Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

Με 580 εκατ. ευρώ ενισχύει το Ταμείο Συνοχής 11 έργα υποδομής στην Ελλάδα



Με περίπου 580 εκατ. ευρώ αναμένεται να ενισχυθούν από το Ταμείο Συνοχής 11 οδικά και σιδηροδρομικά έργα, καθώς και έργα σε λιμάνια και αεροδρόμια της Ελλάδας, μέσω συμβάσεων που θα υπογραφούν στο διάστημα 2014-2016.
Τα έργα αυτά έχουν ενταχθεί στο Διάδρομο της Ανατολικής Μεσογείου, έναν από τους εννέα κύριους διαδρόμους μεταφορών που περιλαμβάνει το Διευρωπαικό Δίκτυο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε την Πέμπτη τα κράτη-μέλη να προτείνουν σχέδια για την αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων συνολικού ύψους 11,9 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο έως σήμερα ενιαίο ποσό ευρωπαϊκής χρηματοδότησης που εγκρίθηκε και θα διατεθεί για υποδομές μεταφορών. Τα κράτη μέλη μπορούν να υποβάλουν τις προτάσεις τους έως τις 26 Φεβρουαρίου 2015.
Από τα έργα ελληνικού ενδιαφέροντος, άλλα βρίσκονται σε εξέλιξη και σε φάση ολοκλήρωσης, ενώ άλλα είναι σε φάση μελέτης.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για έργα επί των διαδρόμων:

- Σόφια-Θεσσαλονίκη-Αθήνα (σιδηροδρομικός άξονας)
- Θεσσαλονίκη, Ηγουμενίτσα (λιμάνια)
- Πειραιάς/Ηρακλείο-Λεμεσός (λιμάνια)
- Λιμάνι Πάτρας
- Σιδηροδρομικός άξονας Αθήνα-Πάτρα
- Οδικά έργα στα τμήματα Κλείδι-Πολύκαστρο-Εύζωνοι
- Σέρρες-Προμαχώνας-Ελληνοβουλγαρική μεθόριος
- Ιωάννινα-Κακαβιά-Ελληνοαλβανική μεθόριος
- Αλεξανδρούπολη-Κήποι-Ελληνοτουρκική μεθόριος
- Η σιδηροδρομική Εγνατία
- Το αεροδρόμιο Καστελίου στο Ηράκλειο

Σε ό,τι αφορά τα σιδηροδρομικά έργα, μέρος της χρηματοδότησης θα κατευθυνθεί στο τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός του βασικού άξονα και στο τμήμα Ροδοδάφνη-Πάτρα.

Ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός ότι από τη χρηματοδότηση θα καλυφθεί ποσοστό 80%-85% των διαθέσιμων κονδυλίων για τα προκαθορισμένα έργα, ενώ τα υπόλοιπα ποσά θα καλυφθούν από τα κράτη-μέλη.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η χρηματοδότηση της ΕΕ για τις μεταφορές έχει τριπλασιαστεί φθάνοντας τα 26 δισ. ευρώ για την περίοδο 2014-2020 (έναντι ποσού μόλις 8 δισ. ευρώ που είχε διατεθεί την περίοδο 2007-2013).

Το νέο κεντρικό δίκτυο μεταφορών που πρέπει να υλοποιηθεί έως το 2030, θα συνδέει 94 μεγάλους ευρωπαϊκούς λιμένες με το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο και 38 κύριους αερολιμένες με σιδηροδρομικές συνδέσεις με μεγάλες πόλεις. Θα περιλαμβάνει συνολικά 15.000 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου αναβαθμισμένου σε γραμμές υψηλής ταχύτητας και 35 διασυνοριακά έργα για τη μείωση των κυκλοφοριακών συμφορήσεων.​


ΤΑ ΝΕΑ