Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

Από ποιες συνοικίες θα περάσει η γραμμή 4 του μετρό

Στην άντληση σημαντικών υπεραξιών προσβλέπουν οι ιδιοκτήτες οικοπέδων και κτισμάτων στις περιοχές όπου θα στηθούν τα εργοτάξια των εννέα νέων σταθμών του μετρό που αποτελούν το πρώτο τμήμα της γραμμής 4.
Η εξασφάλιση χρηματοδότησης, όπως διαβεβαιώνουν από το υπουργείο Υποδομών, μέσω της νέας προγραμματικής περιόδου (ΣΕΣ) 2014-2020 και μέσω δανεισμού από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων επιτρέπει τη δημοπράτηση του σημαντικού αυτού έργου μέσα στους προσεχείς μήνες.
Εάν δεν υπάρξουν σημαντικές ενστάσεις, Δημόσιο και ανάδοχος εκτιμάται ότι θα υπογράψουν τη σύμβαση κατασκευής της γραμμής τέλη 2015-αρχές 2016.


Το Capital.gr εξασφάλισε, κατ’ αποκλειστικότητα, την μελέτη χάραξης της νέας αυτής γραμμής, που θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες, θα είναι μήκους 8,3 χλμ και προϋπολογισμού άνω των 900 εκατ. ευρώ.

Από πού θα περάσει η γραμμή 4

Η σχεδιαζόμενη χωροθέτηση της γραμμής που θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου μέχρι τον Ευαγγελισμό προβλέπει την κατασκευή των εξής εννέα σταθμών:
- Άλσος Βεΐκου. Πλησίον της διασταύρωσης της Λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τραλλέων.

- Γαλάτσι. Πλησίον της διασταύρωσης της Λεωφόρου Γαλατσίου με την οδό Αγίας Γλυκερίας.

- Κυψέλη. Στην πλατεία Κυψέλης.

- Δικαστήρια. Πλησίον της διασταύρωσης της οδού Ευελπίδων με την οδό Μουστοξύδη.

- Αλεξάνδρας. Πλησίον της διασταύρωσης της Λεωφόρου Αλεξάνδρας με την οδό Μουστοξύδη.

- Εξάρχεια. Στην πλατεία Εξαρχείων.

- Πανεπιστήμιο. Στην οδό Ακαδημίας, πίσω από την νεοκλασική τριλογία των κτηρίων Mουσείο (Eθνική Bιβλιοθήκη) - Πανεπιστήμιο – Aκαδημία.

- Κολωνάκι. Στην πλατεία Κολωνακίου.

- Ευαγγελισμός. Στο πάρκο μεταξύ των οδών Βασιλίσσης Σοφίας – Βασιλέως Κωνσταντίνου – Ριζάρη. Ο συγκεκριμένος σταθμός θα συνδέεται με τη γραμμή 3.


Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, λόγω της πυκνής δόμησης των περιοχών από τις οποίες θα διέρχεται το πρώτο τμήμα της γραμμής 4, η χάραξη μεταξύ των σταθμών θα γίνει μερικώς κάτω από την λεωφόρο Βεΐκου, την οδό Αγίας Γλυκερίας, την οδό Μουστοξύδη και την Λεωφόρο Ακαδημίας.

Εκτός δηλαδή από τους παραπάνω δρόμους, το μετρό θα διέρχεται, ως επί το πλείστον, κάτω από τα κτίσματα.

Στην Αθήνα αντιπροσωπεία της ΕΤΕπ

Όσον αφορά το σκέλος της χρηματοδότησης που θα προέλθει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η παρουσία στις 18 Σεπτεμβρίου του επικεφαλής της ΕΤΕπ Βέρνερ Χόιερ θα είναι κρίσιμη, καθώς τα στελέχη της Αττικό Μετρό και του υπουργείου Υποδομών θα συναντηθούν με τον Γερμανό αξιωματούχο.

Η ΕΤΕπ, που από το 1992 έως και το 2013 έχει διαθέσει συνολικά 3 δισ. ευρώ για το μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπολογίζεται ότι θα καλύψει μέχρι το μισό τη χρηματοδότηση του πρώτου τμήματος της γραμμής 4. Στην πλήρη έκτασή της, η εν λόγω γραμμή αποτελείται από 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ., και ο συνολικός προϋπολογισμός ξεπερνάει τα 3 δισ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή, επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο Κολωνάκι και με τους οποίους ήρθε σε επαφή το Capital.gr διασκεδάζουν τις εντυπώσεις που δημιουργήθηκαν πρόσφατα λόγω των φερόμενων αντιδράσεων από τοπικούς παράγοντες που διαφωνούν με την κατασκευή σταθμού μετρό στην Πλατεία Φιλικής Εταιρείας.

Εξάλλου, για την ώρα, δεν έχει διατυπωθεί επίσημα προς τους αρμοδίους κάποιας μορφής διάβημα διαμαρτυρίας εναντίον της υλοποίησης σταθμού στο Κολωνάκι.


Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Πηγή:www.capital.gr