Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

Σε εξέλιξη σιδηροδρομικά έργα άνω του 1 δισ. ευρώ

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η ανακατασκευή του εγχώριου σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ, χθες, η ΕΡΓΟΣΕ υπέγραψε με την κοινοπραξία των εταιρειών ΜΕΤΚΑ, Thales και Ξανθάκης τη σύμβαση για τις υπολειπόμενες εργασίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη.
Το έργο προϋπολογισμού 273 εκατ. ευρώ αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017 και εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα (ΣΚΑ)-Πάτρα.


Ταυτόχρονα, μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της γραμμής Αθήνα-Πάτρα που θα περιορίσει στην 1 ώρα και 50 λεπτά το ταξίδι μεταξύ των δύο πόλεων. Το έργο περιλαμβάνει την υλοποίηση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από Αθήνα (ΣΚΑ) μέχρι το Κιάτο, μήκους 105 χλμ., που υλοποιείται από κοινοπραξία εταιρειών με leader την Άκτωρ.

Στον άξονα Κόρινθος – Πάτρα ανήκει και το σιδηροδρομικό έργο αναβάθμισης του τμήματος από τη Ροδοδάφνη μέχρι τον Ψαθόπυργο προϋπολογισμού 315 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η κοινοπραξία Άκτωρ- J&P Άβαξ – Intrakat. Είναι μήκους 21,5χλμ, ανήκει και συμπεριλαμβάνει τη δίδυμη σήραγγα Παναγοπούλας (μήκους περίπου 5 χλμ).

Στα υπό κατασκευή τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής ανήκουν και η εργολαβία Κιάτο – Ροδοδάφνη (Intrakat-ΑΕΓΕΚ-J&P Άβαξ), προϋπολογισμού 79,1 εκατ. ευρώ .

Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Παράλληλα, πιο κοντά έρχεται η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, καθώς,- εκτός των υπόλοιπων εν εξελίξει έργων-προχωράει το έργο-σκούπα που αφορά την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας - Δομοκού προϋπολογισμού 415 εκατ. ευρώ. Υλοποιείται από τις Άκτωρ-J&P Άβαξ- ΤΕΡΝΑ, με τις εργασίες να λαμβάνουν χώρα στο Νομό Φθιώτιδας που αποτελεί ένα από τα πλέον δύσκολα κομμάτια του δικτύου. Η νέα χάραξη μήκους 120 χλμ έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ./ώρα και αντικαθιστά το ορεινό τμήμα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής.

Το πρώτο τμήμα μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών Τιθορέας και Λιανοκλαδίου περιλαμβάνει τη δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9,036 χλμ. Το δεύτερο από το Λιανοκλάδι ως τον Δομοκό διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6,38 χλμ. και μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας καταλήγει στον σταθμό του Δομοκού.

Δημ. Δελ.
Πηγή:www.capital.gr