέδιο θα ανακοινωθούν το καλοκαίρι του 2015.

«Οι μεταφορές έχουν θεμελιώδη σημασία για μια αποτελεσματική ευρωπαϊκή οικονομία και, κατά συνέπεια, οι επενδύσεις στις μεταφορικές συνδέσεις με στόχο την ανάκαμψη της οικονομίας είναι σημαντικότερες από ποτέ», δήλωσε ο αρμόδιος αντιπρόεδρος της Κομισιον Σίιμ Κάλας, προσθέτοντας ότι οι περιοχές της Ευρώπης που δεν έχουν καλές μεταφορικές συνδέσεις δεν έχουν πιθανότητες να αναπτυχθούν και να ευημερήσουν. «Τα κράτη μέλη πρέπει να αξιοποιήσουν αυτήν την ευκαιρία για να ζητήσουν χρηματοδότηση, ώστε να αποκτήσουν καλύτερες συνδέσεις, να είναι πιο ανταγωνιστικά και να παρέχουν ευκολότερες και ταχύτερες μεταφορές στους πολίτες και τις επιχειρήσεις», κατέληξε.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ
sigmalive.com