Τρίτη 5 Αυγούστου 2014

ΠΡΟΤΑΣΗ: Δύο αστικές γραμμές στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας

2 αστικές γραμμές

Με την παράδοση στην κυκλοφορία δύο ακόμα σταθμών του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Αθήνας αρχίζει και παίρνει μορφή το αστικό τμήμα του δικτύου. Χρειάστηκαν 13 χρόνια έργων και πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για να φτάσουμε στο σημείο να πούμε πως κάτι αρχίζει να κινείται για αυτό το αδικημένο μέσο.

Προς το παρόν υπάρχουν βασικές εκκρεμότητες για να έχουμε μία πρακτική λειτουργία του Προαστιακού. Το τμήμα Πειραιάς-Αθήνα δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί και περιμένουμε την δημοπράτηση μίας εργολαβίας σκούπας για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης.

Έργα έχουμε επίσης και στον κεντρικό σταθμό της Αθήνας ( ή σταθμό Λαρίσης αν θέλετε) που παραμένει ένα αιώνιο γιαπί χωρίς να θυμίζει κάτι από κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας.

Επίσης δεν έχουμε ηλεκτροκίνηση που να λειτουργεί ούτε στο τμήμα Αθήνα-ΣΚΑ με αποτέλεσμα όλος ο κορμός από Πειραιά μέχρι ΣΚΑ να μην έχει ηλεκτροκίνηση.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ypodomes.com
Τώρα που ουσιαστικά υπάρχει ένας σοβαρός αριθμός σταθμός στο αστικό κομμάτι του Προαστιακού Σιδηρόδρομου μπορούν να δημιουργηθούν εύκολα δύο αστικά δρομολόγια με μεγαλύτερη συχνότητα (ανά 10 λεπτά τις ώρες αιχμής και ανά 15-20 λεπτά τις υπόλοιπες ώρες) για να προσελκύσει το μέσο πολλούς νέους επιβάτες και να γίνει ένα συναγωστικό μέσο με το Μετρό και το Τραμ.

Το πρώτο δρομολόγιο θα μπορούσε να είναι το Πειραιάς-Αεροδρόμιο (όπως άλλωστε είχε αρχικά προγραμματιστεί) και το δεύτερο να είναι το δρομολόγιο Μαγούλα-Πειραιάς. Με αυτά τα δύο δρομολόγια ο Προαστιακός θα δημιουργούσε ένα μεγάλο πλέγμα δρομολογίων που θα εξυπηρετούσε δικτυωτά πολλές διαφορετικές περιοχές και θα προέτρεπε πολλούς επιβάτες να το χρησιμοποιήσουν.

Σε άλλη μορφή θα μπορούσαν οι δύο γραμμές να είναι οι :ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΚΑ και ΜΑΓΟΥΛΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ.

Με την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης (στο τμήμα Πειραιάς-ΣΚΑ) τα δρομολόγια αυτά θα μπορούσαν να πραγματοποιούνται από τα ηλεκτροκίνητα τρένα του Προαστιακού δίνοντας όμως στην πραγματικότητα στην Αθήνα δύο νέες γραμμές (τύπου Μετρό) που θα μείωναν κατά πολύ την χρήση των ρυπογόνων ι.χ.

Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τις επόμενες κινήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον Προαστιακό που το τελευταίο διάστημα μας επιφυλάσσει ευχάριστες ειδήσεις και δείχνει να κινείται πλέον προς την σωστή κατεύθυνση, δηλαδή την ορθή εμπορική εκμετάλλευση της επένδυσης που έχει γίνει εδώ και 13 χρόνια.

ypodomes.com