Σάββατο 9 Αυγούστου 2014

«Έφυγε» ο φημισμένος κινηματογραφικός παραγωγός Μέναχεμ Γκόλαν

Μεταξύ των μεγάλων του επιτυχιών η θρυλική ταινία το «Τρένο της μεγάλης φυγής»

Η δεκαετία του ’80 δε θα ήταν τίποτα χωρίς τις ταινίες του Γκόλαν που, διοικώντας την εταιρία Cannon (μαζί με τον ξάδελφο του, Γιόραν Γκλόμπους), χρηματοδότησε όλα τα μεγάλα σουξέ του Τσαρλς Μπρόνσον, του Τσακ Νόρις και του Ζαν Κλοντ Βαν Νταμ, μαζί με άλλους «σταρ» που σήμερα κανείς δε θυμάται.
Κι όμως, ο Γκόλαν στήριξε οικονομικά και σκηνοθέτες σαν τον Τζον Κασσαβέτη («Love streams» του 1984), τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ («Βασιλιάς Λιρ» του 1987 – το συμβόλαιο μάλιστα ήταν απλά μια… χαρτοπετσέτα με τις υπογραφές τους, μετά από συνάντηση τους στις Κάννες!) και τον Αντρέι Κονσταλόφσκι (το θρυλικό πλέον «Τρένο της μεγάλης φυγής» του 1985), παίρνοντας ρίσκα που κανείς άλλος παραγωγός δεν θα έπαιρνε εκείνα τα χρόνια. 

Η πτώση του VHS στις αρχές της δεκαετίας του ’90, καθώς και οι συνεχιζόμενες εμπορικές αποτυχίες ταινιών όπως το «Σούπερμαν 4» οδήγησαν τελικά την εταιρία στη χρεωκοπία το 1991.

Ο Γκολάν πέθανε το βράδυ της Παρασκευής στην ηλικία των 85 ετών, μόλις τρεις μήνες μετά από την τελευταία του δημόσια εμφάνιση, με αφορμή το ντοκιμαντέρ «The go-go boys», ντοκιμαντέρ για την αυτοκρατορία της Cannon, που έκανε το ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών του 2014. 

Ο ίδιος ήταν εμφανώς καταβεβλημένος, μίλησε όμως στον τύπο με μεγάλη θέρμη, εμφανώς κολακευμένος από την ταινία, που προβλήθηκε ως μέρος του προγράμματος Cannes Classics. 
ΤΑ ΝΕΑ.gr

Σύντομο ιστορικό της υπόθεσης της ταινίας το «Τρένο της μεγάλης φυγής»
 Ο Μάνι, σκληροτράχηλος κατάδικος, και ο νεαρότερος συγκρατούμενός του, Μπακ, οργανώνουν την απόδρασή τους από τις απάνθρωπες φυλακές της Βορείου Αμερικής. Ορκισμένος εχθρός του Μάνι, ο Ρέντκεν, ο σαδιστής διοικητής των φυλακών.

Οι δύο κατάδικοι δραπετεύουν από το αποχετευτικό σύστημα, περπατούν αρκετά μίλια μέσα στο χιόνι και τελικά επιβιβάζονται λαθραία σε ένα τρένο με προορισμό την Αλάσκα. Η αναπάντεχη όμως ανακοπή της καρδιάς του οδηγού του τρένου ανατρέπει ριζικά τις ισορροπίες. Τώρα πια, το τρένο κυλά εντελώς ακυβέρνητο, αναπτύσσοντας συνεχώς ταχύτητα με μοναδικούς επιβάτες τον Μάνι και τον Μπακ. Οι δύο δραπέτες πρέπει να ξεπεράσουν τις διαφορές τους αλλά και τα προσωπικά τους όρια προκειμένου να κάνουν ό,τι μπορούν για να γλιτώσουν. Την ίδια στιγμή, οπλισμένος ο Ρέντκεν κατευθύνεται με ελικόπτερο προς το ανεξέλεγκτο τρένο...
Η ταινία ήταν υποψήφια για τα Όσκαρ Α` και Β` Αντρικού Ρόλου για τους Γιον Βόιτ και Ερικ Ρόμπερτς αντίστοιχα αλλά και στην κατηγορία «Καλύτερου Μοντάζ».





ishow.gr