Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Από Οκτώβριο και βλέπουμε για τον «Προαστιακό»…

Αδυναμία επαναφοράς των δρομολογίων που ανεστάλησαν λόγω θερινής περιόδου, όπως είχε προγραμματισθεί για την 1η Σεπτεμβρίου 2014 δήλωσε ο πρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ κ. Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, απαντώντας σε επιστολή της βουλευτή Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ηρώς Διώτη, με την οποία καλούσε την εταιρία να επαναφέρει αμαξοστοιχίες του Προαστιακού Θεσσαλονίκης-Λάρισας που είχαν διακοπεί λόγω θέρους.

Ο κ. Ζηλιασκόπουλος προέβαλε ως αιτιολογία τις πλημμύρες τις γειτονικής Βουλγαρίας, «οι οποίες μας επηρεάζουν, αφού εμπορικά και επιβατικά τραίνα μεταξύ Τουρκίας και Βουλγαρίας, λόγω της αδυναμίας σύνδεσης εξαιτίας του προβλήματος αυτού, καλούμαστε να τα εξυπηρετήσουμε στη διέλευσή τους μέσω Ελλάδας, διαθέτοντας δικούς μας πόρους». Όπως προσθέτει, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε από 1η Οκτωβρίου 2014 να επανέλθουν στην κυκλοφορία τουλάχιστον τα πρωινά δρομολόγια 1591 (ώρα 05.37 Θεσσαλονίκη για Λάρισα) και 1592 (07.23 Λάρισα για Θεσσαλονίκη), επισημαίνοντας ότι «από αρχές Νοεμβρίου 2014, θα επανεξεταστεί το πλέγμα δρομολογίων της περιοχής και πάντα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας εκείνης της περιόδου».

Σχολιάζοντας την απάντηση, για την οποία είναι ενήμερο και το γραφείο του υφυπουργού Μεταφορών, η βουλευτής τόνισε τα εξής:

Την ικανοποίηση για την άμεση απάντηση του κ. Ζηλιασκόπουλου της επιστολής μας, μετά και τις αιτιάσεις του κ. Διευθύνοντα Συμβούλου, ότι στην καλύτερη περίπτωση θα επανέλθουν μόλις 2 δρομολόγια, ένα από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα και ένα στην αντίστροφη κατεύθυνση, και αυτά, καλώς εχόντων των πραγμάτων, ένα μήνα μετά την αρχικά ανακοινωθείσα ημερομηνία, αντικατέστησε σύντομα η απογοήτευση.

Σίγουρα ο κ. Ζηλιασκόπουλος γνωρίζει καλύτερα το τι συμβαίνει στα καθ’ αυτόν, όμως θα περιμέναμε από τον καθ’ ύλην αρμόδιο, να θίξει το θέμα της γενικότερης έλλειψης προσωπικού στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και ειδικότερα μηχανοδηγών. Γιατί σύμφωνα με την ακολουθούμενη πολιτική της κυβέρνησης αλλά και με τις δικές μας πληροφορίες, ο κύριος λόγος της περικοπής δρομολογίων συναρτάται άμεσα με τις προαναφερθείσες ελλείψεις, καθώς και με την προσπάθεια ενίσχυσης των εμπορευματικών μεταφορών έναντι των επιβατικών, για την αύξηση της κερδοφορίας, ενόψει ιδιωτικοποίησης.

Και επειδή, ακριβώς, θεωρούμε αναφαίρετο δικαίωμα όλων των πολιτών αυτό στην οικονομική και ασφαλή μετακίνηση με δημόσια μέσα μεταφοράς, όπως πρωτίστως είναι το τρένο, θα επανέλθουμε και κοινοβουλευτικά προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με βασικά αιτήματα την ικανοποίηση του παραπάνω δικαιώματος και την εύρυθμη λειτουργία του Οργανισμού».

"Ελευθερία" Λάρισας