Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

Μετρό Αθήνας: Ξεκινά η δημοπράτηση για το ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ της γραμμής 4

Σάρκα και οστά παίρνει η υλοποίηση του πρώτου τμήματος της 4ης γραμμής του Μετρό της Αθήνας

Σάρκα και οστά παίρνει η υλοποίηση του πρώτου τμήματος της 4ης γραμμής του Μετρό της Αθήνας με την έγκριση από την ΕΤΕπ της χρηματοδότησης του έργου κατά 50%. Το έργο που έχει απασχολήσει την επικαιρότητα από τα 2005, οδεύει σε δημοπράτηση με τις ευλογίες της ΕΤΕπ, των Βρυξελλών ενώ έχει την συγκατάθεση όλων μεγάλων κομμάτων της Βουλής των Ελλήνων.
Ο Υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, δουλεύοντας αθόρυβα κατάφερε να ζωντανέψει ένα έργο που σχεδόν όλοι το θεωρούσαν «νεκρό» λόγω του πολύ μεγάλου του κόστους και την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ανακοινωθεί με πανηγυρικό τρόπο η οριστική του χρηματοδότηση από την ΕΤΕΠ.

Αμέσως μετά θα ξεκινήσει η προ-διαγωνιστική περίοδος με την Αττικό Μετρό να έχει ώριμες μελέτες εδώ και καιρό για αυτό το τμήμα. Μόλις συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης, άμεσα θα ακολουθήσει η διαδικασία της δημοπράτησης του έργου στις αρχές του 2015 με το στάδιο της προεπιλογής.

Αν όλα πάνε καλά στα τέλη του 2015 θα έχουμε ανάδοχο, το 2016 θα υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής και θα ξεκινήσουν τα έργα. Η περίοδος κατασκευής δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα είναι 6,5-7 χρόνια. Η λειτουργία του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 τοποθετείται περίπου στα τέλη του 2023.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Πρόκειται για μία νέα γραμμή η οποία στο σύνολο της καλύπτει το βόρειο και κεντρικό τμήμα του Δήμου Αθηναίων, τα ανατολικά προάστια (Ζωγράφου, Καισαριανή, Παπάγου) και μέσω Κηφισίας θα φτάνει μέχρι Μαρούσι και Λυκόβρυση.

Το παρόν έργο περιλαμβάνει το τμήμα Άλσος Βεϊκου-Ευαγγελισμός. Έχει μήκος 8,3 χιλιόμετρα υπόγειας διπλής σήραγγας και θα κατασκευαστούν 9 σταθμοί: ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (σύνδεση με σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ γραμμή 2 και Τραμ), ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (σύνδεση με γραμμή 3).

Οι σταθμοί θα καλύψουν το πιο πυκνοκατοικημένο κομμάτι της πρωτεύουσας και η λειτουργία τους αναμένεται να έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην καθημερινή κυκλοφορία του Δήμου Αθηναίων επί το πλείστων που θα αποκτήσει 7 νέους σταθμούς ενώ ο Δήμος Γαλατσίου με το καλημέρα θα αποκτήσει 2.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Αττικό Μετρό καθημερινά στο τμήμα Άλσος Βεϊκου-Ευαγγελισμός θα μετακινούνται 250.000 επιβάτες. Στο σύνολο της η γραμμή όταν λειτουργήσει θα μετακινεί 530.000 επιβάτες καθημερινά ενώ θα αποφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη: μείωση στην κίνηση 94.000 οχημάτων καθημερινά ενώ θα οι εκλυόμενοι ρύποι θα μειωθούν κατά 460 τόνους ημερησίως.

Η Αττικό Μετρό φορέας υλοποίησης του έργου σχεδίασε τη γραμμή με νέα προηγμένη τεχνολογία: Οι σταθμοί θα διαθέτουν θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες που θα ανοίγουν μόνο με την άφιξη του συρμού. Οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι και driverless, δηλαδή χωρίς την παρουσία οδηγού καθώς υπερσύγχρονο σύστημα θα κατευθύνει όλους τους συρμούς.

Το μήκος των σταθμών και των συρμών θα είναι 120 μέτρα, ακολουθώντας το μοντέλο των γραμμών 2 και 3. Εννοείται πως όλοι οι σταθμοί και οι συρμοί θα είναι απολύτως προσβάσιμοι από ΑΜΕΑ.

Η νέα γραμμή (τουλάχιστον αυτό το πρώτο τμήμα) δεν θα διαθέτει δικό της αμαξοστάσιο αλλά θα μοιράζεται το αμαξοστάσιο (τουλάχιστον σε αυτή την πρώτη φάση) με τη γραμμή 2 στα Σεπόλια με την κατασκευή ενός πρόσθετου κτιρίου. 

Ενδιαφέρον έχει επίσης πως με τη λειτουργία και της 4ης γραμμής στα Σεπόλια καθώς όπως μαθαίνει το ypodomes.com θα κατασκευαστεί ενιαίο Κέντρο ελέγχου λειτουργίας που θα αφορά όλο το σύστημα για τις 4 γραμμές του Μετρό, ενώ παράλληλα θα καταργηθούν τα σημερινά που λειτουργούν ξεχωριστά για τις γραμμές 2 και 3 (στοΣύνταγμα) και ξεχωριστά για τη γραμμή 1 (πρώην ΗΣΑΠ).

ypodomes.com