Τετάρτη 16 Ιουλίου 2014

«Mάχη» εταιρειών logistics για το Θριάσιο Ε/Κ. Ενδιαφέρον από Cosco και ΟΛΠ

Όπως ήταν φυσικό, δεν γινόταν ο σπουδαιότερος διαγωνισμός για τις εμπορευματικές μεταφορές της Ελλάδας να μην προσέλκυε το αρχικό ενδιαφέρον των σημαντικότερων εταιρειών logistics.
Μέχρι στιγμής, το φάκελο του διαγωνισμού για το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο έχουν λάβει περισσότερες από 30 εταιρείες. Μεταξύ αυτών, η Cosco και ο ΟΛΠ, ενώ ακούγεται ότι έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και θυγατρική της Maersκ, ενώ γνώση του διαγωνισμού έχει και η MSC.

Όσον αφορά εταιρείες logistics, το φάκελο του Θριασίου έχουν παραλάβει, μεταξύ άλλων, οιGoldair, Sarmed, Διακίνησις, Foodlink και Βιανόξ – Σβόλος.

Βέβαια, όλα θα κριθούν την 1η Αυγούστου, την ημέρα που λήγει η προθεσμία κατάθεσης μη δεσμευτικών προσφορών. 

Η ΓΑΙΑΟΣΕ επεξεργάζεται τρία σενάρια, με πιο πιθανό την κατάτμηση της έκτασης, σε 3-5 κομμάτια, με δυνατότητα συνολικής δόμησης 240.000 τ.μ. Επιδίωξη είναι η, όσο το δυνατόν, μεγαλύτερη αξιοποίηση του ακινήτου των 588 στρεμμάτων.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Αναλυτικά, η ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριασίου Πεδίου για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου περιλαμβάνει τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε. και τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., έκτασης 588 στρεμμάτων, με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων.

Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τον εμπορικό λιμένα του Πειραιά (Νέο Ικόνιο).

Στρατηγικός στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελεί η δημιουργία και λειτουργία ενός εμπορευματικού κέντρου διεθνούς εμβέλειας, που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων και στην ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.

Φ. Φωτεινός